Zalman hp-80d van extra fan voorzien

Pagina: 1
Acties:

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 14:54
Hallo,
Ik heb een x800xt met een zalman hp-80d passiesf koelblok en met de optionele fan aan de zijkant gemonteerd. Graag zou ik nog een extra fan aan het koelblok willen bevestigen. Is het mogelijk dat ik een 80x80mm fan gewoon op het koellichaam leg of heeft iemand anders nog andere ideeen om een extra fan te monteren
Tijs

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Mogelijk is het zeker, maar het heeft alleen zin als het bovenste koelblok ook echt heet wordt. Koelt die ene fan niet al genoeg?

• Tijs_a
Hij wordt warm. eigenlijk moet vooral het geheugen gekoeld worden want ik krijg bij overklokken dat geheugen niet verder dan 533. De core gaat makkelijk naar de 553.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Tijs_a schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:44:
Hij wordt warm. eigenlijk moet vooral het geheugen gekoeld worden want ik krijg bij overklokken dat geheugen niet verder dan 533. De core gaat makkelijk naar de 553.
als je m wilt overklocken zou ik nie voor die zalman (zalman hp-80d passiesf koelblok) gaan maar voor de VF700CU, is ook zeer stil (ik denk dat deze net zoveel geluid maakt als je koeling nu met die extra 80 mm fan) en koelt zeer goed. Tevens zitten er koelblokjes bij voor je mem die de fan ook gelijk koelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.skenegroup.net/common/images/6600gt_leadtek_pny/ylaviisto.jpg

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=149&code=013

kost ongeveer 25 euro..

[ Voor 3% gewijzigd door bakvis op 07-11-2005 18:02 ]

Mijn Specs

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had een wat oudere versie van de pasieve koeler (ZM80A-HP) deze heeft geen mogelijk heid om de ZM-OP1 op te monteren, daarom heb ik een gat in de zijkant van mijn kast gemaakt, en daar een normale 80mm zalman fan in gehangen. Deze is wat dikker als de ZM-OP1 en geeft iets meer airflow. Wat je ook zou kunnen doen is er 2 naast elkaar maken, of eentje van 92mm of 120mm wat je leuk lijkt. Om het beste de airflow te leiden kan je een duct richting je videokaart maken.
Dit koelde mijn 9800 pro@xt prima.
Maar op mijn x800pro heb ik hem niet geprobeerd, omdat de ZM80A-HP al erg oud is, en maar 1 heatpipe heeft.

I, for one, like Roman numerals

• Tijs_a
Hoe heb je die extra fan dan gemonteerd?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Terhoogte van de videokaart een mooi rond gat gemaakt, met 4 schroefgaatjes erom heen, aan de buitenkant een fingerguard erop, aan de binnenkant de fan, schroefjes erdoor heen en klaar. En als je een wat bredere kast hebt, een duct ertussen om te voorkomen dat de meeste lucht de koeler mist.

I, for one, like Roman numerals

• Tijs_a
oh ja die heb ik al
Pagina: 1