JA IK HEB GEZOCHT
En toen kwam ik hier terrecht:
[rml][ 200x]Howto: Plaats van profile veranderen[/rml]
Een hele mooie tutorial hoe dit doen is.
Alleen het is niet helemaal voor mij duidelijk.
Ik maak een user aan en huppa.
Ik download dus het programma robocopy, als ik dit programma open in Windows dan komt er een venster en het sluit weer.
Als ik hem via de prompt opent, dan zie ik wat meer, maar verder gebeurt er niets.
Het doel van dit is dus gewoon om alle files over te gooien van de ene naar de andere locatie te gooien. I.p.v dat gekke robocopy pak ik gewoon de verkennen en kopieer alle files (ook de verborgen files) naar een andere locatie -> D:\documents and settings\
Ik neem aan dat dit ook gewoon voldoet?
Ik open notepad en ik plak die lap tekst erin, en ik save hem als copyprof.cmd in de locatie:
c:\Documents and Settings\
Wat nu?
Als dit bestandje er vrolijk staat, doet het ook weinig lijkt me.
Zodra ik hem open verdwijnt hij weer (duh = dos), als ik hem in dos open gebeurt er weer niet veel.
Als ik nu gewoon verder ga met de andere stappen dan werkt het uiteindelijk niet.
Kan iemand mij helpen hoe ik deze stap 3 kan uitvoeren zodat het wel werkt?
B.v.d
En toen kwam ik hier terrecht:
[rml][ 200x]Howto: Plaats van profile veranderen[/rml]
Een hele mooie tutorial hoe dit doen is.
Alleen het is niet helemaal voor mij duidelijk.
Goed dit is niet zo moeilijkStap 1: Account aanmaken
Nieuw account aanmaken.
De eerste stap is een nieuw account aanmaken met local administrative rights.
Hier begint mijn probleem.Stap 2: Inloggen
Login onder het nieuwe account. Je kunt nu met robocopy de profiles gaan kopieeren naar de nieuwe locatie
NOTE: Laat de oude voor de zekerheid staat!
Ik download dus het programma robocopy, als ik dit programma open in Windows dan komt er een venster en het sluit weer.
Als ik hem via de prompt opent, dan zie ik wat meer, maar verder gebeurt er niets.
Het doel van dit is dus gewoon om alle files over te gooien van de ene naar de andere locatie te gooien. I.p.v dat gekke robocopy pak ik gewoon de verkennen en kopieer alle files (ook de verborgen files) naar een andere locatie -> D:\documents and settings\
Ik neem aan dat dit ook gewoon voldoet?
Goed hier loop ik dus vast.Stap 3: Robocopy
Plaats Robocopy in c:\Documents and Settings\, maak een nieuwe bestand aan en noem dit bv copyprof.cmd.
rem @echo offREM *************************************************************************REM ***** copy script to relocate userprofile data including hidden data ****REM ***** Written for Gathering Of Tweakers by Mutsje ****REM *************************************************************************set log=c:log.txtset err=c:err.txtset source="c:documents and settings"set dest="d:documents and settings"robocopy %source% %dest% /S /SEC /SECFIX /E /R:1 >>%log% 2>>%err%
Ik open notepad en ik plak die lap tekst erin, en ik save hem als copyprof.cmd in de locatie:
c:\Documents and Settings\
Wat nu?
Als dit bestandje er vrolijk staat, doet het ook weinig lijkt me.
Zodra ik hem open verdwijnt hij weer (duh = dos), als ik hem in dos open gebeurt er weer niet veel.
Als ik nu gewoon verder ga met de andere stappen dan werkt het uiteindelijk niet.
Kan iemand mij helpen hoe ik deze stap 3 kan uitvoeren zodat het wel werkt?
B.v.d