Speedtouch 580 Port forwarding werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 09:34
Hallo,

Na het lezen van verschillende topics mbt port forwarding met een Speedtouch 580 modem en het resetten van mijn Speedtouch 580 naar default settings en het invoeren via Telnet krijg ik het niet voor elkaar een willekeurige poort open te zetten. Alles blijft STEALTH...

Ook toevoegen via UPNP in windows heeft geen zin. Als ik met Telnet inlog en ik naar NAT ga en LIST typ krijg ik netjes de forward regel die ik ingevoerd heb in beeld. Dus je zou zeggen dat moet werken. Maar niet dus.

Ook een willekeurige poort zoals 123 krijg ik gewoon niet open. Staat netjes zowel in Telnet als via de webinterface in de nat lijst, maar werken doet het niet.

Ik heb verder geen enkele firewall software aan (ook de windows firewall niet) en zit verder niet achter een 2e router of switch.

Wat doe ik verkeerd, of wat kan het zijn?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Do you well steeds config save in telnet?
Hier nog een nuttige review die je misschien al gelezen hebt http://www.adslguide.org....2005/q2/speedtouch580.asp

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:23

Reptile209

- gers -

Hoe test je of hij werkt? De ST580 ondersteunt geen NAT-loopback, dus je kan het zelf niet testen: dat moet van buitenaf gebeuren. Via een proxy in je internet-instellingen lukt het (soms) wel.

Zo scherp als een voetbal!

• Saeverix
Ik test het via Shields op op www.grc.com.
Ik doe inderdaad save all.

Maar zoals ik zei staan de regels netjes zowel in Telnet als in de web interface.
Een reboot helpt ook niets...

Zelfs de "Default Server" optie levert niets op. Je zou zeggen dat de opgegeven computer dan open en bloot op het internet is. Maar ook dan zegt Shields Up: STEALTH! :(

[ Voor 32% gewijzigd door Saeverix op 07-11-2005 21:17 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ook met "ip config firewalling off" is dat zo?

• Saeverix
Huh? Begrijp je niet helemaal volges mij...

• Saeverix
in telnet bedoel je...

dit heb ik nu gedaan en dit is volgens mij de oplossing...
zal nu even proberen

• Gianni Rombios
  • Niet online
Sorry inderdaad in telnet even de firewall uitschakelen.

• Saeverix
ik word echt gek...

zodra ik firewalling uitheb merk ik verschil. alle poorten naar het modem zijn open. waaronder poort 80 voor de webinterface. de rest staat closed, maar niet meer stealth. een vriend van me kan inloggen op mijn modem. niet de bedoeling dus...

alleen de poort die ik opgeef (5800) blijft stealth... hij staat in de web interface, en telnet bevestigd dat hij in het systeem staat.

als ik Default server instel op mijn ip adres is plotseling alles ineens weer stealth.

ik word echt gek hiervan. er zit geen logica in, en er kan niets meer zijn wat het tegenhoud. firewall (software staat uit, en mijn hardware firewall op moederbord staat ook uit). poorten staan wagenwijd open. en toch is het stealth :S:S:S:S

• Access
  • Laatst online: 02-03 19:56
Stel je de 'outside ip' wel in op 0.0.0.0? Als je daar je echte ip-adres invult wil het nog wel is voor problemen zorgen.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Geef eens een voorbeeld wat je precies invult bij een poortmap. Je verhaal suggereert nl dat je je mapping zo aanmaakt, dat hij ofwel bij een niet-bestaand IP uitkomt, of een bepaald outside IP verwacht. Dus post eens de IP's van modem en PC + de poortmap zoals je hem hebt ingevoerd.

• Saeverix
Ik ben er nu achter dat het aan mijn PC ligt...
Heb op de andere computer geprobeerd en daar werkt het perfect. Stealth als de server uit staat. Open als de server aan staat.

Ook op mijn laptop werkt het perfect...
Wat opvalt is dat die computer en de laptop beide wireless zijn, en dat de computer waar het niet op lukt wired is. Zou dan misschien een oorzaak kunnen zijn? Dan het modem daar niet lekker mee omgaat ofzo?

Ik dacht eerst aan de ingebouwde firewall op mijn moederbord. Maar ik heb nu de 2e lan poort in gebruik welke geen gebruik maakt van de nVidia firewall.

Verder heb ik geen enkele software op mijn computer draaien die het zou kunnen blokkeren. Ik heb namelijk alleen Symantec Antivirus erop. Windows firewall uit.

Zou het toch ergens in de software zitten? Of zou het een hardware probleem zijn met de lan poorten op mijn Asus A8N-SLI Deluxe moederbord?

[ Voor 6% gewijzigd door Saeverix op 09-11-2005 12:07 ]

• Saeverix
Niemand dit dit weet? Zit er wel mee namelijk...

Is het een lastig modem die kieskeurig is wat betreft lan poorten, of is het iets anders?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Zoek eens een poortscannertje op en scan - vanaf een PC in je netwerk - je wired PC eens. Update eventueel de drivers van de netwerkkaart daarvan. Als dat aangeeft dat er van binnenuit geen problemen zijn zou ik het pas in het modem gaan zoeken.
Ik zou nu gokken dat je firewalls weliswaar uit staan, maar stiekum toch dingen blocken. Deinstalleer alles dat firewall is anders voor de zekerheid en scan vervolgens vanaf een laptop je PC.

• Gianni Rombios
  • Niet online
The included equipment includes two Gigabit network controllers, with one based on the NVIDIA chipset with integrated hardware firewall.
http://www.tomshardware.c.../sli_motherboards-02.html
Het is de ingebouwde firewall van 1 van je mobo netwerk aansluitingen.

• Saeverix
Ja dat klopt dat is de nVidia lan poort. Daarom heb ik die uitgeschakeld en de Yukon Marvell poort in gebruik genomen maar dat is het zelfde verhaal.

En alleen de nVidia poort beschikt over de chipset firewall...

Maar ik zal de van Reptile even proberen. Ik post hier als ik meer weet.

• Saeverix
ik post nogmaals even hier, omdat ik het probleem nog steeds niet opgelost heb...

welke poort ik ook probeer open te zetten, hij blijft mooi STEALTH aangeven...
code:
1
2
3
4
5
6
Nr: 1
Type: Temp
Inside address: 10.0.0.2:17409
Outside address: unspecified:17409
Prot: tcp
State: NONE
Er zijn toch meer mensen met een Asus A8N-SLI deluxe die port forwarding willen gebruiken lijkt mij??

• Saeverix
Niemand dus?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Pagina: 1