Toon posts:

[ASP.NET] Session End event

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt alsof de Session End nooit afgaat als ik zit te debuggen. Maar ook als normaal gaat die volgens mij niet af. In de web configuration file heb ik de timeout op 1 gezet. Verder heb ik InProc mode staan in de web config (de andere 2 modes ondersteunen geen session end event.

Na wat onderzoek werk verricht te hebben blijkt dat veel mensen problemen hebben met de session end event. Er wordt veel gezegd om de Session.Abandon() method te gebruiken. deze zal namelijk de Session end event starten. maar de vraag is waar zet ik dit neer?

ook kwam ik de oplossing tegen om zelf een process te schrijven. Alleen heb ik geen enkel idee hoe ik dit voor elkaar krijgt. Kan iemand mij de juiste richting sturen?

wat ik namelijk wil bereiken is aan het einde van de sessie een aantal gegevens naar een database wegschrijven. maar dit lukt voor geen meter in de session_end event. Hopelijk weten jullie en alternatieve oplossing voor dit probleem.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb in .Net nog niets met Session End gedaan, maar bij klassiek ASP loopt een sessie af n minuten na de laatste actie, waarbij n standaard op 20 staat. Hoe test je of de sessie afloopt, en wat is je sessie timeout tijd?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hoe vang je die Session_End op? via global.asax?
In de MSDN documentatie voor Session_End staat:
Raised when a session is released. Sessions end when they time out or when the Abandon method is called explicitly.
Overgens staat daaronder wel:
This event is raised only if Session state is configured to be in InProc mode. The event is not raised if Session mode is set to StateServer or SQLServer.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12 16:41
Mja... als je zit te debuggen....

De sessie wordt normaal gezien beëindigd als je gedurende een bepaalde tijd (die in je web.config gedefinieert is, standaard 20min) geen activiteit meer hebt... Als je zit te debuggen, dan heb je toch wel nog activiteit...
Als je nu de time-out van je sessie bv op 2 minuten zet, en je zet een breakpoint in je Session_End event-handler, komt ie er dan na 2 minuten inactiviteit ook niet in ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Log je in en check je ook bij elke page request of je nog ingelogd bent? Als je bv. een sessie time-out hebt, zul je bv. terug moeten keren naar de inlogpagina. Als de sessie-objecten nog bestaan, heb je ook nog geen sessie timeout :). En zet idd ff een breakpoint op de session_end methode in global.asax.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Mocht je denken dat een session end event afgaat als je de browser sluit; dat is dus absoluut niet 't geval. Maar vertel eens waarom je die wilt debuggen?

https://niels.nu

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reacties :X

De reden waarom ik de session end wil debuggen is om te kijken of de gegevens die ik wegwil schrijven naar een database wel goed gaat.

Voor de rest weet ik dat alleen in de InProc Mode de Session_End Event beschikbaar is en niet in die andere 2 modes.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:13:
Sorry voor de late reacties :X

De reden waarom ik de session end wil debuggen is om te kijken of de gegevens die ik wegwil schrijven naar een database wel goed gaat.

Voor de rest weet ik dat alleen in de InProc Mode de Session_End Event beschikbaar is en niet in die andere 2 modes.
Euh, is het niet een idee dat te checken nadat je ze weggeschreven hebt? Of doe je dat in de session end?

https://niels.nu

Verwijderd

Heb je nu al gedebugd of de session_end uberhaupt wordt aangeroepen d.m.v. een breakpoint?

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:05

giMoz

iets met meester...

Tis idd een tijs puntje, je zal even niets moeten doen en wachten op de session time out, (wordt die in IIS overschreven door degene uit de web.config?)

Bij het afsluiten van je browser sluit die ook de debugger en kan je dan dus geen session on end meer debuggen.

Of niet natuurlijk...

Pagina: 1