Toon posts:

[OS X 10.4]Fancy spul uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Anders wordt mijn post even niet dichtgegooit/opslot gegooit zonder enige interventie.

Ik heb net 1.5 uur lopen googlen naar iets, echt wanneer ik dit vergeet te vermelden wordt ik meteen op de schandpaal genageld.

Okay genoeg gezeurd,

Mijn vraag,

Na een tijdje OS X te hebben gebruikt en mijn ogen uitgekeken te hebben naar de fancy eye-candy ben ik de eye-candy nu wel zat. Wazige slide-in slide-out menuutjes en vensters zijn allemaal leuk en aardig maar het maar het systeem en werken op het systeem zo traag als dikke........ Op de pc van mijn vrouw (AMD64 3K+, 1GB) met Windows XP loopt alles veel lekkerder. Menuus openen met een klik, sluiten met een klik, geen fancy eye-candy, gewoon lekker snel.

Wie o wie kan mij verblijden met een tooltje/hack die alle fancy eye-candy uit OS X kan killen.

En nou niet meteen weer mijn topic dichtgooien, ik heb netjes mijn research gedaan.

Mvg

Xeper

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:25:
En nou niet meteen weer mijn topic dichtgooien, ik heb netjes mijn research gedaan.
Dan maak je me niet wijs dat je niks gevonden hebt: 3 sec. zoeken -> 1e hit is meteen raak.
Ik zie daar (o.a.) Cocktail en Tinkerool etc.

En dat als complete Mac n00b hier :Y)
Die moet jij ook nog maar eens bekijken dan ;) Het is namelijk ook de bedoeling dat je dit soort zaken niet post, maar gewoon netjes in een TR doet enzo :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 07-11-2005 18:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:25:
Anders wordt mijn post even niet dichtgegooit/opslot gegooit zonder enige interventie.
En jij opent weer een topic? mail dan ff met degene die em dicht heeft gegooid ipv ineens zo agressief te gaan doen. Dat zijn hier toch de regels

PSN: djmurcielago

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Xeper: kan je dan ook vertellen wat je tijdens die zoektocht hebt gevonden? Heb je System Preferences van Mac OS in die zoektocht ook meegenomen? Daarin kun je ook al het een en ander uitzetten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

- shadowkiller - http://www.unsanity.com/haxies/shadowkiller !
- 256mb ram of minder ? geheugen bijplaatsen.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wat voor Mac hebben we het hier eigenlijk over? Of draai je de x86 versie?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Hertog schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:39:
Wat voor Mac hebben we het hier eigenlijk over? Of draai je de x86 versie?
Waarom is de gebruikte mac hardware zo interesant in dit geval? De ts vraagt toch gewoon om een oplossing om de effecten uit te schakelen? :).

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

leon1e schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:59:
[...]

Waarom is de gebruikte mac hardware zo interesant in dit geval? De ts vraagt toch gewoon om een oplossing om de effecten uit te schakelen? :).
Omdat hij ze wil uitschakelen omdat het systeem erg traag is en dat misschien ook aan te weinig geheugen (zoals iemand anders al aangaf), een te 'oude' mac (dan is het inderdaad de beste oplossing ze uit te schakelen) of een illegale x86-versie (dan ligt het meer aan beperkte driverondersteuning en mag TS niet eens geholpen worden :P) kan liggen

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hertog schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:27:
[...]

Omdat hij ze wil uitschakelen omdat het systeem erg traag is en dat misschien ook aan te weinig geheugen (zoals iemand anders al aangaf), een te 'oude' mac (dan is het inderdaad de beste oplossing ze uit te schakelen) of een illegale x86-versie (dan ligt het meer aan beperkte driverondersteuning en mag TS niet eens geholpen worden :P) kan liggen
Heya!,

Ik heb nu een tijdje (2 maand) een iBook (nieuwste gen, 1gb ram). Snel genoeg, maar ik mis toch een beetje de snelheid van Windows XP.
[...]
een iBook dus, met 1GB RAM.

[ Voor 55% gewijzigd door Whieee op 07-11-2005 20:50 ]

Launching containers into space

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik draai Mac OS X 10.4.3 'Tiger' op een G3 400Mhz, met een ATI Rage 128 met maar liefst 8mb en een achterbak van maar liefst 256mb geheugen...en het draait prima :+

Ik heb alleen wel Dashboard eruit 'gesloopt'; omdat ik het toch niet gebruik en sindsdien scheelt het toch wat extra geheugen. Het enige was wel, dat het Dock iedere keer vast liep als de Mac uit sluimerstand of het inlogscherm vandaan kwam, maar met de update van 10.4.2 -> 10.4.3 is dat verdwenen ;)

Code om het uit te schakelen (onder voorbehoud en niet aansprakelijk voor evt. schade O-) ) in Terminal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
(To turn Dashboard OFF)
defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean YES
(reboot)

To turn Dashboard back ON)
defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean NO
(reboot)

Verwijderd

Topicstarter
Even een update.

Het systeem loopt nu echt een stuk beter. Wellicht willen meer mensen een snellere mac dus hierbij wat ik tot nu toe heb gedaan.

1. Dock gekilled.
2. Shadowkiller bij systeem startup
3. Egale desktop achtergrond.
4. Dashboard eruit gesloopt.
5. Anti-aliasing: Licht
6. Lan geoptimaliseerd voor gebruik binnen netwerk. (cocktail)
7. Alle animaties gekilled (Cocktail)
8. Spotlight gekilled (spotlight must die)
9. Suggesties?

Ik heb een merkbaar verschil ondervonden. Apps lopen soepeler, apps starten sneller, windows laden sneller. Allemaal erg fijn.

Voor degene die het zich afvragen, IPV Dock gebruik ik nu Himmerbar, werkt erg fijn is in naar mijn mening een lekkere lichte app.

-Xeep

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:12:
Even een update.

Het systeem loopt nu echt een stuk beter. Wellicht willen meer mensen een snellere mac dus hierbij wat ik tot nu toe heb gedaan.

1. Dock gekilled.
9. Suggesties?

Ik heb een merkbaar verschil ondervonden. Apps lopen soepeler, apps starten sneller, windows laden sneller. Allemaal erg fijn.

Voor degene die het zich afvragen, IPV Dock gebruik ik nu Himmerbar, werkt erg fijn is in naar mijn mening een lekkere lichte app.

-Xeep
het nadeel is dat je nu dus alle spotlight functionaliteit kwijt bent, en je dock functionaliteit kwijt bent. En dat allemaal voor een beetje snelheid. Had dan een snellere Mac gekocht.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op zo'n manier heb ik liever functionaliteit dan snelheid. ;)

Geen enkele die door Xeper zijn opgenoemd vind ik een mogelijkheid voor mij. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• leon1e
Oxi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:47:
Op zo'n manier heb ik liever functionaliteit dan snelheid. ;)

Geen enkele die door Xeper zijn opgenoemd vind ik een mogelijkheid voor mij. :P
Even een update.

1. Dock gekilled.
9. Suggesties?
Ik zie niet in wat optie 2/3/6/7 afbreken aan functionaliteit van je mac?

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

leon1e schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:11:
[...]

[...]

Ik zie niet in wat optie 2/3/6/7 afbreken aan functionaliteit van je mac?
kijk eens naar met name 1 en 8? Je kan best een beetje optimaliseren, maar je kan ook doordraven hoor...

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Tja, als je al die dingen eruit sloopt, dan kun je net zo goed 10.3 gaan installeren naar mijn mening. Dan vraag ik me af waarom je eigenlijk nog naar 10.4 bent gegaan? Of kreeg je die bij je iBook?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Precies, en dan nog. Wat zou 3 schelen? Het oog wil ook wat hoor. ;)
En ik wil lan niet optimaliseren op een mobiele powerbook..

Maar het ging voornamelijk om een aantal dingen die wel erg doordraven. Zoals 1 en 8. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Je kunt ook gewoon opstarten met appletje + alt + o + f

al het fancy spul uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:30:

Ik zal even 1 en 8 toelichten.

Sinds ik deze Mac heb (ik wilde pers'e een 12" iBook, op het moment dat ik hem kocht had de Powerbook niet de 500 euro meerwaarde voor een beetje snellere cpu en een iets grotere hdd) heb ik nooit spotlight gebruikt, dus voor mij was de keus om dit te slopen simpel.

Het dock irriteer mij mateloos, waarom weet ik niet, ik vind het gewoon niet lekker werken op een of andere manier.

En ja, ik kreeg 10.4 bij de iBook toen ik hem kocht.

Dat "appletje + alt + o + f" probeer ik nog niet uit, ik heb geen flauw idee wat het doet. Klinkt een beetje als het oude "gebruik format c:\ /y dan krijg je vette shit te zien" grapje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 08:49 . Reden: typo ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Je start dan op in de open firmware. Het enige wat je daar functioneel kan doen is je machine testen/repareren of de firmware updaten. Wat je er ook kan doen is een spelletje mahong! :D

Andere manier is met appletje-s opstarten. Krijg je OSX zonder grafische schil. Erg fijn. ;)

kleurbleur.nl

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
vraag je je bijna af waarom je uberhaupt een ibook hebt gekocht
om het formaat? kijk dan es naar een msi 12"

PSN: djmurcielago

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

djmurcielago schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:36:
vraag je je bijna af waarom je uberhaupt een ibook hebt gekocht
om het formaat? kijk dan es naar een msi 12"
Deze discussie gaat niet over het waarom, maar hoe.

Laten we het daar dan ook over hebben.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Even een update.

1. Dock gekilled.
9. Suggesties?

-Xeep
Als je zoveel uit OSX sloopt, waarom gebruik je dan in godsnaam OSX? Kan je beter Linux/KDE installeren ofzo...

• leon1e
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:01:Als je zoveel uit OSX sloopt, waarom gebruik je dan in godsnaam OSX? Kan je beter Linux/KDE installeren ofzo...
Net of het uitschakelen van deze 9 punten iets afbreekt op de andere features in OS X, zo kan hij nog gewoon gebruik maken van expose en de vele andere functies. Dat het systeem met het uitschakelen van deze 9 punten op linux zou lijken dat snap ik echt niet.

Verder is quicksilver natuurlijk een hele mooie vervanger voor de dock, persoonlijk heb ik ook een hekel aan de dock zeker met quicksilver,expose,apple+tab dit werkt veel makkelijker dan helemaal naar de dock muizen. Maar zoals chem hierboven ook al aangeeft, dit was de vraag van het topic niet :).

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:30:

Flauw grapje en het klopt niet eens :D

Op die fiets kom je in de Open Firmware (vandaar "o + f") en _niet_ in Darwin. Wat ie zou moeten doen volgens jou redenatie is appletje + s -> Single User mode, zonder grafisch spul... :P

Maar alsnog: lekker flauw Beat...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Naar dat appletje -s zat ik zelf eigenlijk al een tijdje te zoeken, ik probeerde het al eens met de combinatie appletje - d (darwin) en u (unix). Nu heb ik 'm iig te pakken, bedankt :)

De open firmware ziet er ook lekker vlot uit toch :+

Misschien zou de topicstarter eens een dock-replacement kunnen uitproberen als hij daar zo'n hekel aan heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 18:05 ]

Verwijderd

Men, het dock is juist heerlijk IMHO. Alle programma's die ik veel gebruik staan erin en die staan toch altijd open. Snel switchen doe ik trouwens steeds vaker met Apple+Tab.

Maar ik snap niet waarom TS dit doet om snelheid te winnen? Ik heb een G4 800 MHZ 640 MB RAM en die van mij is snel genoeg vind ik. Zal wel weer aan mij liggen, maar goed :D
Pagina: 1