Toon posts:

[3dsMax] Cad tekeningen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben is aan het kijken hoe 3dsmax en autocad tekeningen samengaan. Opzicht werkt het heel mooi, maar het stomme is dat zou gauw ik wat doe, of ff verder uitzoem me processor in de 100% schiet en er niet meer normaal te werken is, geheugen houdt zich rustig met 500mb.
Voor mijn idee / gevoel zie ik toch maar echt enkel wat lijntjes ( splines ) op me scherm van de geimporteerde cad bestand.
Is dit nou normaal dat die performence met cad tekeningen zo slecht zijn? Ik heb een Amd 64bit 3500+ processor, dus tja verwacht nou niet zo snel problemen.

Weet iemand hier iets meer over, of heeft hier ervaring mee?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 23:25
Max gaat beduidend minder soepel met grote lijntekeningen om dan AutoCAD maar enkele duizenden lijnstukken zou zonder meer goed moeten gaan. Kan je je bestand misschien online zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben nu gewoon ff aan het oefenen en daarvoor gebruik ik het cad bestand dat op de tuturial cd staat van 3dsmax7.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat die alleen veel moeite heeft als ik de top view op full screen zet. als ik dat niet doen en dus de andere views heel klein / smal zichtbaar laat gaat het prima.

Best wel appart dus. Vraag me dus ook af of het aan het bestand ligt, misschien klein bugje in 3dsmax? :|

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 23:25
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:39:
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat die alleen veel moeite heeft als ik de top view op full screen zet. als ik dat niet doen en dus de andere views heel klein / smal zichtbaar laat gaat het prima.
Dat is op zich wel logisch aangezien het voor je videokaart een stuk overzichtelijker wordt als je viewport klein is.
Best wel appart dus. Vraag me dus ook af of het aan het bestand ligt, misschien klein bugje in 3dsmax?
Dat is moeilijk te zeggen, waarom probeer je niet wat andere AutoCAD-bestanden te openen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is op zich wel logisch aangezien het voor je videokaart een stuk overzichtelijker wordt als je viewport klein is.
Denk dat je me verkeerd begreep, ik bedoelde dit:
Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/1439/3dsmaxencad8pq.th.jpg
Als ik zoals hierboven werk kan die het prima aan, maar doe ik alleen top view dan niet :| . Maarja ik zal morgen is een ander cad bestand mee nemen van me werk en is kijken wat die daar doet.