Toon posts:

Pre-format FAT32 omzetten naar NFTS? Kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB2.0 Hard disk box gekocht, met standaard bijgeleverd een 160GB HDD.

Enige probleempje is dat ik nu op de doos zie dat de HD gepreformatteerd is op FAT32. Omdat FAT32 een maximale bestandsgrootte toelaat van 2 GB en ik er vooral grote ruwe videobestanden op wil dumpen kan dit beter worden omgezet naar NTFS, lijkt me.

Mijn vraag is of dit zomaar kan, en mag, en raadzaam is.. ze zullen 'm toch immers niet zomaar op FAT32 formatteren?

Hopelijk weet iemand antwoord :).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

maximale bestandsgrootte s 4GB, niet 2 ;)
maja het is gedaan voor compatibility met Win98/ME/Linux/Mac.
als je zeker weet het ding niet te willen gebruiken met 1 van die OS-en, dan kan je met Partition Magoc onder de bestanden door het filesystem converteren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat zou je kunnen doen met CONVERT X: /FS:NTFS en dan staat X voor de drive letter van je externe schijf. Dat is gewoon stanaard Windows XP, de data die er opstaat zal gewoon behouden blijven als alles goed gaat natuurlijk. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 07-11-2005 23:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Okee, het kan dus gewoon. Bedankt!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als er nog geen data opstaat zou ik hem niet gewoon converteren maar helemaal opnieuw in NTFS formatteren. Bij converteren ontstaan er soms probleempjes (vooral in verband met prestatie) met de clustergrootte.