onstabiele/weinig berijk draadloze netwerk verbinding.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:28

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Hallo tweakers ;),

Ik ben niet nieuw op het gebied van pc's en netwerken maar wel nieuw op het gebied van draadloze netwerken ben ik wel redelek noobie... Vandaar dat ik niet uit het volgende probleem kom, sinds een week tijd hebben wij hier in huis een draadloos netwerk met een Linksys wrt45g draadloze router.
Deze router stond boven, toen was de verbinding helemaal brak. Nu ik de router naar beneden verplaatst heb is de verbinding al iets beter. Ik zal even het oude scenario beschrijven:

De draadloze router stond boven, als ik dan onder in de kamer (recht onder de plaats van de router) ga zitten dan was de verbinding zeer slecht. In het begin had ik wel een goede verbinding, maar na 2-4 mins viel deze weg of zakte naar zeer laag. tevens was het berijk niet meer dan een 15 meter. Naar aanraden van een vriend van mij heb ik toen de HyperWRT firmware op de router geflached, maar dit hielp ook niet veel.

Nieuw scenario:

De router staat nu beneden in de kamer, de verbinding is beneden in de kamer nu uitstekend/zeer goed, hier boven waar ik nu dit bericht zit te typen op de laptop is de verbinding ook zeer goed, maar zodra ik 15 meter verder van de router af ga zitten (in onze keuken) valt deze verbinding compleet weg. Er staan dan wel stenen muren tussen de router en de laptop, maar dit zou niet veel uit moeten maken aangezien ik toch aanneem dat een Linksys router (naar aanleiding van gebruikers ervaringen) een zeer goede router is met veel berijk.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik een stabieler netwerk krijgen wat tevens ver genoeg komt om minstens in de keuken te komen, het liefst verder (zon 70 meter tot in de tuin).

hardware:
Router: Linksys wrt45g momentheel met Hyperwrt firmware op 83% transmit power
Draadloos PCIMCA kaartje voor in de laptop: 3Com 11a/b/g Wireless PC Card.
Internet modem: @home moterola (oude versie wit)

De rest van het bekabeld netwerk werkt perfect...

Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie racties/hulp.

Zojuist de nieuwste dirvers geprobeerd, maar dit hielp niet veel...

[ Voor 3% gewijzigd door bakvis op 22-04-2006 22:55 ]

Mijn Specs

Verwijderd

Bram is kei lief en het werkt nu als een zonnetje zo'n 4 jaar later 8) 8) 8) 8) 8)

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 22:09 ]

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 20:54
Misschien zit er bij jou in de straat een ander wireless netwerkje op hetzelfde kanaal. Dat had een collega van mij, met ongeveer de symptomen die jij beschrijft. Probeer eens een paar verschillende kanalen, mogelijk zit er eentje bij die het een stuk beter doet.

Ik weet niet hoeveel de HyperWRT firmware afwijkt in zijn webinterface, maar in de standaard Linksys interface zit dit op tabblad Wireless -> Basic Wireless Settings -> Wireless Channel -> in te stellen van CH1 (2,412GHz) tot en met CH13 (2.472GHz).

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:28

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Antonius schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:20:
Misschien zit er bij jou in de straat een ander wireless netwerkje op hetzelfde kanaal. Dat had een collega van mij, met ongeveer de symptomen die jij beschrijft. Probeer eens een paar verschillende kanalen, mogelijk zit er eentje bij die het een stuk beter doet.

Ik weet niet hoeveel de HyperWRT firmware afwijkt in zijn webinterface, maar in de standaard Linksys interface zit dit op tabblad Wireless -> Basic Wireless Settings -> Wireless Channel -> in te stellen van CH1 (2,412GHz) tot en met CH13 (2.472GHz).
weet ik, ik heb dit ook al geprobeerd, maar dit heeft geen effect

Mijn Specs