Toon posts:

Via K8T800 VS NForce 4 - 4X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik weet het de chipset is niet zo heel erg belangrijk, maar ik wil toch even wat "versus" info om een keuze te kunnen maken. Ik gebruik nu een Asus K8V SE met VIA K8T800 (met promise sata controller voor vaste frequenties en digitaal audio uit als belangrijke pluspunten) icm een 754 3200+ amd64 en ati radeon 9800Pro (agp). Ik heb ter vervanging liggen: MSI K8N Neo3 met NForce 4 - 4X chipset (OCC'en lastiger ivm SATA en geen digitaal geluid, echter wel weer PCI-Xpress (voor latere upgrades).

Mijn vraag is heel simpel: is de chipset de reden om mijn huidige mobo te vervangen voor het msi geval? Anders bied ik hem hierbij tegelijk te koop aan :P.

Mochten jullie twijfelen, dan pak ik het geheel uit en ga ik enkele testjes draaien (met name videotesten ivm met de "AGR"-poort van MSI).

Aldert

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op zich wel een leuk moederbordje, maar waarom ga je voor een nieuw systeem nou over op een socket 754 :? Je kan dan toch beter overstappen op een socket 939 moederbord?

Sja, je gaat er wel op voor uit, dus je moet het eigenlijk ook zelf weten ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu een 754 processor heb en geheugen enz. Ik ben nog niet van plan om videokaart enz enz allemaal de vervangen (later mssn dual-core AMD).

Ik zal het geheel wel even testen mbt 3Dmark punten. Is de vooruitgang minder dan 4%, dan houdt ik het huidige moederbord ivm digitaal geluid en promise sata controller.