Hoe Word document op CDROM te beveiligen? *

Pagina: 1
Acties:

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 23:30

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Ik ben benieuwd of er een manier bestaat om een Word document dat op cd-rom staat te beveiligen zodat het niet vanaf die cd-rom gekopieerd kan worden naar een ander opslagmedium.

Hierbij moet het Word bestand nog wel leesbaar zijn natuurlijk...

Enig idee?

• phYzar
  • Laatst online: 08:38
als je het in word kunt lezen kun je het in word opslaan onder een andere naam...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
al zelf iets gevonden? Ook je vraagstelling is een beetje kort. Alles valt de kopieren. Alle grote fabrikanten die miljoenen uitgeven worden ook steeds weer tekijk gezet door een truukje om er toch een kopie van te bakken. De uitspraak "kan je het lezen, dan kan je het kopieren" gaat nu eenmaal goed op.

Heb even een mod geschopt om te kijken of ik link mag gooien hier, want ik heb wel wat tools maar weet niet of ze echt gewenst zijn @ GOT :)

• SinergyX
  • Laatst online: 09:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je het in kan lezen kan je het altijd Opslaan als.. oftwel kopieeren. sim-pel. Zelfs met diverse document-beveiligingen in word (bewerken/opslaan etc) kan je dit niet omzeilen.
Ook in een PDF-bestand is natuurlijk de text gewoon te kopieren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Afdrukken op CD rom?

je kunt het wel beveilgen tegen schrijven, maar dan zou ik het verspreidne als pdf

of bedoel je dit?:

http://office.microsoft.c...tance/HA010860051033.aspx
* Set expiration dates for documents such as performance reviews, or benefits enrollment plans, so that they cannot be viewed after a certain period of time. This minimizes the confusion as to what information is the most current.
* Protect documents so that files containing confidential information cannot be forwarded, printed, faxed, edited, or sent in e-mail messages.
* Set up rules and policies that control how e-mail communications are handled. A payroll manager can send an e-mail message containing private personal data and specify who can read the message and whether the contents can be copied, pasted, printed, forwarded, or edited. Everyone on your HR team will worry less about information leaks that can lead to negative perceptions among employees.

Note A free IRM Viewer is available to organizations that receive IRM-protected information, but do not currently use Office 2003.
En je moet er je ziel voor verkopen(ik vertrouw de geclaimde info niet helemaa.l) , maar er is ook iemanddie de pdf data linkt aan de cd-rom heeft gemaakt voor pdf files:

http://www.linkdata.com/index.htm#pdfcops

[ Voor 80% gewijzigd door leuk_he op 07-11-2005 17:01 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik weet niet zeker of je er iets aan hebt, maar je kunt in word bij de protection opties ook gebruik maken van de editing restriction "filling in forms". hierna is het wel mogelijk om de tekst te bekijken, maar niet mogelijk de tekst te selecteren (dus ook niet copy/pasten)

Misschien zijn er wel mogelijkheden om hieraan voorbij te gaan, maar deze ben ik nog niet tegengekomen. ook is het zo dat de documenten die ik op deze manier beveiligd heb nog niet op een andere manier in omloop heb gezien.

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Was inderdaad misschien wat kort, maar ben zelf ook nog opzoek...

De tekst moet te openen zijn, te lezen zijn, maar veel meer eigenlijk.

De uitspraak "Alles is te kopieren" is inderdaad waar, maar ik wil de drempel gewoon iets hoger maken.

Zelf zat ik qua inhoud te denken aan een PDF waarin de printmogelijkheden e.d. uitgeschakeld zijn. Daarbij is de tekst opgeslagen als image zodat het met zekerheid niet te selecteren is.

Probleem blijft dat het pdf bestand dat dan op cdrom staat geselecteerd kan worden en met de rechtermuisknop gekopieerd kan worden zoals iedere flapdrol snapt... en da's nou net niet de bedoeling...

Eigenlijk zoek ik iets dat net zo werkte als de schrijf beveiliging op de ouwerwetse floppy's, maar dan andersom natuurlijk :P dus niet bij het "schrijven naar...", maar bij het "kopieren van...".

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:37:
Afdrukken op CD rom?

je kunt het wel beveilgen tegen schrijven, maar dan zou ik het verspreidne als pdf

of bedoel je dit?:

http://office.microsoft.c...tance/HA010860051033.aspx

[...]

En je moet er je ziel voor verkopen(ik vertrouw de geclaimde info niet helemaa.l) , maar er is ook iemanddie de pdf data linkt aan de cd-rom heeft gemaakt voor pdf files:

http://www.linkdata.com/index.htm#pdfcops
De laatste link ziet er goed uit, maar de prijs niet zo.... $950,- dit is een tikkie te veel als je naar een gratis oplossing op zoek bent :Y)

De eerste is leuk, maar helaas ben ik beperkt tot een OfficeXP omgeving...

Thanx anyweg

[ Voor 30% gewijzigd door OfNoAvail op 07-11-2005 17:14 ]

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

ofnoavail schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:08:
De uitspraak "Alles is te kopieren" is inderdaad waar, maar ik wil de drempel gewoon iets hoger maken.
Kijk, dan kunnen we praten ;) Drempel hoger leggen kan zeker.
Zelf zat ik qua inhoud te denken aan een PDF waarin de printmogelijkheden e.d. uitgeschakeld zijn. Daarbij is de tekst opgeslagen als image zodat het met zekerheid niet te selecteren is.

Probleem blijft dat het pdf bestand dat dan op cdrom staat geselecteerd kan worden en met de rechtermuisknop gekopieerd kan worden zoals iedere flapdrol snapt... en da's nou net niet de bedoeling...

Eigenlijk zoek ik iets dat net zo werkte als de schrijf beveiliging op de ouwerwetse floppy's, maar dan andersom natuurlijk :P dus niet bij het "schrijven naar...", maar bij het "kopieren van...".
Goede methode, alleen wil je dus die cd beveiligen tegen kopieren. Ik zal even kijken naar wat linkjes hiervoor.

Edit: je zou eens kunnen kijken op: http://dwodp2.distributel...ction_and_License_Control

En nog eentje: http://www.mindestworx.fr.st/

Die laatste site werkt alleen in IE en je zal de PDF in een exe moeten knallen, maar dat is best te doen. Succes :)

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 07-11-2005 17:28 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelf zat ik qua inhoud te denken aan een PDF waarin de printmogelijkheden e.d. uitgeschakeld zijn. Daarbij is de tekst opgeslagen als image zodat het met zekerheid niet te selecteren is..
Men kan nog altijd print screen gebruiken. :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tja, dan zul je het bestand aan de cd vast moeten ketenen. Echter 1 bestand kan dat niet en moet je dus een executable gebruiken dat zoiets doet. Een bedrijf dat mij echter een executable stuurt dat allemaal "enge" dingen op hardware nivo is moeilijk te vertrouwen.

Kun je eingelijk duidleijk maken of de CD naar een extern bedrijf verstuurd wordt of enkel intern op je eigen omgeving?

Andere zoekterm waar je evt op kunt gaan zoeken is DRM, digital right management. Dat is in fiet de eerste link die ik je geef. Met DRM kun je regeln wat iemand allemaal met een file mag doen. Dan kan iemand wel de file copieren, maar vervolgens mag hij er niks meer mee.

Maar hoe dan ook, dan zul je iets specifieker moeten zijn wat je wil. Je voorbeeld "beveiligen voor kopieren"werkt in ieder geval niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
Dank voor de tips allemaal!
Het is trouwens voor intern gebruik, dus heft hoeft niet direct de mooiste oplossing te zijn :)

Ik maak van het doc eerst een e-book met bijv. http://www.spadixbd.com/wsz/ met deze software kun je bijv. ook de printscreen knop uitschakelen.

Dan heb houdt ik een exe over, die plaats ik op cd-rom met bijv. http://www.mindestworx.fr.st/.

Hiermee moet het moeilijk genoeg gemaakt zijn om er zomaar een kopie van te maken... de drempel ligt tenminste iets hoger :P

Thanx!
Slotje

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Slotje is niet nodig :P

Als je er nog meer over wilt lezen (kopieer beveiligingen, anders tools): http://www.cdmediaworld.c...drom/cd_protections.shtml Staan goede intressante dingen in + nog meer tools :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas ook je topictitel nog even aan. :)

Kopieerbeveiliging op cdrom > Hoe Word document op CDROM te beveiligen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1