Welke TFT voor dual monitor setup ?

Pagina: 1
Acties:

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Wat zoek ik:
Ik zoek een (eigenlijk twee) 19’’ TFT schermen om te gebruiken in een dual monitor setup.
Hier heb ik nog geen draadje over kunnen vinden wat mij duidelijkheid kan verschaffen.

Wat zijn de voorwaarden:
- De monitor moet beschikken over een DVI ingang.
- De monitor moet over een smalle bezel beschikken ivm. de dual setup. Dit vind ik een heel
belangrijk punt.
- Panel TN-, MVA/PVA maakt me zoveel niet uit. Ik programmeer veel en studeer via de pc.
- Responstijd max. 12 ms.
- Prijs max 400 euro per TFT

Ik ben al een tijd aan het rondkijken op de diverse TFT-fabrikanten sites en in de Pricewatch.
Maar er is zoveel verschil en aanbod, dat het kiezen er niet makkelijker op wordt.

Nu heb ik er een viertal monitoren gevonden waar ik jullie mening qua dual monitor setup graag over zou willen horen.
Het betreft:
- Acer AL1951as ,ca. 350euro
- Benq FP397s+ ,ca 325euro
- Samsung 940b ,ca. 360euro
- Viewsonic vx924 ,ca 425euro (deze is iets te duur, maar heeft een heel dunne bezel)

Misschien zijn er nog andere TFT's waar jullie erg enthousiast over zijn qua dual setup.
Dan hoor ik dit graag.

Wat zouden jullie mij adviseren ?

Karsten

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je zou hier eens kunnen kijken of er wat tussen zit:
[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 13[/rml]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 11:48

Griffin

Is mythical

persoonlijk heb ik thuis 1 Benq FP397s+ staan en ben hier erg over te spreken.
0 ghosting, goede scherpte helderheid etc.
het enige nadeel is dat de voet niet verstelbaar is.

Na 4 uur game, paar uur internet en word etc (lees: hele dag voor de pc) geen last van hoofdpijn oid,

over die andere kan ik niet oordelen, heb ik nog nooit mee gewerkt

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Het gaat me vooral om de dunne rand. En dat vind je vaak niet duidelijk terug in de specs van de TFT's zelf. Heeft er iemand een TFT met een echt dunne rand waar hij tevreden over is ?

Karsten

Verwijderd

Als je een klein beetje doorspaart en gebruik maakt van de Dell acties die om de zoveel tijd lopen dan koop je toch gewoon 2x Dell 2005FPW 20.1 widescreen tft...

Ik heb dit zelf in gebruik en ben er erg tevreden van... check

En widescreen werkt echt super lekker! Lekker veel plaats heb je.. en ik las dat je programmeerde.. handig dan hoor!

Voorlopig zijn ze wel nog even duur, zie hier maar ik had ze kunnen kopen voor €550 per stuk door er twee te kopen met een of andere promotie destijds...

Ben zéér tevreden van mijn schermpjes :)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
de dynabyte heeft ook een leuke breedbreeld staan voor een goede prijs
http://dynabyte.nl/hardware.php?i=19437

Verwijderd

Zelf het ik de samsung, 1tje dan. Maar ben zeer tevreden over het scherm.
De rand is ook lekker dun. Maar als je egt een dunne rand wilt, moetje s kijken naar
een schermpje van aoc, die hebben egt n hele dunne rand!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 20:28
Ik heb hier 1 LG L1750H staan (L1950H als 19" uitvoering) en die heb ik vooral gekocht vanwege de erg dunne bezel. Het scherm heeft een TN-paneel met een responsetijd van 12ms, DVI ingang en een in hoogte verstelbare voet. Voordeel van het scherm is ook nog eens de prijs, nog geen € 300,-

Hier 2 foto's van mijn eigen scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/tweak/LG3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/tweak/LG4.jpg

Ik heb er ook een userreview over geschreven, die kun je hier lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wutroe op 08-11-2005 13:40 ]

Pagina: 1