[XP] Printer sharing

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik wil graag de printer sharen die aan een andere computer hangt. Nu klinkt dat allemaal vrij simpel, ware het niet dat ik tegen een enorm irritant probleem aanloop: Ik kan niet op die andere machine inloggen.

Even de dingen op een rijtje zetten:
  • Beide computers hebben XP Pro, SP2
  • Beide computers hebbe 'Simple sharing' uit
  • Beide computers hebben geen shared folders
  • Verschillende usernames
  • Passwords geconfigureerd, maar hoeft niet in te vullen
  • Guest accounts staan uit
Als ik van mijn computer naar de andere wil connecten (via My network places), dan krijg ik de volgende melding:
\\ComputerName is not accessible. You might not have permissions to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
De andere kant op, dus van de server naar mijn computer, dan krijg ik keurig een dialoog met de vraag om mijn username/password.

Ik kom nergens echt een oplossing tegen (behalve guest account aanzetten, wat ik geen oplossing vind). Iemand nog een idee?

-Edit-
Ik heb nog wat event logging aangezet op de server, en de client wil met de username van de client machine inloggen. Hoe kan ik aangeven dat ik een logon dialoog wil zien (zoals de andere kant op)?

[ Voor 9% gewijzigd door ^Mo^ op 07-11-2005 19:02 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs