Toon posts:

[XP] Zoekfunctie Explorer werkt niet, wel hondje, geen form*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet op mijn eigen pc maar op die van een vriend doet zich het volgende probleem voor.

Als je in explorer (verkenner) rechtslikt en dan zoek kiest, verschijnt wel het window, zelfs het "zoekhondje" in de blauwe linker marge kolom, maar voor de rest niets. Je kunt dus niet zoeken.

Ik heb al gezocht in GOT Search, vind wel iets maar niets dat helpt.

Iemand een iedee waar dit aan liggen kan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan zo 1-2-3 niets relevants vinden op technet etc. Komt er misschien iets in het event log?

En het gaat over XP gok ik? Vergelijk anders eens jouw topictitel met alle andere titels in WOS en zoek het [verschil] ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

F_J_K schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:36:
Ik kan zo 1-2-3 niets relevants vinden op technet etc. Komt er misschien iets in het event log?

En het gaat over XP gok ik? Vergelijk anders eens jouw topictitel met alle andere titels in WOS en zoek het [verschil] ;)
Het zal inderdaad XP zijn, eerdere versies zat dat hondje er niet in. ;)

Heb je al gezocht naar spyware? Heb je al geprobeert Internet Explorer 6 opnieuw te installeren (gokkende op een corrupt geraakt bestandje)? Is dit probleem opeens ontstaan (zo ja: wat zijn de weizigingen geweest in het systeem)? Heb je geprobeert de systeemsituatie terug te draaien met behulp van Systeemherstel? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.

Was inderdaad wat slordig in de topic titel : het is inderdaad WinXP (home, geen Pro).

Wat ik wel elders op GoT vond voor een soortgelijk probleem, was deze :het commando 'regsvr32 jscript.dll', maar dan krijg je de melding dat hij het bestand niet kan vinden.

Eigenlijk was dit maar een bijprobleempje, die virend van me had me er eigenlijk bijgevraagd
voor de melding die hij altijd krijgt als hij outlook opstart : 'kan script-engine JScript voor script C:\ProgramFiles\Support.Com\KPN\vbs\sdcOECapture.js niet vinden'. Omdat ik dacht dat er
wellicht ook iets van javascripting in dat explorer window zat, hoopte ik met het oplossen van het eerste het tweede ook verholpen te hebben.

Ik ga eerst maar eens proberen om explorer opnieuw te installeren. Hoe doe ik dat eigenlijk? In de Windows componenten lijst kom ik wel internet explorer tegen, maar niet de pc exporer (verkenner) tegen.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Explorer gebruikt de Internet Explorer engine (de zelfde dll's etc.). Dus als er een "IE" dll-etje is omgevallen, dan zal je dat ook merken in Windows Explorer. Als je even op de site van MS kijkt, dan kan je daar wel een installatie van IE vinden. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Shadow, dat wist ik niet.

Ga het gelijk proberen.

;) Weer wat bijgeleerd . . .
Pagina: 1