lokaal netwerk apart van internet verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
ik heb een probleem met een netwerk dat ik en mijn buurman aan het maken zijn....
ik heb 2 netwerkkaarten, de eerste zorgt voor mijn internetverbinding en de tweede is voor ons netwerk.

Mijn buurma heeft 2 pc's op een hub aangesloten en via de hub komt hij op internet
zogauw wij verbinding maken krijg ik bij netwerkverbindingen een gateway te staan, zijn internet verbinding dus. Op dat moment gebruik ik mijn eigen internet verbinding niet meer. Als ik de gateway uit zet, dan heb ik geen internetverbinding meer.
Dus gebruik ik de internetverbinding van mijn buurman op het moment dat ik verbinding heb met zijn netwerk. Hij heeft een 3 Mbit verbinding en ik heb zelf een 6 Mbit verbinding. Ik wil eigenlijk mijn eigen internetverbinding gebruiken.

Als ik de tweede netwerkkaart uit zet, dan heb ik wel weer mijn eigen internet... maar is de verbinding met de buurman weg.

kan ik niet met 2 internetverbindingen tegelijk werken?

Dus dat ik nog steeds via zijn hub zijn 2 pc kan zien op het netwerk... maar dat ik niet zijn internet verbinding gebruik.

Weet iemand wat ik moet doen, want ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58
Het makkelijkste is het om de netwerkkaart naar de buurman een eigen IP-adres te geven en daar dus geen gateway of dns-server in te vullen :)
Even kijken is de DHCP-server van de buurman welke adressen deze uitgeeft, en dan een adres is hetzelfde subnet maar buiten de dhcp-scope invullen op je pc.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Met behulp van IP-adressering kun je dit gewoon oplossen.
Geef je eigen netwerk allemaal adressen in de 192.168.2.x range, en die van je buurman in de 192.168.1.x range (of andersom, wat jij wil :P).

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
gebruikt je buurman en extra router of niet? dit is belanrijk om te weten welke oplossing je moet gebruiken (voor de detailneukers: het is idd niet belanrijk om te weten hoeveel routers er in gebruik zijn, maar wel of de pc's van de buurman publieke of privé ip-adressen gebruiken)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20
is het niet leuk om een extra servertje in te zetten, met 3 netwerkkaarten. 2 voor jullie beide internetabbo's en 1 voor jullie gezamelijk lan. Kun je de (download)snelheid koppelen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...