Toon posts:

GoT zoeken vanaf externe locatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik begonnen aan mijn eigen startpagina te maken, met daarop dingen die ik vaak gebruik. Zoals google, news feeds en veel gebruikte sites.

Ik wou graag op deze pagina ook een zoekfunctie inbouwen om direct vanaf mijn pagina te zoeken in GoT. Dit is me al gelukt door onderstaande code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<TR>
    <TD>[img]got.gif[/img]</TD>
    <TD>
        <form action=http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword>
        <input type=text name='data[q]' size=40>
    </TD>
    <TD><input type=submit title=Zoeken value='GoT Zoeken' class=button></FORM></TD>
</TR>

(ja het form gedeelte is gewoon uit de GoT search gesloopt :D

Ik vraag me af het toegestaan is om externe sites te linken naar een pagina met zoekresultaten van GoT Search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Tja waarom niet, in feite link je gewoon naar een pagina met resultaten. Of dat nu willekeurige resultaten zijn vanuit de search of vooraf ingestelde resultaten zoals de topics in een forum maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou ff het zekere voor het onzekere weten. Heb ook al google erover gemailt (wou niet de standaard code die ze zelf aanbieden) en vandale.nl

IIG bedankt voor jullie medewerking :) (hier verwachte ik trouwens ook het minste problemen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Mjah, met mijn bericht heb je nog geen officiele toestemming he, ik ben ook maar een moderator met een mening ;) Laten we even wachten totdatiemand van t.net zelf uitsluitsel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow hehe :D

ok. Moet ik daar ff voor mailen of kan ik hier wachten op een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Linken naar een externe site wel toegestaan. Zoekprogramma's doen het namelijk ook.
Als je een eigen plaatje hebt gemaakt is er denk ik niets aan de hand.
Maar als het plaatje van GoT is gekopiëerd, hoe zit dat dan met copyrights?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een op google images-gevonden plaatje, wat ik in grootte gewijzigd heb. (zoals het plaatje naast de quicksearch alleen dan in kleur en rechtop).

Wel fijn om dat ook ff te weten ja :)

edit://

het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://sequence.keyserver.org/images/got.gif
alleen ff de grote gewijzigd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 19:11

Jaymz

Keep on moving !

*Jaymz momelt iets als: "Als je die image wil gebruiken denk ik dat het wel handig is dat ff te vragen ja ;) "

[ Voor 15% gewijzigd door Jaymz op 07-11-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Uit de faq - algemene voorwaarden:
Copyright

14. Alle rechten voorbehouden. Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie voor eigen persoonlijk gebruik of anders voor zover dit expliciet door Tweakers.net BV wordt aangegeven, is het niet toegestaan om de inhoud van dit forum, zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ga er vanuit dat het in beginsel niet is toegestaan om eigenhandig met handels-/beeldmerken van Tweakers.net aan het klussen te slaan en die zelf openbaar te maken, zoals staat in de passage uit onze algemene voorwaarden die Canaria hierboven citeert.
Voor bijzondere gevallen kun je echter het beste onze juridisch adviseur mailen, op juridisch[at]tweakers[punt]net. Leg je geval uitgebreid en duidelijk uit; heel misschien dat * zeef mild is en zijn hand over zijn hart strijkt. :)

edit:
Datzelfde geldt dus ook voor je aanvankelijke vraag of het toegestaan is om op die manier de zoekfunctie van GoT vanuit je eigen code aan te spreken.

[ Voor 17% gewijzigd door Superdeboer op 07-11-2005 23:23 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:25:
[...]

(ja het form gedeelte is gewoon uit de GoT search gesloopt :D
Zulke ouderwetse en non-conformant HTML code gebruiken wij niet hier op GoT hoor ;)

[ Voor 41% gewijzigd door crisp op 08-11-2005 00:24 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok heel wat reacties. Iemand zei 'klussen' met het plaatje. Het is echter alleen een beetje verkleind..

Ik ga vanmiddag is met de juridisch adviseur mailen dan. Zal ik het dan al online zetten om het te laten zien? Naja, ik verzin wel wat :P

Ter info; het word gewoon mijn startpagina, ik heb geen plannen om er bijvoorbeeld een .nl domein bij te zetten en een grote website te maken. Gewoon datik zelf alles makkelijk bij de hand heb. Maar ik wil het wel online, zodat ik op meerdere locaties het kan bekijken..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 07:38:
Ter info; het word gewoon mijn startpagina, ik heb geen plannen om er bijvoorbeeld een .nl domein bij te zetten en een grote website te maken. Gewoon datik zelf alles makkelijk bij de hand heb. Maar ik wil het wel online, zodat ik op meerdere locaties het kan bekijken..
Ah, prive gebruik? En daar wil je enorm moeilijk voor gaan doen met mailen naar diverse instanties en je juridisch adviseur?
Voor prive gebruik is dat soort dingen echt niet zo moeilijk overal. Als je het publiceert komen de meeste regels en wetten pas aan de orde, zeker als je dat doet om er zelf beter van te worden, zoals er geld mee verdienen of de intentie hebben dat ermee te doen etc. Daar zijn dat soort regels met name tegen opgesteld, dat je niet met onze inspanning aan de haal gaat om er zelf beter van te worden. Waarbij "beter van worden" vrij ruim gezien moet worden.

Maar voor jouw prive startpagina? Gewoon doen.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 08-11-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb ff de juridische afdeling gemailt:
quote: mn outbox
Geachte Heer/Mevrouw,

in het GoT Forum werd ik in het topic: GoT zoeken vanaf externe locatie erop gewezen dat ik het beste naar dit mail adres kon mailen voor informatie over de kwestie.

Het zit dus zo, ik gebruik GoT regelmatig om informatie op te zoeken. Ik ben bezig met het maken van mijn eigen startpagina waar ik van verschillende websites de zoekfunctie wil inbouwen. Dat houd dus in dat ik op mijn eigen website een formuliertje heb die overeenkomt met uw zoekfunctie binnen GoT. Wanneer er dan gezocht word kom ik op de resultaten pagina van GoT.

Ik gebruik daarvoor deze code (HTML):
<TR>
<TD>Afbeeldingslocatie: http://got.gif</TD>
<TD>
<form action=http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword>
<input type=text name='data]q[' size=40>
</TD>
<TD><input type=submit title=Zoeken value='GoT Zoeken' class=button></FORM></TD>
</TR>

Zoals u ziet heb ik ook een plaatje gebruikt (got.gif). Dit is het logo van GoT, alleen dan in formaat gewijzigd. (origineel had ik gevonden op google; http://sequence.keyserver.org/images/got.gif).

Ik wil deze pagina online zetten, puur voor eigen gebruik. Ik heb geen plannen om de website groot te maken. Ik zou hem online willen hebben zodat ik 'm van meerdere locaties kan aanspreken (werk,thuis e.d.).

Ik voorzie de meeste problemen bij het logootje. Ik zou het op prijs stellen als ik deze erbij mag gebruiken, mag dit niet dan is dat geen ramp.

Bij deze vraag ik dus een schriftelijke bevestiging voor het gebruik van het logo en de zoekfunctie zoals hierboven beschreven is.

Met Vriendelijke groet,

Jelle van Leeuwen
Het dikgedrukte gaf problemen bij de quote, omdat er dan een q tussen [ en ] stond, dus ff verkeerd neergezet :>

Ik zie de post boven me nu pas, tegelijk gepost :). Het is wel een persoonlijke startpagina, maar hij komt dan wel online, dat is in theorie gewoon publiceren. Iedereen kan er dan gewoon bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gaat leuk worden; als alle tweakers zeef gaan mailen voor hun persoonlijke startpagina :X

* eamelink zwaait naar zeef, sterkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

eamelink schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:52:
Gaat leuk worden; als alle tweakers zeef gaan mailen voor hun persoonlijke startpagina :X

* eamelink zwaait naar zeef, sterkte ;)
Op zich is dit een interessante case, want in hoeverre is dit anders dan bijvoorbeeld [google=site:gathering.tweakers.net zoekfunctie publiceren]

Dus eenmalig antwoord van bijvoorbeeld zeef en het antwoord is voor de komende tijd duidelijk :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is zeef tevens de juridische man bij tweakers.net?

Dat bovengenoemde email adres juridisch [@_] tweakers [d0t] net heb ik namelijk gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ja :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Met al die xml output van react is het trouwens wel erg makkelijk om content van got te integreren op een site zonder dat je ook maar ziet dat de info van got afkomstig is.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
woehoe :)

/me heeft toestemming

Modbreak: knipprivemails integraal quoten is niet netjes

[ Voor 76% gewijzigd door curry684 op 10-11-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Wat is zeef soft geworden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wat van "eigen startpagina" snapt zeef niet? :+

"Hey zeef, hierbij de pagina: C:\Documents and Settings\Abke\startpagina.html", veel plezier er mee 8)7

Niet goed gelezen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 10-11-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

BKJ

Er is wel een tegenstrijdigheid:

Ik wil deze pagina online zetten, puur voor eigen gebruik. Ik heb geen plannen om de website groot te maken.

Tussen groot en prive gebruik zitten nog een boel gebruikers.. :)

Kamer huren

Pagina: 1