Netwerk(t) traag???

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb laatst een paar netwerkkaartjes, een hub en een paar kabels gekocht, allemaal geschikt voor 10Mb/S. Maar nu gaat het allemaal heel traag. De ene pc is win2000 pro, de andere win98. Ik heb niets veranderd aan de instellingen en toch gaat het zeer traag. Wat doe ik hieraan???

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ha! First post!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oja, vergeten iets zinnigs te melden.

Wat is traag?

• koelkast
  • Niet online
De verbinding is supertraag. Het gaat nauwelijks sneller dan met een parallel kabeltje :(

Verwijderd

Ik ben een ontzettende nurd maar snap geeneens hoe je Win2k met 98SE moet verbinden, met accountje enzo. Ik had eentje aangemaakt bij Computerbeheer, bij de 98 PC aangeklikt 'verbinding maken met NT server blabla' en toen ik opstartte zei die 'er is geen NT server die uw wachtwoord kan valideren. De ene heeft ip 192.168.0.1 en de andere 192.168.0.2. Ze zitten op hetzelfde domein... ze zien elkaar gewoonweg niet, als ik op de Win2k PC opstart in 98SE zien werk alles perfect.

Ik heb 2 10 mm/sec kaartjes met een coax kabel er tussen. De snelheid is voldoende voor wat ik er mee doe (games) en als ik bijv. bestanden ga oversturen is dat niet enorm snel maar wel voldoende. Mijn vriendin heeft thuis 3 pc's met hub (1 mb/sec, UTP kabel) maar dat gaat veel slomer dan hier. Ik ben er zelf oo nog niet achter wat dat is...

• koelkast
  • Niet online
In win2k moet je eerst een user aanmaken en die user rechten geven (bij computer management in het configscherm bij System admin..). Daarna moet je aangeven welke user bij welke sharedrive of folder kan...

Verwijderd

LL Koelkast: Probeer eens een lange ping sessie. bijv een aantal minuten: ping xxx.xxx.xxx.xxx -t
Als er een veel packet loss is, dan is een van de kabels niet echt lekker, of de hub is niet ok. Heb je toevallig ook nog een andere netwerkkaart, het zou namelijk best kunnen dat 1 van de netwerkkaarten niet helemaal lekker is.
Halbstark: Je moet Win2K moet je wel goed instellen. Werkt ping 192.168.0.1 op de computer met 192.168.0.2. Als dit werkt dan werkt het netwerk iig. Het is dan alleen een kwestie van instellingen.

• Rudoli
  • Laatst online: 28-04-2025
Staat 1 van je netwerkkaarten misschien op Full duplex of misschien zelfs op 100MB, dan kan er wel verkeer zijn maar het is niet vooruit te branden.

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Wat voor een netwerkkaartjes heb je? Niet alle kaartjes praten even lekker met elkaar. RealTek en 3Com bijvoorbeeld geven erg veel collisions als ze met elkaar praten.

Geen beurs, geen tempo

Pagina: 1