Toon posts:

Ipod 4G of Ipod 5G?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit maar te dubben welke Ipod ik moet gaan halen. Namelijk de ouwe vertrouwde en nu goedkope 4G Ipod, of de nieuwe erg strakke 5G Ipod.
De verhalen van de Nano over de krasgevoeligheid maakt me toch een beetje huiverig voor de 5G Ipod. Ook lijkt me de nieuwe 5G Ipod me wat fragile dan de wat roobuustere 'old school' 4G Ipod.
Ik neig nu om een 4G Ipod te kopen, omdat deze op mij wat duurzamer overkomt. Ook al heb ik liever een zwarte Ipod, toch blijft een stemmetje in me zeggen om toch maar voor de 4G te gaan.
Zijn jullie het hiermee eens of sla ik de plank volledig mis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 09:33
Nano is sindskort verbeterd hoor. Is minder krasgevoelig. Dus ik zou voor de nano gaan. Lekker klein en een kleurenscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Je slaat dan echt volledig de plank mis. Je moet de 4G iPod niet nemen omdat je denkt dat ie steviger is of minder krasgevoelig. Koop dan gewoon een 5G met alle voordelen (ik kan me geen nadelen t.o.v. een 4G Color bedenken behalve prijs) met een invisible shield oid. Maar ga gewoon is kijken bij een winkel die ze allebei heeft liggen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het over een prijsverschil van ongeveer honder euro. Is die honderd euro het zwarte kleurtje, 10gb meer, video-functies, en de dikte waard?

Dat is nog altijd iets dat je zelf moet afwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

jozy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:04:
Nano is sindskort verbeterd hoor. Is minder krasgevoelig. Dus ik zou voor de nano gaan. Lekker klein en een kleurenscherm...
Volgens mij is er helemaal niks aan de Nano verbeterd. De vele klachten over krassen, kwam door de introductie van een zwarte iPod. Waardoor ineens de krasjes veel beter zichtbaar was.
Zo stroomde er een boel klachten binnen bij Apple.
En ja ik zou absoluut voor de 5G, lekker nieuwe, meer opties en die 100 euro absoluut waard.

[ Voor 10% gewijzigd door O.D.Smolik op 08-11-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou gaan voor de 5G gezien betere geluidskwaliteit en extra opties like video. De enige iPod die minder krasgevoelig is is imo de iPod mini. Wanneer je iets van chroom maakt en een voorkantje van te zacht materiaal (maar dat is met alle iPods zo) dan kun je niet verwachten dat het krasbestendig is. Ik zit zelf aan mijn 3e iPod en ach, het krast allemaal. Ik had liever een iPod gehad met een achterkant als de G5 powermac en voorkant als mijn GSM (die gewoon met sleutels in de broekzak kan). Maar goed, die zijn er niet. Mini komt het dichtst in de buurt. Maar het moet niet je keuze beinvloeden tussen 4G en 5G want dan kom je voor mijn gevoel bedrogen uit. Gewoon lekker voor de 5G gaan en als je allergisch bent voor krasjes gewoon geen iPod nemen maar iets degelijkers :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
vergeet niet dat geluids kwaliteit 5G een stuk beter is
(ik vergelijk dan met 3G, maar schijnt gelijk te zijn met 4G)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tonton schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:57:
vergeet niet dat geluids kwaliteit 5G een stuk beter is
(ik vergelijk dan met 3G, maar schijnt gelijk te zijn met 4G)
Idd, behalve dan dat de 4G Color ook nog eens extra geluidsproblemen heeft. Horen van de hardeschijf, distortion bij pianosolo's etc.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zit deze geluidskwaliteit niet op audiofiel hoog niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:01:
Ik zit maar te dubben welke Ipod ik moet gaan halen. Namelijk de ouwe vertrouwde en nu goedkope 4G Ipod, of de nieuwe erg strakke 5G Ipod.
De verhalen van de Nano over de krasgevoeligheid maakt me toch een beetje huiverig voor de 5G Ipod. Ook lijkt me de nieuwe 5G Ipod me wat fragile dan de wat roobuustere 'old school' 4G Ipod.
Ik neig nu om een 4G Ipod te kopen, omdat deze op mij wat duurzamer overkomt. Ook al heb ik liever een zwarte Ipod, toch blijft een stemmetje in me zeggen om toch maar voor de 4G te gaan.
Zijn jullie het hiermee eens of sla ik de plank volledig mis??
krasgevoeligheid zal reuze meevallen, de nano is kleiner en dus misschien krasgevoeliger vanwege een besparing op de dikte van de beschermende laag. De G5 iPod zal waarschijnlijk dezelfde bescherming hebben als de G4 iPod. Plus de problemen met de nano zijn inmiddels opgelost, en de vraag is of ze echt wel zoveel meer krasgevoelig zijn - vergelijkende met de mini is alles een ramp.

De G5 is erg mooi, het beeldscherm is scherper, de behuizing is dunner, de batterij gaat weer wat langer mee en hij is in het zwart leverbaar zonder dat je U2 fan hoeft te zijn (ik heb de iPod U2 vlug besteld voor ie eruit ging). Als bonus kan je ook nog eens videos afspelen, maar buiten dat is de iPod G5 een hele verbetering op de G4 color. Zwarte iPods hebben als voordeel dat je geen zwarte rand om je scherm hebt waarna pas de behuizing begint, en je kan het sowiezo mooier vinden (al zie je denk ik krassen er wel sneller op).

Tip tegen krassen tot slot: doe er een hoesje om. iSkin heeft hele mooie en de iPod socks zijn ook geniaal, die is namelijk makkelijk verwijderbaar en krast je iPod niet bij het verwijderen omdat het zo zacht materiaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:50:
Maar zit deze geluidskwaliteit niet op audiofiel hoog niveau?
Ehm, ik volg je niet helemaal. Voor zover ik weet heeft de iPod 5G bovengemiddelt goed geluid voor een DAP, idd beter dan z'n voorgangers. Alleen die verdomde EQ... nu moet ik zeggen dat ik er geen gebruik van maak, maar ik kan me best voorstellen dat veel mensen daarop afknappen. Apple schijnt trouwens een patent te hebben aangevraagd voor een speciale equalizer (de details weet ik ook niet), dus waarschijnlijk heeft de 6G eindelijk een fatsoenlijke equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, verkeerd geformuleerd. Ik bedoel het meer in de vorm van: Is het verschil in geluidskwaliteit tussen de 4G en de 5G hoorbaar voor een niet getrained oor? Of horen alleen audiofielen het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-H schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:27:
[...]

krasgevoeligheid zal reuze meevallen, de nano is kleiner en dus misschien krasgevoeliger vanwege een besparing op de dikte van de beschermende laag. De G5 iPod zal waarschijnlijk dezelfde bescherming hebben als de G4 iPod. Plus de problemen met de nano zijn inmiddels opgelost, en de vraag is of ze echt wel zoveel meer krasgevoelig zijn - vergelijkende met de mini is alles een ramp.

De G5 is erg mooi, het beeldscherm is scherper, de behuizing is dunner, de batterij gaat weer wat langer mee en hij is in het zwart leverbaar zonder dat je U2 fan hoeft te zijn (ik heb de iPod U2 vlug besteld voor ie eruit ging). Als bonus kan je ook nog eens videos afspelen, maar buiten dat is de iPod G5 een hele verbetering op de G4 color. Zwarte iPods hebben als voordeel dat je geen zwarte rand om je scherm hebt waarna pas de behuizing begint, en je kan het sowiezo mooier vinden (al zie je denk ik krassen er wel sneller op).

Tip tegen krassen tot slot: doe er een hoesje om. iSkin heeft hele mooie en de iPod socks zijn ook geniaal, die is namelijk makkelijk verwijderbaar en krast je iPod niet bij het verwijderen omdat het zo zacht materiaal is.
Heeft de iPod al een G5 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:54:
Jah, het lukte ze niet om die processor in een laptop te bouwen maar in de iPod kon ie de warmte prima kwijt ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:43:
Sorry, verkeerd geformuleerd. Ik bedoel het meer in de vorm van: Is het verschil in geluidskwaliteit tussen de 4G en de 5G hoorbaar voor een niet getrained oor? Of horen alleen audiofielen het verschil?
Het grootste verschil zit em in de hoeveelheid bass. Dat hoor je zelfs met de gewone Apple oordopjes, dus dat hoort iedereen wel. De kleinere verschillen zoals de grotere soundstage en betere scheiding van links/rechts vallen denk ik minder op.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

ligt er ook echt aan welke oordopjes je gebruikt, maar de bass zal je idd merken al heb je de apple doppen

p.s. ga voor de 5G hij ownt(ik kan wel specs e.d. op gaan gooien maar het staat allemaal al 1000x op internet)

[ Voor 35% gewijzigd door Denko op 10-11-2005 09:53 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:04:
ist zo? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Wel grappig dat iedereen hier over geluidkwaliteit begint. Ik geloof best dat de 5G beter klinkt, maar toen de 5G er nog niet was was de 4G het summum van neutraal geluid etc. etc. en nu wordt gedaan alsof het een grammofoonspeler was :+
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:54:
[...]

Ik gok een 10Mhz ofzo :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb er nergens wat over gelezen, maar het zou kunnen, want er zit nu ook een beschermhoesje bij (zelfde als de 5G maar dan kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is iig wel zo dat ze er binnenkort hoesjes bij gaan leveren, net als de iPod 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen mensen, jullie hebben me overtuigd, ik ga de 5G iPod halen...
Pagina: 1