Opera: geen flash, geen shockwave

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb Opera 8.5 op Windows XP x64, en ik krijg zowel flash als shockwave niet geinstalleerd. Bijvoorbeeld hier krijg ik een leeg kader met daarin de tekst "Plug-in content". En ja, plugins zijn ingeschakeld.

日本!🎌

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Dit is een erg standaard vraag, heb je soms vergeten op google hiernaar te zoeken?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Draai je een 64-bit versie van Opera? Zo ja, zijn er wel 64-bit versies van die plug-ins?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zo standaard is deze vraag niet, ik heb nml nog nooit gezien dat het niet werkt. Eigenlijk elke Opera-installatie die ik gedaan heb, daarop werkte Flash gewoon zonder dat ik er iets aan hoefde te doen. En ja, ik heb me drie slagen in de rondte gezocht op Google. Ik zie echt niet waarom flash zich niet wil laten installeren. En nee, het is de 32-bits versie van Opera.

[ Voor 30% gewijzigd door _Thanatos_ op 07-11-2005 21:53 ]

日本!🎌

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ff naar de macromedia website en een offline installer downen om te installeren?

En ik ik heb het ooit eens gehad dat de oude versie van mij flash plugins niet goed ge-unistalled was en daardoor werd de nieuwe versie er ook niet goed opgeploft, terwijl die stomme update site van macromedia maar bleef komen met installation successfull. Tis het waard om ff de uninstaller van de Macromedia support af te halen en even vers de meest recente versie erop te gooien.

(BTW: ook opera 8.5 hiero , en ik kan die link netjes openen :P )

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Nou, het halve internet staat anders vol met "ik kan die en die plugin niet onder opera aan de praat krijgen"-topics. De truuk is, opera heeft in /progs/opera een map program met daarin netscape.exe en een map plugins. Zo denkt flash van hee kijk hallo daar staat netscape geinstalleerd, dan moet ik ook daar mijn plugins droppen.... Mss is daar wel het probleem. Je kan ook handmatig plugins op-en-neer kunnen schuiven oid. Nou heb ik wat meer uitleg gegeven, nou moet jij eens wat beter uitleggen wat je precies gedaan hebt om tot het resultaat "ik krijg zowel flash als shockwave niet geinstalleerd." te komen. Was de opera site 403 of heeft de hamster je cat-5 doorgeknaagt? Je "Allow fellow tweakers unlimited acces to this pc"-flag staat uit dus je zal zelf meer info moeten geven. >:)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De truuk is, opera heeft in /progs/opera een map program met daarin netscape.exe en een map plugins. Zo denkt flash van hee kijk hallo daar staat netscape geinstalleerd
Dat bracht me tot de oplossing (workaround eigenlijk). Ik vroeg me zeer zwaar af waarom de flash installer naar netscape.exe zou kijken, omdat bij de download duidelijk en expliciet staat dat die zichzelf in Opera installeert. Zou moeten werken dus, maar niet dus. Maar omdat de installer kennelijk heel dom naar netscape.exe zoekt, vindt ie em niet, omdat opera bij niet in "Program Files" staat, maar in "Program Files (x86)", want ik heb XP x64. Die installer zoekt dus echt hard-coded in "Program Files". Slecht hoor, maar door em ff heen en weer te kopiëren, doet ie het nu dus wel... Bah.

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-11-2005 18:37 . Reden: typo ]

日本!🎌

Pagina: 1