Ik heb een rekenlibrary die veelal met returncodes werkt. In verschillende public methods zijn deze terug te vinden. Ze hebben allemaal een universeel gedrag. Indien deze > 0 teruggeven dan betekent dit een foutcode, indien < = 0 dan succes, indien < 0 dan is dit tevens een info code.
Deze library is niet meer te wijzigen en moet als black box worden beschouwd.
Het probleem: resultcodes worden in het algemeen afgeraden (zie exceptions onderdeel van Framework Design Guidelines van Krzysztof Cwalina, Brad Abrams). Men adviseert om gebruik te maken van specifieke exceptions.
Ik wil nu deze library wrappen zodat wordt voldaan aan de exception eis. Ik kan namelijk elke return code naar een private method lussen en deze method een exception laten raisen indien de returnwaarde > 0 is. Deze exception is dan een ArithmeticException.
Is dit de way-of-working ?
Deze library is niet meer te wijzigen en moet als black box worden beschouwd.
Het probleem: resultcodes worden in het algemeen afgeraden (zie exceptions onderdeel van Framework Design Guidelines van Krzysztof Cwalina, Brad Abrams). Men adviseert om gebruik te maken van specifieke exceptions.
Ik wil nu deze library wrappen zodat wordt voldaan aan de exception eis. Ik kan namelijk elke return code naar een private method lussen en deze method een exception laten raisen indien de returnwaarde > 0 is. Deze exception is dan een ArithmeticException.
Is dit de way-of-working ?