Toon posts:

Heel vaag probleem met twee netwerk kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb twee netwerk kabels door mijn huis getrokken en daar heb ik een probleem mee. Ik wil een van deze gebruiken om mijn xbox met het internet te verbinden.

Dit werkt: een nieuwe fabrieks kabel van xbox naar router.
Dit werkt niet: mijn eigen gefabriceerde kabel van xbox naar router.

De twee kabels werken geen van beide en geven het volgende symptoom als ik ze aan de router en xbox aansluit: het lampje van het LAN poortje op de router waar mijn lan kabel van de xbox binnen komt begint te knipperen, maar niet van internet activiteit maar gewoon om de seconde gaat ie aan-uit. Hetzelfde gebeurd er met mijn WAN poort lampje wanneer ik dus de xbox aansluit. Dit gebeurd met beide kabels. De kabel is een "CAT 5 UTP 24 AWG 4 pairs". Ik heb zelf al tig keer het connectortje aan beide kanten opnieuw er op gemaakt maar helaas blijft het bovengenoemde symptoom zich voor doen. De 8 kabeltjes heb ik aan beide kanten in dezelfde volgorde geplaatst.

Als ik nou een kabel had die niet werkte zou ik zelf snel kunnen concluderen dat deze kapot is, maar het gebeurd dus met allebei de kabels en dat snap ik dus niet.

Hopelijk kan iemand me helpen want ik weet het zelf echt effe niet meer.

Groeten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:22:
Hallo iedereen!

Ik heb twee netwerk kabels door mijn huis getrokken en daar heb ik een probleem mee. Ik wil een van deze gebruiken om mijn xbox met het internet te verbinden.

Dit werkt: een nieuwe fabrieks kabel van xbox naar router.
Dit werkt niet: mijn eigen gefabriceerde kabel van xbox naar router.
Ok een van beiden werkt dus, dus je eigen kabel is stuk
De twee kabels werken geen van beide
en nu werken ze ineens beide niet? Nu volg ik je even niet meer...

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:54
Hij heeft zelf _twee_ kabels door zijn huis getrokken, lees de TS.

Tsja, er is dus duidelijk iets mis met een van je kabels, probeer het eens met een nieuwe (niet zelf gefabriceerde) kabel... dus ook niet die van de XBox zelf, als dat ook niet werkt dat kun je concluderen dat het geen gewone UTP kabel is die erbij geleverd word -- wat ik betwijfel.

Is het niet heel toevallig cross???

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50
dezelfde volgorde.. tja je kan wel leuke kleurtjes bij elkaar doen maar probeer dit eens:

http://www.weethet.nl/dutch/network_utp_cables.php

dat is de officiele volgorde..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:45:
[...]
Ok een van beiden werkt dus, dus je eigen kabel is stuk
[...]
en nu werken ze ineens beide niet? Nu volg ik je even niet meer...
Ok, in totaal heb ik dus 3 kabels, 2 zelf gemaakt (althans, connectors eraan gemaakt) die heb ik door het huis getrokken en werken helaas niet. En eentje van de fabriek (kant-en-klare connectors eraan) om te testen en die wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:57:
Is het niet heel toevallig cross???
Nee is echt geen cross, als ik de connectors op de zelfde kant boven naast elkaar hou dan zitten de draadjes allemaal op dezelfde volgorde.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Conclusie: zoals al eerder gezegd, je hebt je eigen kabels verkeerd op de connectors gezet, OF er zit een breuk in de kabels, dat kan ook nog. Aangezien je aangeeft dat je beide kabels identiek geknepen hebt, en we er denk ik wel vanuit mogen gaan dat je kabels bij het trekken niet beschadigd zijn, zou ik de link van consolefreak eens volgen en je kabels opnieuw knijpen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:06:
dezelfde volgorde.. tja je kan wel leuke kleurtjes bij elkaar doen maar probeer dit eens:

Denken jullie echt dat dat een oorzaak kan zijn? Dan zou ik alleen de groene draadjes op een andere plek moeten plaatsen. Maar die kleurtjes hebben toch voor de rest geen invloed op het verkeer dat door de kabeltjes gaat? Of hebben ze bijvoorbeeld een andere weerstand?

Als de router het symptoom geeft zoals ik die beschreef in mijn eerste berichtje, lijkt het net of hij het wel herkent maar toch niet er mee kan doen wat hij wil. Ik bedoel, als ik bijvoorbeeld een connector heel rot in elkaar heb gezet met de draadjes dan doet hij gewoon helemaal niets maar nu geeft hij dit symptoom.

Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

consolefreak schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:06:

En me vader vond het pas handiger om dus een fabriek-kabel te kopen, deze doormidden te knippen. Een verleng stuk te kopen ( ±10 meter) deze 3 dus aan elkaar te solderen, ét voila: internet 8)7

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:50:
[...]

Denken jullie echt dat dat een oorzaak kan zijn? Dan zou ik alleen de groene draadjes op een andere plek moeten plaatsen. Maar die kleurtjes hebben toch voor de rest geen invloed op het verkeer dat door de kabeltjes gaat? Of hebben ze bijvoorbeeld een andere weerstand?

Als de router het symptoom geeft zoals ik die beschreef in mijn eerste berichtje, lijkt het net of hij het wel herkent maar toch niet er mee kan doen wat hij wil. Ik bedoel, als ik bijvoorbeeld een connector heel rot in elkaar heb gezet met de draadjes dan doet hij gewoon helemaal niets maar nu geeft hij dit symptoom.

FastEthernet gebruikt alleen de draadjes 1, 2, 3 en 6. Het is dus wel van belang dat je ze op de goede volgorde knijpt. Heb je overigens niet een kabeltester bij de hand? Wellicht kun je je kabel testen bij een pc winkel in de buurt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[...]

Ja echt. De draadjes zijn om elkaar heen gewists (gedraaid) Als je die fout hebt zitten is de maximal snelheid 10mbps (kun je op een pc evt instellen).

http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair

en zie idd de faq alhier.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:54
Heb je het al geprobeerd met een nieuwe kabel? Dus niet die 2 zelfgemaakte en ook niet die bijgeleverde van de XBox. Dan kun je nagaan of het in de 2 zelfgemaakte kabels zit ofniet.

Tis wel heel toevallig ;)

• M14
  • Laatst online: 29-04 11:53

M14

[...]

Het punt is dat de data met een zeer hoge snelheid over die kabel gaat. Daardoor gaan de kabels elkaar beinvloeden. De kabels zijn per paar getwist om dit tegen te gaan, alleen omdat pin 1,2,3 en 6 gebruikt worden en dat persee 2 paren moeten zijn, moet je groen opsplitsen, zie het plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/straight.png

Mijn ervaring is dat het voor een kort kabeltje (+/- 3 meter) niet uit maakt, maar zodra het 20 meter is kan dat het verschil betekenen tussen verbinding en geen verbinding.

[ Voor 9% gewijzigd door M14 op 07-11-2005 23:54 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
Ongelofelijk! Maar het werkt, ik moest de twee groene kabeltjes uit elkaar houden en nu werkt het gewoon. U wordt allen hartelijk bedankt!
Probleem was dat ik deze kabels wel moest gebruiken omdat deze al door het huis gelegd zijn en er verder omheen gebouwd is |:( De lengte van de kabels is dan ook langer dan 3 meter en zal het probleem geweest zijn, ik had er zelf nooit aan gedacht. Harstikke bedankt dus! _/-\o_

• M14
  • Laatst online: 29-04 11:53

M14

Tja, dat is het leuke aan de hogere frequenties. Is de afscherming oid niet 100%, dan kun je het vergeten ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

M14 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:33:
Tja, dat is het leuke aan de hogere frequenties. Is de afscherming oid niet 100%, dan kun je het vergeten ;)
Het gaat niet om de afscherming, het heet tenslotte "UNSHIELDED" twisted pair, maar om de twist.

Maar mooi dat de TS weer is geholpen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1