[XP] Kan geen toegang krijgen tot netwerklocatie

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:08
Hallo,

Als ik een programma wil installeren krijg ik de volgende error:
Kan geen toegang krijgen tot de netwerklocatie
%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start\Programma's\Opstarten\.
Een gelijksoortige error kreeg ik al eerder voor de map Documents (verder zelfde path), maar dat kon ik oplossen door in Veilige Modus de bestandspermissies aan te passen (op miraculeuze wijze veranderde toen 'Documents' in 'Gedeelde documenten').

Ook voor deze map heb ik dat geprobeerd ('C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten'), maar dat maakt voor de error niet uit. De map is voor mij in ieder geval wel toegankelijk.

Ook heb ik geprobeerd om in het register de key aan te passen:

%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start\Programma's\Opstarten heb ik even veranderd naar
%ALLUSERSPROFILE%\test en daarbij de map test in All Users\ aangemaakt, maar dan kreeg ik eenzelfde error bij het installeren van een programma, met het aangepaste path:
Kan geen toegang krijgen tot de netwerklocatie
%ALLUSERSPROFILE%\test\.
Ik weet niet goed wat ik nog meer kan proberen (zonder direct Windows opnieuw te installeren).
Alvast dank voor een antwoord.
:)

[ Voor 5% gewijzigd door orf op 07-11-2005 20:03 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik zou zo 1..2..3 geen oplossing weten, maar misschien kan ik je de goede richting in sturen.
%ALLUSERSPROFILE% wordt ook ergens uit het register gelezen, misschien wijst deze naar een pad dat niet (meer) benaderbaar is.

Zoals het bij mij is:
Afbeeldingslocatie: http://img333.imageshack.us/img333/9146/allusers5kk.png

Zelfde geld voor %SystemDrive%

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

%ALLUSERSPROFILE% is een system variabel, kun je opvragen met "set" in een command shell (dus start->uitvoeren->cmd.exe en dan 'set'). Staat dat pad wel goed?

• orf
Badankt voor deze snelle replies! :)

Als ik set intype bij een cmd prompt krijg ik dit:

ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users

Dat lijkt mij te kloppen; de map bestaat en is voor mij toegankelijk.

In de register editor vind ik de volgende waarden:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Afbeeldingslocatie: http://www.avviso.nl/regedit2.jpg

Verwijderd

In je screenshot zie ik dat de waarde "Common Startup" van het verkeerde type is.
Bij jou is het een REG_SZ (is statische tekenreeks), dit moet een REG_EXPAND_SZ ( is uitbreidbare tekenreeks) zijn. in jouw geval betekent dit dat de waarde %ALLUSERPROFILE% niet wordt vertaald naar zijn waarde 'C:\Documents...' maar letterlijk als %ALLUSERPROFILE% wordt gelezen, welk pad natuurlijk niet bestaat.

verwijder de tekenreeks en maak 'm opnieuw aan als tekenreeks van het type REG_EXPAND_SZ en geef als waarde weer '%ALLUSERPROFILE%\Menu Start...' op.

• orf
Geweldig!
Alles werkt weer.
Bedankt!
Pagina: 1