Toon posts:

Windows herkent harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Ik heb een extra harde schijf in mijn pc gehangen (maxtor 40 gig, NTFS, slave). Na opstarten herkent Windows deze schijf niet als ik "mijn computer" open. Bij system properties herkent windows de HD wel.

Weet iemand hier de oplossing voor? Is dit een software matig probleem of is de HD mogelijk kapot?

system specs:

Western Digital 80 gig, NTFS (master)
Maxtor 40 gig, NTFS (slave)
Asus K8N4E-deluxe

Alvast dank!

Groet,
S.

Verwijderd

Je moet ens naar schijfbeheer gaan en kijken of tie em daar ook ziet.
(dit vind je onder; confischerm-->prestatie en onderhoed-->systeembeheer-->computerbeheer-->schijfbeheer)

Als tie om daar zit moet je hem ens formatteren. Meestal helpt dit.

Succes!!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Als tie om daar zit moet je hem ens formatteren. Meestal helpt dit.
Héb je hem uberhaubt wel gepartioneerd en geformateerd?

Verwijderd

Topicstarter
Henri:
"dit vind je onder; confischerm-->prestatie en onderhoed-->systeembeheer-->computerbeheer-->schijfbeheer"

Ik heb een engelse windows. Bedoel je hiermee Control panel-system-system properties-??

Theovds:
Ja, deze schijf is altijd de slave geweest en heeft al eerder in dit systeem gehangen. De schijf bestond al uit twee partities. Vanmiddag mijn pc uit elkaar gehaald om een koeler te installeren. Vervolgens alles in elkaar gezet. De kabels zitten goed, hardwarematig staat de HD op slave. Maar na opstarten herkende windows hem niet meer.

Probleem is dat deze schijf echt een backup schijf is met foto's, muziek etc. Formateren is dus pas echt een laatste optie.

Ik had na het in elkaar zetten van mijn PC wel de IDE kabel verkeerd zitten waardoor mijn slave hd (maxtor) op de master kabel aangesloten zat. Na het aanzetten van mijn pc kwam ik hier pas achter en deed mijn PC het logischerwijs niet. Daarna de kabel weer goed aangesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 16:41 ]

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 11:42
Na een herstart nog altijd onzichtbaar?
Ik heb dit ook af en toe voor (weet nog altijd de oplossing niet)? Na een herstart gewoon weer zichtbaar

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
heb je een USB behuizing ? voor die schijf want met een USB aansluiting doet windhoos niet zo moeilijk over harde schijven ....

ander proberen een apart IDE kanaal te reserveren voor die schijf en opnieuw opstarten, en met apart kanaal bedoel ik op het moederbord, dan heb je ook bijna nooit problemen met conflicten tussen je controller en je harde schijf (al werkt dat meestal wel )

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
Blackminister:
Na herstart herkent hem nog steeds niet. In mijn bios en systeembeheer herkent ie beide schijven.

successor:
Nee ik heb geen USB behuizing voor deze schijf. En hoe kan ik een apart IDE kanaal reserveren op mijn moederbord?
Bedoel je hiermee een aparte connector op mijn moederbord? (hier zitten nl. mijn dvdroms op aangesloten).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?

De schijfbeheer dus :) In de Engelse XP heet deze Disk Management. Te bereiken via diskmgmt.msc. Er staat ook hoe je data kunt recoveren in geval dat het dan nog niet lukt.

FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 07-11-2005 17:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.