[Word2000] Tabel na pagina-einde altijd op 2e regel?

Pagina: 1
Acties:

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Hallo allemaal,

Een probleempje in MsWord. Als ik na een pagina-einde een tabel invoeg, dan wordt deze altijd geplaatst op de 2e regel van de nieuwe pagina, maar nooit op de eerste. Ik krijg die tabel met geen mogelijkheid op de 1e regel. Want als ik de met de cursor op de eerste regel ga staan en op delete druk, dan schuift de tabel naar de vorige pagina, hoewel ik de pagina-einde niet verwijder.
Ik heb dit op verschillende machinese geprobeerd, maar bij allen hetzelfde resultaat.

Hoe kan ik mijn tabel op de 1e regel van een nieuwe pagina krijgen. Iemand enige suggesties?

Alvast bedankt!

Hing.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30

TheBorg

Resistance is futile.

Gewoon even een stukje omhoog slepen met het pijltje in de linker bovenhoek.

• hing
Dat had ik al geprobeerd, maar dan hangt de tabel "buiten" de regels.
Ik zou het graag op de regel willen hebben zodat wanneer er tekst voor komt, dat de tabel automatisch meeschuift.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In eerst rij van tabel gaan staan,menu opmaak, alinea, pagina ervoor aanvinken.

Bij een einde pagina markering krijg je normaliter automatisch een alinea kado, en om een of andere domme reden wil word in die alinea geen tabel hebben. Als je echter de nieuwe paginamarkering direct aan de tabelalinea toewijst gaat het wel goed. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• hing
Je bent geweldig! Ik denk dat ik hiermee wel vooruit kan.
Hoe ben je er trouwens achtergekomen? Ik zou het zelf namelijk niet in de alineaopmaak zoeken.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een goed geheugen hebben (niet dus), search gebruiken,
[rml][ Word] Kop naar volgende pagina, bookmark niet?[/rml] vinden en dan nog even logisch nadenken. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1