[internet] programma om te zoeken op inet

Pagina: 1
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twijfelgeval of deze hier hoort of bij internet.

In iedergeval ben ik op zoek naar een programma wat zoekt op internet (bijvoorbeeld via bestaande zoek machines) en de resultaten in een database gooit. Het liefst met een kopie van de tekst van de desbetreffende pagina. Later zullen er filters over heen gezet worden om alleen relevant resultaten er uit te filteren.

Bestaat dit?

Het doel is om websites waar producten van ons (waarvan de naam veelvuldig op internet te vinden is) genoemd worden in een database te krijgen.

Ik heb wel geprobeerd te zoeken maar ik heb het idee dat ik niet de juiste zoekwoorden gebruik (en ik kan even niet bedenken welke zoek woorden dan wel te gebruiken)

Verwijderd

Lijkt me eigenlijk het makkelijkst om dit zelf te schrijven. Gebruik de google api, flans een datatype in elkaar (mischien voldoet een zwik platte tekst al), en hoppa, de database in.

Eer dat je een stukje software hebt gevonden wat precies doet wat jij wilt had je een eigen brouwsel kunnen bakken waar je u tegen zegt (en wie weet hebben anderen wel interesse, kun je er zelfs nog geld aan verdienen ;)).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 15:59 ]

• [Roland]
  • Niet online
Eer dat je een stukje software hebt gevonden wat precies doet wat jij wilt had je een eigen brouwsel kunnen bakken waar je u tegen zegt (en wie weet hebben anderen wel interesse, kun je er zelfs nog geld aan verdienen ).
Zou niet verkeerd zijn, we hebben eigelijk ook al bedacht dat we het zelf gaan maken, echter hebben we ook niet helemaal zin om het wiel 2 keer uit te vinden. Vandaar de zoektocht naar iets bestaands

• [Roland]
  • Niet online
één schopje om deze vraag nog een keertje onder de aandacht te brengen.