Nadat ik een nieuwe kast had gekocht downloade iklaatst het programmatje speedfan,om te kijken hoeveel het scheelde in temperatuur met de nieuwe kast :-)
Alles was lekker cool dus dr was niets aan t handje,totdat ik keek bij de SMART informatie:
Bij 1 van m'n harde schijven stond een foutmelding..
Het gaat hier om 'n: Western Digital Harde schijf van 160 gb, ongeveer anderhalf jaar oud (WDC-WD1600JB)
En de foutmelding is dus: Raw read error rate>Value 200>Worst 6>Warn 51
Fitness van de schijf is ook 0% geeft ie aan en performance 100%!
Ik heb hier ook wat gezocht op het forum, maar kon niks vinden over deze melding, wel veel andere informatie over S.M.A.R.T. maar daar had ik weinig aan :-)
Moet ik me erg zorgen maken over deze melding? Of kan deze schijf rustig nog een tijd mee?
En wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
bvd, een ongeruste tweaker
Alles was lekker cool dus dr was niets aan t handje,totdat ik keek bij de SMART informatie:
Bij 1 van m'n harde schijven stond een foutmelding..
Het gaat hier om 'n: Western Digital Harde schijf van 160 gb, ongeveer anderhalf jaar oud (WDC-WD1600JB)
En de foutmelding is dus: Raw read error rate>Value 200>Worst 6>Warn 51
Fitness van de schijf is ook 0% geeft ie aan en performance 100%!
Ik heb hier ook wat gezocht op het forum, maar kon niks vinden over deze melding, wel veel andere informatie over S.M.A.R.T. maar daar had ik weinig aan :-)
Moet ik me erg zorgen maken over deze melding? Of kan deze schijf rustig nog een tijd mee?
En wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
bvd, een ongeruste tweaker