Toon posts:

geen LAN verbinding te verkrijgen op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,ik heb een laptop:acer aspire 3613 WLMI,heb een vaste computer met adsl router e-tech wireless 11mbps type ADWL01,ik kan geen LAN verbinding krijgen op mijn laptop.
Weet iemand raad?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welkom. :)

Haal rustig adem en schrijf in volzinnen oa de volgende info op:
• OS
• instellingen router
• IP adressen (statisch of DHCP). Laat bijvoorbeeld het resultaat van uitvoeren > 'cmd' > 'ipconfig' (indien Windows) zien.
• web/wpa encryptie aan of uit, indien aan: weet je zeker dat je overal de key hebt ingevuld?

Je moet echt veel meer info geven. Puur 2 apparaten noemen en zeggen 'het werkt niet!' schiet namelijk niet op, we zijn geen waarzeggers. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Voutloos op 07-11-2005 20:39 ]

{signature}

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:49
Hoi,
Heb je misschien een proxyserver ingesteld
Is deze van je werk/jezelf?
Als hij van je werk is kan het zijn dat het bepaalde instellingen zijn waardoor het internet het niet doet

Heb je de wizard Thuisnetwerk/Draadloos netwerk installeren instellen al eens doorgelopen??

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/488/geennetwerk8bc.th.jpg

:)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt,is een beetje lastig uit te leggen,maar ik heb ook een dreambox(satelietontvanger) op me router zitten,aan die dreambox zit een accespoint gekoppeld,werkt draadloos perfekt,DHCP staat aan, ip adress 10.0.0.2,subnetmask 255.255.255.0,op me laptop vind ie wel een ander draadloos netwerk:netwerkadapter APX7R van Broadcom 80211g.maar datis een onveilig netwerk geeft me laptop aan,maar LAN netwerk kan ie net vinden

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die wizzard doorgelopen,maar me router vind hem niet,wel het AP7XR netwerk vind ie wel

Verwijderd

Tsja, daar kunnen wij toch niks over zeggen zo? Je geeft echt totaal helemaal niks om mee te werken en wij gaan het zeker niet allemaal uit je trekken.

Neem Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy - Network Troubleshooting eens door over welke eisen wij stellen aan je topicstart. Ik begrijp dat je nieuw bent, maar dit gaat zo echt niet werken. Je moet even een aantal dingen weten over welke informatie wij nodig hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.