[AVI] Geluid uit sync, oplossing gezocht, nog steeds drama

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:19
Ik heb een Divx avi bestand en heb last van een kleine skew van een ms of 10-50.

Van alles heb ik geprobeerd, framerate fixer, een stuk film weg, de-coden, re-encoden. Maar het blijft brak. Allerlei tutorials hebben het resultaat dat het origineel nog het beste schijnt te zijn...

De probeersels, wel... Dan klint het aan het begin goed, maar al snel wordt het waardeloos en aan het einde van de film loop ik echt zwaar voor of achter met audio. Ik zoek ook op dingen zoals een deur die dicht slaat om op te timen. Alleen later in de film is het nog gewoon niet goed...

Ik kom er dus echt niet meer uit, ik probeer hier de details van de film te geven:

Film: 25FPS, 118KBps, 24Bits, Divx. (geen audio) (626.987.008 bytes)(129685 frames)(86m27.4s)

Audio: 44.1kHz, uncompressed, (914.034.688 bytes)(86m21.597s)
Audio: zelfde, alleen op MP3, hoogste kwaliteit (LAME) 160kbps, voegt .052s toe (86m21.649)

Ik heb gelezen op Doom9, op de site van Divx en mijn oude post hier... maar mensen, ik doe of iets heel verkeerd of ik begrijp er gewoon simpelweg niks van.

Nu is mijn hoop dat een van jullie het misschien wat simpeler voor mij kan uitleggen, want ik kom er echt niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 07-11-2005 15:59 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als het tussen begin en eind dezelfde offset zou zijn dan kan je het prima met virtual dub doen.
Als het geluid langzamer of sneller loopt dan zul je eerst de .wav uit de avi moeten halen, die met een audio bewerker versnellen, of vertragen om op de juiste lengte te komen, en er dan, precies, synchroon weer terug in de avi koppelen.
<edit>
Ok, je moet de audio file dus uitrekken met een programma als Cooledit of de Adobe opvolger daarvan.
Als je aan het begin een mooi punt hebt om het virtualdub een goede begin offset te krijgen dan zal je daarna nog wel een paar keer opnieuw uitrekken nodig hebben om ook aan het einde precies goed uit te komen.

Zeer lastige klus, gaat een hoop tijd kosten. Is alleen de moeite als je veel waarde aan dat stuk film hecht.

[ Voor 27% gewijzigd door Coen Rosdorff op 08-11-2005 02:13 ]

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 15:41
met besweet kun je framerateconversies met audio doen, dus als je audio b.v. 23.9 fps is en je film 25 , kun je dat compenseren.. hoe moet je zelf even zoeken op het doom9 forum