Medion PC Problemen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 19:39
Goedendag mede-tweakers.

Ik heb een raar probleem en weet niet waar het aan zou kunnen liggen.
Het probleem is dat me pc bij het opstarten blijft hangen bij t laden van de bios.
Na het laden van de "Main Processor :2,6 ghz". Doet hij 2 minuten niets, waarna hij verder gaat met het laden van het memory en het detecting van de drives. Ik heb niets verandert aan de bios, en volgens mij kan dit niet aan veranderingen in windows liggen.
Ik heb hier wel me kast gewoon open staan, weet niet of er mss een stekker los kan zitten ofzo... lijkt me erg sterk moet ik zeggen.

Heeft iemand misschien ideeën waaraan het zou kunnen liggen?
Alvast bedankt voor de reacties.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
Hij gaat wel gewoon windows in neem ik aan? Ik zou je allereerst aanraden om een nieuw bios te installeren ( kan je vinden op medion site) en vervolgens kijken of hij nog steeds wacht...

Verwijderd

brakke hdu misschien ?
hoor je je schijf meerdere keren opspinnen ?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 00:03 ]

Verwijderd

bisselke schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:58:
Goedendag mede-tweakers.

Ik heb een raar probleem en weet niet waar het aan zou kunnen liggen.
Het probleem is dat me pc bij het opstarten blijft hangen bij t laden van de bios.
Na het laden van de "Main Processor :2,6 ghz". Doet hij 2 minuten niets, waarna hij verder gaat met het laden van het memory en het detecting van de drives. Ik heb niets verandert aan de bios, en volgens mij kan dit niet aan veranderingen in windows liggen.
Ik heb hier wel me kast gewoon open staan, weet niet of er mss een stekker los kan zitten ofzo... lijkt me erg sterk moet ik zeggen.

Heeft iemand misschien ideeën waaraan het zou kunnen liggen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Precies hetzelfde gehad hier, 2 weken geleden (ook Medion PC met de 2,6 ghz proc) . . .

Batterij @ moederbord vervangen was de oplossing ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 10:07 ]

• bisselke
ow is dat alles :D? je bedoelt die batterij helemaal onderaan het moederbord bij de tv tuner kaart??

Trouwens wat bedoel je met hdu? harde schijf? zo ja die is volgens mij wel een bietje brak ja. soms verspringt in de c schijf bijv de beschikbare ruimte van 10 naar 0 in een minuut en daarna weer terug. voor de rest geen problemen ofzo onder vonden daarnee.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit er ook een floppy drive in? Gooi die eens uit het systeem én het BIOS.
Start de computer sneller wanneer er geen IDE apparaten en floppy zijn aangesloten?

Misschien interessant: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 22% gewijzigd door PD2JK op 09-11-2005 08:35 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

bisselke schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:10:
ow is dat alles :D? je bedoelt die batterij helemaal onderaan het moederbord bij de tv tuner kaart??
Ja, die bedoel ik. Batterij'tje kun je gewoon bij de Hema oid halen, die hebben ze overal. Ik heb sinds ik dat ding vervangen heb geen problemen meer.

• bisselke
het is al gefixt, gewoon me pc een keer bij de voeding afgezet, en daarna de aan en uitknop een keer of 10 ingeramd, weet niet of dat laatste moet. maar het heeft iig geholpen die 2 stappen. Hij start nu weer razendsnel op :)
Pagina: 1