Toon posts:

TV out 9800 PRO ogeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden een vga naar rgb kabeltje tussen mijn tv en pc hangen en kijk daarop films op mijn tv.

sinds vorige week worden niet alle kleruen goed meer weergegeven. op dit moment is mijn achtergrond lichtblauw op mijn primaire monitor wat fel groen wordt op mijn tv (secundaire uitgang).

ik heb mijn primaire monitor daarna op mijn secundaire aangesloten en wat bleek mijn primaire gaf ook fel groen aan dus een kaduuk kabeltje is uitgelsloten.

laatste drivers erop gezet en een hotfix had geen effect
.
ik heb hem nu van pro naar xt geflashed maar dat had ook geen effect.

ik denk dus dat ik 1 uitgang heb opgeblazen op een of andere stomme manier (blauw wordt neit meer weergegeven) er is geen zichtbare schade aan de ingang op de kaart en op de kaart zelf.

heeft iemand hier ervaring mee of weet die misschien oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
kick, niemand ideeen? het lijkt wel alsof ik een tweakers.net abbonement heb met instelbare kleuren voor het forum :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 14:21 ]

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Helaas, een oplossing heb ik zo gauw niet voor je, wel ervaringen, zie hieronder:

mja, opgeblazen is een groot woord, maar dat die uitgang kaduuk is, daar lijkt t wel op. Zoiets kan zomaar gebeuren. Slijtage is denk ik niet het juiste woord, maar veroudering treedt ook op bij onze computerapparatuur. Heb je nog garantie op je kaart ?

Een vriend van me heeft ook een keer zijn hele VGA-kaart opgeblazen doordat er een ietsiepietsie spanningsverschil zat tussen zijn TV en zijn PC, dat spanningsverschil ging door de S-video kabel van TV naar grafische kaart, die dat niet aankon. Exit.. Misschien is er bij jou ongemerkt iets soortgelijks gebeurd.

Gulf_5 zijn Radeon9800Pro gaat vanmiddag op de bus, hopelijk volgende week nieuwe... papa en meterkasten :X

iets met foto's...

Verwijderd

Topicstarter
garnatie is weg :(
maar wat je zegt is wel bruikbaar want precies in de periode dat mijn kaart stuk ging heb ik mijn tv via svideo verbonden omdat ik te lui was om hem via dvi uitgang aan te sluiten. (er is duidelijk een spanningsverschil want ik zie altijd vonken als met me stekkertjes kloot)

daarna mijn tv weer op de dvi uitgang aangesloten en waarschijnlijk is dat het dan geweest.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:19

Archimond

Lopende Helpdesk

Precies hetzelfde had ik ook bij mijn neefje gehad van een soltek barebone. Hij had zijn stekkerdozen niet geaard + er waren 6 apparaten daarop aangesloten.

Als je de stroomstekker van de computer erin deed, knetterde het heel erg.
Zijn tv-out geeft sinds die tijd hele rare felle kleuren, maar de achtergrond is juist heel donker, alsof er niet genoeg contrast in zit.

De tv-out uitgang is dus stuk, het enigste wat je kan doen is: garantie claimen, of het 2ehands voor een laag bedrag verkopen aan iemand die de tv-out niet nodig heeft (als de kaart verder wel goed werkt met spellen)

Kijk ook even of je een verbrande molex pin hebt, die geel is geworden.