mijn configuratie is als volgt:
1. Ik heb een laptop met Win2000 op: Dit is mijn webserver
2. Deze laptop is via een LAN-kabeltje verbonden met mijn iMac G5
3. Mijn iMac G5 is verbonden met een wireless access point (USR8054) via Airport Extreme
4. Deze wireless access point is verbonden met het internet.
Nu heb ik niet veel verstand van Netwerk en die toestanden. Ik ben meer een scripter dan een netwerkbeheerder
. Ik weet net wat een IP-adress is, wat MAC-adressen zijn, en hoe ik mijn DNS-server kan linken aan een URL (very basic stuff dus).
Ik heb ook Xampp (een pakketje om een webserver op te zetten) geinstalleerd. En nu wil ik mijn webserver publiek maken zodat ik op verplaatsing vanalles kan configureren.
Hoe doe ik dat? (ik ook op mijn iMac naar de server kunnen gaan)
ps: sorry maar ik heb geen idee welke zoektermen ik hiervoor zou moeten gebruiken + faq's gaven geen duidelijk antwoord.
1. Ik heb een laptop met Win2000 op: Dit is mijn webserver
2. Deze laptop is via een LAN-kabeltje verbonden met mijn iMac G5
3. Mijn iMac G5 is verbonden met een wireless access point (USR8054) via Airport Extreme
4. Deze wireless access point is verbonden met het internet.
Nu heb ik niet veel verstand van Netwerk en die toestanden. Ik ben meer een scripter dan een netwerkbeheerder
Ik heb ook Xampp (een pakketje om een webserver op te zetten) geinstalleerd. En nu wil ik mijn webserver publiek maken zodat ik op verplaatsing vanalles kan configureren.
Hoe doe ik dat? (ik ook op mijn iMac naar de server kunnen gaan)
ps: sorry maar ik heb geen idee welke zoektermen ik hiervoor zou moeten gebruiken + faq's gaven geen duidelijk antwoord.