Toon posts:

Kleurechte 20" LCD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Behalve de snelle game lcd's zijn er ook nog lcd's die kleuren een beetje weer kunnen geven (ja echt!).
Ik doe veel aan fotografie en zoek dus een behoorlijk kleurechte 20'' (+/-).

Na wat andere draadjes op fotografie forums, toch hier weer terrecht gekomen.

Na een hoop zoeken kwam ik bij de jongen terecht:

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/8031.jpg

Een lIyama ProLite H2010-B1 Klik
Voor de prijs van 1000 euro mag je hem op je bureau zetten.
Nu kan ik echter geen enkele review vinden van dit ding.

Ik zoek dus een 20'' LCD die in staat is een hele hoop kleuren weer te geven en ook nog eens goed te calibreren is met een Spyder o.i.d.
Uiteraard is een deugdelijke responsetime ook niet verkeerd, zoals bij de IIyama 16 ms, maar dit is geen prioriteit!

Iemand goede ervaringen, tips, suggesties etc?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:50
Waarom geen Dell 2001FP of 2005WFP? Die zijn beide kleurecht. En ze zijn stukken goedkoper! Je kunt ze prima calibreren. Ik zou anders zoeken naar schermen met een MVA/PVA panel, evt. overdrive. Voor 1000 euro kun je denk ik beter een 2405FWP kopen. Dit is een 24 inch Dell panel, met een resolutie van 1920 * 1200. Dat is prima om foto's te bewerken. Het is namelijk een samsung *VA overdrive panel wat erin zit!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:03:
Waarom geen Dell 2001FP of 2005WFP? Die zijn beide kleurecht. En ze zijn stukken goedkoper! Je kunt ze prima calibreren. Ik zou anders zoeken naar schermen met een MVA/PVA panel, evt. overdrive. Voor 1000 euro kun je denk ik beter een 2405FWP kopen. Dit is een 24 inch Dell panel, met een resolutie van 1920 * 1200. Dat is prima om foto's te bewerken. Het is namelijk een samsung *VA overdrive panel wat erin zit!
De Dell 2001 of 2005WFP zou imo inderdaad een goede keuze zijn. De 2405 echter niet aangezien die een wat mindere goede kleurechtheid heeft. (Met name de kleur groen).
Eizo maakt overigens ook zeer goede tft's m.b.t kleurechtheid. :)

• Hoedje
Metal schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:12:
[...]

De Dell 2001 of 2005WFP zou imo inderdaad een goede keuze zijn. De 2405 echter niet aangezien die een wat mindere goede kleurechtheid heeft.
De 2405 is inderdaad standaard niet goed gecalibreerd af fabriek, maar mbv een spider kun je de kleuren prima afstemmen!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Apple Cinema Display misschien? De 20" kost nog maar €819,-.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

http://www.nec-display-so...__nl,docId=25570,type=LCD

Is dit niet iets.
Ik kan me iets herinneren van NEC met een soort lensje die je bij de calibratie er voor houdt.
Straat prijs is € 939

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik werk zelf overdag met een Lacie Photovision II:
Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_medium/color_photon.jpg
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10067

Hiervoor heb ik gewerkt met die 20" Iiyama (die iemand ingepikt heeft omdat ie 'm zo mooi vond, en toe heb ik die lacie besteld :P )
En ik heb pasgeleden voor mijzelf prive een 24" Dell besteld (nog niet binnen, zit nog op 17" CRT)

Ik heb ook een Spyder Pro calibrator liggen en gebruikt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen intensieve fotobewerking heb gedaan op deze monitoren, ondanks dat ik veel met fotografie doe moet ik overdag gewoon systeembeheer doen :)

Ik kan je wel zeggen dat de Lacie juist aangeprijst wordt als DE tft voor grafische doeleinden en ik heb zelf ook zo het idee dat de Lacie het inderdaad beter doet qua kleuren dan de Iiyama.
Maar nogmaals ik heb geen side-by-side vergelijking gedaan en weinig foto's bewerkt op beide.
Beide monitoren zijn goed, maar de lacie heeft een streepje voor en zo te zien is deze 300 euro gezakt, die was eerst (nog geen 2 maanden terug) 1100 inc btw namelijk (hij kost nu 1100 euro met alle accesoires erbij, zonder 800 zo te zien)

Bij een professioneel fotograaf heb ik ook 2 van diezelfde Lacie's gezien (dual setup) en hij was er te spreken over.

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 07-11-2005 19:15 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:59

Verwijderd

ik heb zelf een viewsonic vp211b 21,3" pva scherm die geeft de kleuren echt heel goed weer.

Verwijderd

Topicstarter
De NEC vind ik qua looks erg gaaf, superstrak. De Samsung lijkt me het niet helemaal evenals de Apple.

De LaCie is qua looks het minste maar prestaties zijn volgens mij in orde.

Hebben al deze schermen niet hetzelde panel?

• Hoedje
Mis ik nu wat, je vind de NEC strakker dan een ACD qua design?

Verwijderd

Topicstarter
Ja qua looks de NEC aan top, maar de prestaties weet ik niet..
Pagina: 1