Toon posts:

Nieuwe pc, alles wat ik wil executen is corrupt?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zopas mijn nieuwe pc in elkaar gestoken (athlon64 S939) en heb er net Windows XP opgezet.
Gaat opzich allemaal goed, ik wou de nieuwste drivers van nvidia.com afhalen enzo, ik download die drivers, maar als ik die wil installeren krijg ik foutmelding dat de installatie corrupt is.
Zowel bij de videokaart drivers (6600GT PCI-E) als bij de chipset drivers (nForce4 ultra op Asus A8N-E).
Dan probeerde ik ff mozilla firefox te installeren, ff downloaden en runnen, maar die wilt dus ook niet installeren want hij zegt dat de installatie corrupt is!
Nochtans werkt de harde schijf goed, DMA staat aan, ik haal meer dan 60mb/sec dus dat lijkt allemaal in orde.
En wat kan dit liggen?
Driver installaties die ik vanaf cd draai werken wel, enkel setups die ik download raken allemaal corrupt :(

Ook er nog even bijzeggen:
* dual channel DDR staat aan
* memory draait mooi op 200mhz zoals het moet, met CL 2,5
* CPU draait op 1800Mhz zoals het moet (het is een Athlon64 Venice 3000+)
* CoolnQuiet staat aan
* cpu is ongeveer 35 graden
* gpu is 40 graden
* ik draai Windows XP Pro SP2 (geen 64bit versie)
* als ik zip-files download extracten die gewoon perfect, zonder CRC error ofzo, dus dat werkt wel, enkel alle .exe files die ik download blijken achteraf corrupt te zijn (firefox, gaim, nvidia drivers, ...)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 23:06 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 21:47
Verschillende dingen:

-geheugen of processor is gaar. Kun je testen door prime95 een tijdje te laten draaien.
-hdd of hdd-kabel is gaar. (geen id hoe je dit kunt testen)

-maar hoogstwaarschijnlijk een virus. Ander zou de basic install van windows nu ook wel gaar zijn en niet meer functioneren. Je problemen bogonnen eigenlijk ook pas toen je dingen van internet ging halen.

Het schijnt trouwens dat een verse xp install (zonder securicty packs/ fixes) binnen 2 minuten een virus te pakken heeft. Waarschijnlijk heeft het zich dan al genesteld voordat je sp2 erop had gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Dekaasboer op 08-11-2005 09:35 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

Croga

The Unreasonable Man

Dat laatste geld alleen als je geen firewall op je router hebt draaien, en de port forwarding ook nog eens naar het zojuist geïnstalleerde station....

Ik denk eerder dat er iets mis is met de netwerk kaart.... waardoor downloads niet goed binnen komen...

[ Voor 10% gewijzigd door Croga op 08-11-2005 09:37 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:44

Hoogie2004

Whohooooo

Heb hetzelfde probleem bij mijn peetoom's pc. Alles wat die download (aan .exe-files) is corrupt. Ik snapte dit niet, maar aangezien mijn oom nooit download, was et geen probleem. (drivers heb ik via me notebook toen maar gedownload). Dus ik wil nu ook wel eens weten waar het aan ligt.

Pc van me oom:

Asus A8N-E
Amd Athlon64 3500+
1024 MBram, dual channnel (memory timings ligt et iig niet aan, want dat heb ik al geprobeerd)
x1300pro videokaart

CnQ uit
Cpu op 2,2 GHz (zoals hoort)
Cpu nooit warmer als 42 graden, 30 graden als idle
Windows XP professional SP2 (geen 64 bit)

.zip files lijken bij mij ook te kloppen, et zijn idd alleen de .exe files

My iRacing profile | Strava

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik heb het probleem ook regelmatig.
Met dingen die ik download via bittorrent heb ik geen probleem, alleen met keihard gedwonloade exe-bestanden. Heel maf.
Of het nu nog zo is weet ik niet, heb de laatste week weinig gedownload.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Meestal schijnt het een Memory error te zijn,

http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=

• Quacka
Waarom gaat het dan wel goed als je het bestand kopieert vanaf een andere pc?

Logischer lijkt mij een probleem met de netwerkkaart of zoiets. Of de windows-versie heeft een klein bugje. Heeft de topicstarter een officiele windows-versie of een gedownloade?

Verwijderd

Lijkt mij te liggen aan de Nforce 4 die erg veel corruptie vertoond, ik had hetzelfde probleem bij mijn A64 3800+ nadat ik hem ietsjes overclockt had.. Maar ook bij het kopiëren van grote bestanden, denk dat het aan mijn schijven in combinatie met Nforce 4 ligt.. Wat voor een harde schijf heb je?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 13:19

Arfman

Drome!

Heb je geen last van de bekende Maxtor DiamondMax 10 met oude firmware in combinatie met nForce 4 chipset bug ? Dus: welke harde schijven heb je er precies inzitten ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een WD2500SD hdd (S-ATA met 8mb cache) dus dat zou geen probleem mogen zijn.
De bios van het mobo is volgens de asus website de nieuwste versie.
Alle programmas en bestanden die ik rechtstreeks van cd, of van USB stick afhaal werken wel perfect.
Enkel .exe bestanden die ik op deze pc zelf download, raken corrupt. Erg raar...

• Quacka
En de windows versie?

Ik heb trouwens een samsung harde schijf. (ga vanavond ff testen of ik het probleem nog heb)

Ik heb kingston-geheugen en jij?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
nforce firewall bug ?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Voeding te zwak?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Windows XP SP2 Corporate, geslipstreamed met RyanVM patches, dus die is up-to-date.
Er steekt een dualchannel kit van TwinMos in, 1gb CL2.5.
De voeding is een 450watt Antec SmartPower 2.0 dus dat lijkt me zeker voldoende gezien de specs.
Ik probeerde daarnet Stinger te downloaden, maar die crasht dus als ik hem wil runnen, en ik probeer al een paar keer Norton Antivirus 2005 te updaten, maar hoe vaak ik het ook doe, de antivirus files blijven gedateert van 2004...
Dus mij lijkt het echt wel om een virus te gaan.
Hoe verwijder je een virus, als je geen virusscanner kan gebruiken? :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:08 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51
online scanner van mcaffee, kan je i.i.g. mee detecteren

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Wat gebeurt er als je de data eerst kopieert naar een andere pc en daar probeert te gebruiken? Nog steeds corrupt?

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:38
Verbal_Kint schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:35:
Wat gebeurt er als je de data eerst kopieert naar een andere pc en daar probeert te gebruiken? Nog steeds corrupt?
Scan die file dan wel eerst op virussen op de andere pc. Anders is deze ook infected...

Verwijderd

Topicstarter
Prime95 draait nu al een tijdje de torture-test, en kan geen fouten vinden.
Het toeval wil, dat ook alle online-virus scans die ik probeer, niet werken omdat ze de anti-virus files niet kunnen installeren...
Ik draai net de firefox installatie van een cdtje dat ik nog had liggen, en dat werkt wel perfect.
Dus het geheugen lijkt me zowiezo wel in orde.
Ofwel is de hardeschijf gaar (wat me raar lijkt, want enkel dingen die ik download gaan kapot) ofwel is het een virus, ofwel is het iets met de netwerkkaart.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

DukeBox schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:27:
online scanner van mcaffee, kan je i.i.g. mee detecteren
ook de onlinescanner van panda is goed , en haalt ze er ook nog eens uit.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:42:
Prime95 draait nu al een tijdje de torture-test, en kan geen fouten vinden.
Het toeval wil, dat ook alle online-virus scans die ik probeer, niet werken omdat ze de anti-virus files niet kunnen installeren...
Ik draai net de firefox installatie van een cdtje dat ik nog had liggen, en dat werkt wel perfect.
Dus het geheugen lijkt me zowiezo wel in orde.
Ofwel is de hardeschijf gaar (wat me raar lijkt, want enkel dingen die ik download gaan kapot) ofwel is het een virus, ofwel is het iets met de netwerkkaart.
Een cd is readonly daar kan een virus ook niet veel aan slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb weer iets nieuw te melden:
ik heb ff de firefox installatie van een cdtje gekopieerd naar de hdd.
Die daar ff laten staan, en dan vanaf daar firefox geinstalleerd.
En dat werkte dus perfect!
Dus volgens mij is het echt het downloaden zelf dat de bestanden corrupt maakt, want als ik ze op de hdd zet via de cdrom, dan werken ze nog wel...

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ik denk dat als het echt niet anders wil lukken je het beste je comp opnieuw kunt formatteren
en dan windows installeren, je security software daarna installeren en dan pas je internet verbinding aansluiten. dan meteen alle updates downloaden (en natuurlijk eerst proberen of gedownloadde .exe files werken..)

misschien een beetje haastig :P maar dat zou ik doen

Verwijderd

Topicstarter
Panda online antivirus scan heeft net een totale scan gedaan, en niks gevonden...
Dus ik vermoed dat de netwerkkaart de boosdoener is.
Als ik achteraan de pc kijk, zie ik dat er aan de UTP ingang een oranje ledje brandt, moet dat geen groen lichtje zijn normaal gezien?
Ik gebruik gewoon de onboard netwerkkaart (gigabit van nVidia is dat denkik, hoort bij nforce4).
Heeft het zin als ik ff de 100mbit netwerkkaart uit m'n oude pc probeer te gebruiken?

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
als je dat probeert dan kun je het probleem vaststellen of een oorzaak elimineren, dus dat zou wel slim zijn ja :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden, hoera!
De versie van de Nvidia firewall drivers die op mijn mobo cdtje stonden, zijn erg slecht!
Het gaat om versie 6.66 (dat KAN toch geen toeval zijn :s) en meerdere mensen op internet ervaren hier corrupte download mee.
Ik heb heel die firewall zooi uninstalled, en nu werkt opeens alles zoals het moet! Bedankt voor alle hulp in ieder geval! :)

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09
Oranje is normaal voor netwerkkaart :)

Voordat je format: herinstalleer de netwerk + chipset drivers van je mobo eens, scheelt miss. een hoop werk!

Edit: gevonden.. nvm :+

[ Voor 9% gewijzigd door KhaZ op 08-11-2005 18:21 . Reden: doh! ]

• Quacka
bij mij is het probleem inmiddels opgelost, zonder nieuwe install ofzo (ff getest).
Waardoor weet ik alleen niet. Ik zal wel per ongeluk iets aangepast hebben :)

Er is dus nog hoop voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Quacka op 08-11-2005 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lees ff mijn post op het einde van de andere pagina, het ligt aan die Nvidia firewall software!
Laat die dus maar best van je pc af!
Dat was de oorzaak dat al mijn downloads kapot gingen!
Norton antivirus kan zich nu ook terug perfect updaten enzo, alles in orde.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:41:
Dan probeerde ik ff mozilla firefox te installeren, ff downloaden en runnen, maar die wilt dus ook niet installeren want hij zegt dat de installatie corrupt is!
Nochtans werkt de harde schijf goed, DMA staat aan, ik haal meer dan 60mb/sec dus dat lijkt allemaal in orde.
En wat kan dit liggen?
Driver installaties die ik vanaf cd draai werken wel, enkel setups die ik download raken allemaal corrupt :(
Ik ben vorige week precies hetzelfde systeem gekocht en bij mij gebeurt hetzelfde zolang de nVidia Firewall aanstaat, heb em d'raf geknikkerd en nu doettie 't prima |:(

[ Voor 2% gewijzigd door Leftblank op 08-11-2005 18:33 . Reden: Ik ben 'n beetje extreem laat geloof ik :X ]

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik gebruik ook de nForce firewall en ik schrik hier toch wel ff van! Ik had het pas ook toen ik de trial-versie van topstyle (CSS) wou downloaden!
ff kijken of ik ook 6.66 heb....

edit:
Path: D:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\ncgir.exe
Framework Version: 01.00
Component Version: 01.02

Path: D:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\NMI.dll

Path: D:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nv_common.dll

Path: d:\NVIDIA\NETWOR~1\bin\nmp.dll

Path: D:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nCLI.exe
Component Version: 02.00

Path: D:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\SpecialCase.dll
daar schiet ik dus ook niks mee op!

[ Voor 66% gewijzigd door webfreakz.nl op 08-11-2005 18:37 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Quacka
ik weet wel dat ik de instellingen van die firewall heb aangepast.
Kennelijk is dat de betere oplossing dan keihard verwijderen (maaruh als ik nu nog wist wat ik heb gedaan :))

Verwijderd

Topicstarter
Oh nee, nu nog iets raars, wil ik debian installeren vanaf een install cd, zegt hij dat de cd corrupt is (het is een cd-r, dus dat zou wel kunnen) maar daarna probeer ik te booten vanaf mijn verse Ubuntu cd (gekregen met de post, geen cd-r) en die kan ook niet installeren want klaagt ook dat de installatie cd corrupt is! Dus toch de pc maar eens opendoen en de kabeltje controleren enzo :(

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 21:49
kleine tip voor mensen met een nforce firewall zet die uit !!! als je dit soort problemen hebt dan is het meestal opgelost :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Aapenootjes
  • Laatst online: 22-01 00:41
Jup, nvidia Firewall staat er bekend om dat het een van de meest slechte stukjes software is die nvidia ooit gemaakt heeft (als het niet aan de hardware kant van die firewall ligt).

Wanneer heb je eigenlijk die ubuntu CD's gekregen, ik wacht er ook nog op.

En anders misschien een ander CD-drive proberen als je die hebt. Mijn oude CDrom-drive gaf volgens mij ook aan dat alles corrupt was toen die gaar was.

Verwijderd

Topicstarter
Die ubuntu cd's heb ik gisteren in de bus gekregen.
De status tot zover:
* zelfgebrande Debian Sarge cd wilt niet werken, wegens corrupte bestanden
* niet-CDR Ubuntu Amd64 cd wilt niet werken, wegens corrupte bestanden
* niet-CDR Ubuntu x86 cd wilt niet werken, wegens corrupte bestanden
* Half-Life 2 installeren vanop originele dvd ging perfect
* Windows XP Pro SP2 vanop CD-RW installeren ging perfect
* DVD-film rippen met DVD Shrink ging perfect

Dus wat is hier dan aan de hand?
De dvd-brander (een BenQ DWL-1640) is toch niet stuk lijkt me, anders zou alles gewoon mislukken...
Misschien is er dan toch iets fout met m'n geheugen?
Ik heb nochtans Prime95 een uurtje laten lopen op Torture test, en die geeft geen foutmeldingen.
Ook Half-Life 2 speelt vlotjes zoals het moet.
Misschien is er dan toch iets mis in verband met I/O?
De data wordt ingelezen van een perfecte cdrom (die het WEL doet in mijn andere pc!) maar toch zegt de ubuntu installatie dat de install-bestanden corrupt zijn.

Edit: ik heb net ook een cd-image van memtest gebrand op cd, dus dat lukt ook! De dvd brander lijkt met perfect te werken, maar waarom mislukt die Debian en Ubuntu install dan met een foutmelding ivm corrupte bestanden? :?
Memtest is zojuist afgelopen, zonder één enkele fout te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet me met dit probleem niet echt raad, in welk forum kan ik dit eigenlijk het beste vragen? NOS? Of ergens anders? Want op windows-gebied draait alles supervlot. Enkel die linux-installaties vertonen telkens checksum/corruption problemen...

• Quacka
ehm heb je die install gedaan binnen windows?
Anders eens proberen buiten windows (dus vanaf cd opstarten als je je pc aanzet)

Ik had trouwens nog steeds problemen met exe-bestanden. Kleintjes gingen wel goed, grote bestanden niet. Heb die firewall dus ook maar verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het probleem is dus gevonden:
ik heb mijn nieuwe BenQ DW1640 dvd brander tijdelijk even vervangen door mijn oude Pioneer DVD-Rom, met dezelfde kabel aangesloten enzoverder, en nu werkt het wel perfect.
Die dvd brander gaat dus RMA. Hier mag een slotje op.
Conclusie: ver wegblijven van nVidia firewall!
Pagina: 1