[Partition Magic 8.0] Error 98

Pagina: 1
Acties:

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 19:37
Vandaag maar eens een nieuwe harde schijf in de computer van m'n ouders gezet, inclusief verse WindowsXP installatie. Alles ging goed, totdat ik wat partities wilde veranderen. Hiervoor Partition Magic 8 gebruikt, op andere pc's werkt het perfect.

Probleem is dat het progamma niet op wil starten, ik krijg de volgende foutmelding:

Init failed: Error 98

Windows 2000/XP was last shutdown in hibernation mode. Restart Windows 2000/XP and do a normal shutdown before continuing.

Afijn, niet dat ik de computer ooit in slaapstand heb gezet... :| Voor de zekerheid slaapstand maar even uitgeschakeld onder energiebeheer. Opnieuw opgestart, even gecheckt of hiberfil.sys inderdaad verdwenen was en vol goede moed PMagic weer opnieuw opgestart. Je raadt 't al: dezelfde foutmelding. Geen flauw idee wat ik hier nu fout doe. :?

Heb ook al gezocht via Google en GoT, ben wel 1x hetzelfde probleem tegengekomen maar daar stond geen oplossing bij. Het fijne is ook dat mijn error precies het nummer 98 heeft |:( , dit heeft nogal gevolgen op de zoekresultaten aangezien ik de hele tijd dingen met 'windows 98' krijg. 8)7
Zo ongeveer elke search string in GoT en Google geprobeerd die ik ook maar kon verzinnen maar het mocht niet baten.

Enige hulp zou fijn zijn... :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Is het wel een legale partition magic?

• eaalb
DaannO schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:47:
Is het wel een legale partition magic?
En dat is van toepassing....waarom? Op m'n eigen desktop pc werkt PMagic zonder problemen, zelfs als de computer uit slaapstand komt.... :X
Maarja mocht het toch van toepassing zijn (wat ik zeer betwijfel), het is inderdaad geen legale versie :o . Het is een programma wat ik eigenlijk 1 keer gebruik om partities in te delen en daarna niet meer, zou jammer zijn van m'n geld. Zeker nu PMagic van Symantec is en ik niet echt goeie ervaringen heb met hun Internet Security pakket (die ik ooit wél legaal heb gekocht O-) ). Gun ze niet nog meer geld.

Maar goed, persoonlijke redenen terzijde. Ik ben me er terdege van bewust dat misschien niemand mij wil helpen omdat ik een niet-legale versie heb, maar eerlijkheid verdient ook wat toch? ;) En 't is misschien een probleem wat vaker voorkomt dus misschien zijn er anderen ook mee geholpen :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat DaannO bedoelde te zeggen is dat normaliter een handleiding uitsluitsel geeft of anders de helpdesk. Die laatste zal je in dit geval dus niet helpen.

ARME AOW’er

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
vul hier maar eens error 88 in.
en misschien heb je iets aan update 8.01
<edit>
Oh ja, misschien doet chkdsk /f iets nuttigs op de command prompt.

[ Voor 55% gewijzigd door 0siris op 08-11-2005 00:21 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Solution: Error 98 Windows 2000 was last shut down in hibernation mode. Restart Windows 2000 and do a normal shutdown before continuing.

To avoid this error, shut down your machine normally and then restart.

Problem Description:
Error 98 Windows 2000 was last shut down in hibernation mode. Restart Windows 2000 and do a normal shutdown before continuing.
Error 98

Problem Environment
PartitionMagic
Drive Image
DriveCopy
Drive Image Pro
ServerMagic

Cause(s) of the problem
Hibernation saves the system RAM to a file, and then uses Advanced Power Management to shut the system down. When the machine is subsequently booted, the hibernation file is read into RAM, and execution begins where it left off.A hibernated system assumes when it is booted that the system is in the same state as when hibernation occurred. Any changes made to the system's hardware (including disks and disk partitions) while the computer is in hibernation mode may cause unexpected results.

Probeer anders deze link:
http://www.google.nl/sear...ows-98+&btnG=Zoeken&meta=

gebruik de knop Geavanceerd zoeken bij google eens ;-) daarmee kan je "Windows 98" uitsluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Maxxi op 08-11-2005 00:18 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
eaalb schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:43:
[...]

En dat is van toepassing....waarom? Op m'n eigen desktop pc werkt PMagic zonder problemen, zelfs als de computer uit slaapstand komt.... :X
Maarja mocht het toch van toepassing zijn (wat ik zeer betwijfel), het is inderdaad geen legale versie :o . Het is een programma wat ik eigenlijk 1 keer gebruik om partities in te delen en daarna niet meer, zou jammer zijn van m'n geld. Zeker nu PMagic van Symantec is en ik niet echt goeie ervaringen heb met hun Internet Security pakket (die ik ooit wél legaal heb gekocht O-) ). Gun ze niet nog meer geld.

Maar goed, persoonlijke redenen terzijde. Ik ben me er terdege van bewust dat misschien niemand mij wil helpen omdat ik een niet-legale versie heb, maar eerlijkheid verdient ook wat toch? ;) En 't is misschien een probleem wat vaker voorkomt dus misschien zijn er anderen ook mee geholpen :)
Ik probeerde erop aan te sturen dat je zelf in de handleiding kon kijken. En een andere reden is dat we je niet mogen helpen als je illegale software hebt. Dit kan ook een probleem vormen doordat je de file hebt gedownload en waarschijnlijk corrupt is. :) vandaar.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je geen legale versie hebt mis je dus inderdaad het recht op support vanuit de makers en dat is jammer. Evenwel is het goed mogelijk dat het feit dat de versie illegaal is de oorzaak van het probleem is. Volgens mij wordt de wel/niet in hibernation-mode bijgehouden adhv een bepaalde flag in je partitie-table die gezet is. Welke dat is, en hoe je deze kan unsetten dat zou ik ook niet weten... Werkt het wellicht als je de schijf eerst volledig leeggooit?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• eaalb
Het is opgelost :) Na het verwijderen van de oude harde schijf nadat ik alle documenten over had gezet startte PMagic gewoon op. Blijkbaar stond er nog een slaapstand bestandje op de oude schijf die de boel verstoorde. Wel vreemd dat PMagic dan begint te gillen terwijl ik via de nieuwe schijf boot. Weten we dat voor de volgende keer...

Ff een tip: verander niet de drive letter van je XP installatie....vindt 'ie niet leuk 8)7 Ik was gelukkig wel zo slim geweest om ff een reserve installatie erop te zetten 8)

[ Voor 8% gewijzigd door eaalb op 08-11-2005 16:34 ]

Pagina: 1