Toon posts:

Nvidia GF4 Ti 4200 (64mb) problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Sinds een paar dagen heb ik een andere kaart in mn pc zitten, die GF4 dus :), de drivers zijn geïnstalleerd en alles werkt, nergens foutmeldingen ofzo maar ik heb nu plots al een paar keren gehad dat het beeld weg valt en er een hele hoop kleuren door elkaar opkomen en dan kan ik niets meer doen. Dus sluit ik de pc af en start ik hem weer op en er is weer geen probleem...

Video Adapter Eigenschappen:
Apparaatbeschrijving NVIDIA GeForce4 Ti 4200
Adapterserie GeForce4 Ti 4200
BIOS Versie Version 4.25.00.30.00
Chiptype GeForce4 Ti 4200
DAC Type Integrated RAMDAC
Geinstalleerde Besturingssoftware nv4_disp (6.14.10.8185 - nVIDIA Detonator 81.85)
Geheugengrootte 64 MB

Moederbord
CPU Type Intel Celeron 4E, 2400 MHz (4.5 x 533)
Moederbordnaam VIARAMA U8668 (Pro) (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8751 Apollo P4M266
Systeemgeheugen 256 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (05/27/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Ik heb de ze wel zelf gestoken maar een slecht contact ofzo lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik nergens aankom en na het opstarten alles doodnormaal is. Ook de koeling lijkt me geen probleem want soms staat hij 5uren te draaien zonder enig probleem en kan ik gamen, doen wat ik wil!
Hopelijk heeft iemand hiermee ervaring want als ik iedere keer moet wachten tot hij nog eens tilt slaat voor ik zeker ben dat het opgelost is zal ik nog lang bezig zijn :)! Ik ben hier wel redelijk n00b in dus probeer alles aub een beetje gemakkelijk uit te leggen ;)
Ps: een vriend van me heeft een paar dagen geleden dezelfde kaart gestoken, en die heeft juist hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Edit ik heb het daarnet terug gehad, dat raar scherm maar toen gaf mn monitor plots aan dat hij niets door kreeg en dus ging uitschakelen en mn pc draaide eigl nog :s toen ik hem dan resete gaf hij aan dat windows hersteld was van een ernstige fout ( http://img35.imageshack.us/my.php?image=naamloos5oi.jpg ) toen ik dan naar die map ging waarin die 2 bestanden zitten zaten er ook de 2 bestanden nvsvc32.exe.hdmp en nvsvc32.exe.mdmp in wat volgens mij stukken zijn van mijn driver van gravische kaart... Hopelijk zijn jullie hier iets mee want ik snap er niets van en het wordt me stilaan beu :(

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-07 01:10

Toff

FP ProMod
Misschien ben je beter af met wat oudere drivers? Ik het er zelf een draaien op een P3-bakkie, met drivers 4.14.0010.4403, uit 2003 ofzo. Latere toevoegingen kan de kaart toch niet aan.

"Kleurtjes" duidt bij mij meestal toch op een wamteprobleem. Misschien is je ventilatortje toch niet helemaal OK, of heb je de kaart net te ver overklokt?

Of je hebt een gebruikte kaart op de kop getikt en die is niet helemaal jofel? Niet te hopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja een warmteprobleem is het echt niet heb daarjuist even gekeken na 10uren aanstaan en die kaart had niet extreem warm ofzo en het ventilatortje draait goed. Normaal gezien zou die kaart defti moeten werken... Maar ik zal even proberen met oudere drivers.
m.v.g. JonaS

Verwijderd

Topicstarter
en aan zo een oudere driver moet ik ook nog graken want op de site van Nvidia kan je deze niet meer downloaden...

• Toff

Toff

FP ProMod
Kijk eens hier?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:35

Thandor

SilverStreak

De oudere drivers van nVidia staan gewoon op de site van nVidia.
Simpelweg aanklikken welke drivers je wilt hebben. Nadat je de nieuwste aangeboden krijgt kijk je links waarin het menu een 'driver archive' staat.

Directe link naar het nVidia Win2K/XP driver archief :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
oops had beter moeten kijken. die 44.03 is nu geïnstalleerd... ik zal zien wat het geeft, toch al bedankt voor de uitleg
M.v.g. JonaS

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen terug 2x gehad... op 2uren tijd :s

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook gwn zijn dat mn moederbord en mn garfische kaart niet willen samenwerken? Ik wou info opzoeken over mn moederbord maarja daar vin'k niets van terug :? buiten wa duitse sites waar ik niets van versta...

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen al wat info van mn moederbord gevonden |:(

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.firingsquad.com/hw/1411/Biostar_U8668_Pro/ is dit hem? (of vrijwel dezelfde)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is mn moederbord dat had ik ondertussen ook al gevonden maar probs nog niet opgelost, de kaart ligt er nu uit want ik was bang dat het mijn pc kapot maakte..

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
ik denk dat het een van de volgende dingen is ; je voeding trekt je systeem samen met die kaart niet (wat me sterk lijkt ) of die kaart wordt te warm , wat mij heel waarschijnlijk lijkt want die dingen worden bloedheet, ik heb een leadtek gf 4 ti 4200 en daar kon je je vingers aan branden zo f***ing heet was dat ding , en logischerwijs ook niet echt stabiel , anders zou ik de combinatie van kaart- mobo verdenken , maar dat heb ik alleen nog maar meegemaakt op onstabiele (met lekkende condensatoren) moederborden

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Klinkt me enigszins bekend in de oren, dit probleem. Een aantal tips om te doen:
  • graka goed in de agp slot aandrukken, en even niet in de bracket vast schroeven. Dan uitproberen of ie dan wel stabiel blijft werken.
  • Fast writes uitzetten in de bios
  • AGP aperture size op 128 MB zetten in bios
  • Zoveel mogelijk apparatuur loskoppelen en met de minimale config kijken of je voeding de boel blijft trekken
  • enz
Hoop dat je de oplossing vindt. Doet de graka het trouwens op een andere comp wel? (BTW, de 44.03 drivers zijn voor deze kaart m.i. idd de beste)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:30:
Klinkt me enigszins bekend in de oren, dit probleem. Een aantal tips om te doen:
  • graka goed in de agp slot aandrukken, en even niet in de bracket vast schroeven. Dan uitproberen of ie dan wel stabiel blijft werken.
  • Fast writes uitzetten in de bios
  • AGP aperture size op 128 MB zetten in bios
  • Zoveel mogelijk apparatuur loskoppelen en met de minimale config kijken of je voeding de boel blijft trekken
  • enz
Hoop dat je de oplossing vindt. Doet de graka het trouwens op een andere comp wel? (BTW, de 44.03 drivers zijn voor deze kaart m.i. idd de beste)
Oké bedankt voor deze uitleg,
1) de graf kaart zit er zeker goed in maar zit (zat) vast met een kalsombandje (spanring in het nederlands?) omdat de 2 gaatjes niet overeen kwamen dus zo vastgemaakt om het te proberen maar alles zat wel degelijk stevig!
2) fast writes stond al uit
3) AGP aperture staat op 64 maar wat doe ik eigenlijk als ik het op 128 zet?
m.v.g. Jay Dee

Verwijderd

Kan zijn dat je de graka een beetje scheef in het slot trekt met dat bandje... Kzou het ff zonder proberen iig. Aperture size naar 128 zetten levert normal wat betere prestaties op, maar verwacht er in dit geval eigenlijk niet veel van, maar kan zeker geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:43:
Kan zijn dat je de graka een beetje scheef in het slot trekt met dat bandje... Kzou het ff zonder proberen iig. Aperture size naar 128 zetten levert normal wat betere prestaties op, maar verwacht er in dit geval eigenlijk niet veel van, maar kan zeker geen kwaad.
ik heb dit geprobeerd, bak open, graf kaart goed aangeduwd en aperture size naar 128 maar kheb dan het probleem opnieuw gehad maar zoals ik al zei ik ben noob dus wat bedoel je eigl met "Zoveel mogelijk apparatuur loskoppelen en met de minimale config kijken of je voeding de boel blijft trekken" ? Bedoel je dat ik mn printer en usb apparaten eraf moet halen of mn cdrom station enzo afkoppelen?
En kan dit eventueel iets te maken hebben met mn type monitor?

Monitor Eigenschappen:
Monitor Naam Proview 772
Monitor ID PTS0304
Model KX-775N
Fabricagedatum Week 36 / 2004
Serienummer FAQJ480258605
Maximaal zichtbaar schermformaat 32 cm x 24 cm (15.7")
Beeld Puntraster 4:3
Frequentie Horizontaal 30 - 70 kHz
Frequentie Vertikaal 50 - 160 Hz
Maximale Resolutie 1280 x 1024
Gamma 2.80
DPMS Mode ondersteuning Standby, Suspend, Active-Off

Ondersteuning Videomodes
640 x 480 135 Hz
800 x 600 110 Hz
1024 x 768 85 Hz
1152 x 864 75 Hz
1280 x 1024 65 Hz

m.v.g. JonaS

• brekelbende
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 06:46
Ik heb dezelde ellende sinds een paar dagen. vreemde kleuren, flikkerend beeld, polygonen die je om de oren vliegen etc etc. in '3D'.
In Xp ziet alles er prima uit totdat ie met direct X gaat babbelen...

Heb alles al gedeinstalleerd qua video en mijn kaart eruit gehaald en zo

Kijk maar eens naar de plaatjes (heb ze iets meer gamma gegeven)

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/404/scr11vu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/4895/scr26js.th.jpg

oh ja ik heb dus ook een Ti4200 64mb met de DX9c WinXPsp2 enne een monitor

Hebben jullie enig idee?
Bij mij voelt het als een update van windows die in het verkeerde keelgat is geschoten.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
hmn neen dit is het niet wat ik heb, ik zal er eens een foto van proberen nemen maar screenshot gaat niet want pc moet derna reset worden :) dusja ik weet het ook niet meer
m.v.g.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Aperture wel op 128MB gezet? Nog iets krijg je dit met alle 3D spellen? Ik weet niet of COD2 wel draait op 64MB videokaarten (lijkt me wel).

Verwijderd

Topicstarter
mja aperture size stond echt wel op 128 :) maar ik heb het ook vaak in windows, en ik speel alleen CS.
M.v.g.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dxdiag geeft geen problemen aan? (start-uitvoeren-dxdiag) en je hebt wel directX 9.0c?

• brekelbende
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 06:46
Mijn probleem is 'opgelost'
Er zit een verbrande haarbal 8)7 in de fan van mijn kaart. Die draait daardoor dus niet....

SInterklaas...?! _/-\o_

Verwijderd

|:( Mja, zo simpel kan het soms dus zijn 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Mja khad vandaag eindelijk weer eens wat tijd en ik heb de kaart er terug in gestoken, na een uur of 2 had ik er terug van... Kheb er deze keer wel een foto van genomen.
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/6721/schijtboel1ep.th.jpg
Wat me nu wel opviel is dat als ik op de reset knop duw (die heb ik vandaag voor het eerst gebruikt) dan wil hij opnieuw starten maar hij geeft opnieuw al die kleuren... dus ik was verplicht om de pc volledig uit te schakelen vooraleer hem terug in gang te krijgen

en dxdiag geeft geen problemen aan...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/8357/schijtboel20rn.th.jpg
nog beter... daarnet gehad

• Toff

Toff

FP ProMod
En als je dan opnieuw opgestart bent, duurt het dan weer 2 uur, of is het binnen een paar minuten weer mis?
In het laatste geval zou ik toch mijn ventilator maar weer eens nakijken op haarballen etc (en geen 9 dagen wachten deze keer ;) ).
Het regelmatige kleurpatroon op je scherm lijkt overigens niet op de kleurtjes die ik wel eens zie bij warmteproblemen.
Al ik op mijn gevoel afga, staat er iets te oscilleren of heb je een slecht afgevlakte spanning ergens. Gecombineerd met het "koude start probleem", zou ik op zoek gaan naar een elco die zijn spanning niet kwijt kan. Soldeerpuntjes even nalopen ofzo. Maar dat is pre-computer-ervaring, dus het slaat misschien helemaal nergens op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het duurt meestal wel weer even, maar soms ook niet... en toen ik het voorhad stond mijn kist gewoon open en ik zag de ventilator draaien en toen hij aflag, even gevoeld en het was niet warmer dan anders maarja maat van me gaat mij een andere Ti4200 geven exact dezelfde en we zullen wel zien e :)
Pagina: 1