Toon posts:

Idee voor Tweakers.net frontpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers-crew,

Sinds lange tijd ben ik al een fervent nieuwlezer op Tweakers.net. Ik bezoek het verwante tweakers forum ook met regelmaat. Maar om het allemaal even kort te houden, ik heb een idee voor jullie frontpage. Ik denk dat het namelijk leuk is om een paar columnschrijvers aan te stellen die bijv. wekelijks een column schrijven over "Techniek en Maatschappij". Uiteraard is het natuurlijk de bedoeling dat deze column's iets toevoegen en we kunnen bijvoorbeeld een soort stemsysteem maken voor elke columnist, zodat alleen de beste schrijvers zullen blijven voor de tweakers.net frontpage.

Ik kom op het column-idee, omdat ik dagelijks in veel bladen en kranten columns voorbij zie komen. Ik vind deze meestal wel aardig omdat ze weer een bepaald perspectief geven op een bepaalde kwestie. Ik ben van mening dat columns veel toegevoegde waarde hebben voor een hoogstaande nieuwssite, zoals tweakers.net. In het kader van de column-onderwerpen "Techniek en Maatschappij" kunnen sommige nieuwsfeiten en reacties daarop weer op een leuke manier worden teruggekoppeld in column-vorm. Uiteraard is de schrijfstijl, kennis en ervaring van columnisten hiervoor wel van belang. Deze kan tweakers.net van tevoren natuurlijk altijd min of meer screenen en met behulp van het stemsysteem zorgt tweakers.net ervan zelf voor dat alleen de beste overblijven.

Indien gewenst, bied ik mij graag aan voor het openinscolumn voor Tweakers.net. Ik hoor graag jullie mening.

Eric

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Zie deze .plan en deze zoekactie en je ziet dat je de openingscolumn niet meer gaat halen ;)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het idee voor de frontpage is inderdaad niet nieuw en zelfs al enkele weken of maanden uitgevoerd. Voor zover ik weet zouden we ook graag weer beginnen met columns, maar - zoals je ook zelf al schrijft - zijn schrijfstijl, kennis en ervaring daarin van groot belang. Juist daaraan schort het op dit moment binnen de huidige schrijvende crew en dus is het vooralsnog niet mogelijk om een stabiele columnflow op te zetten; het is namelijk wel de bedoeling dat er dan vaker dan één keer in de maand een column verschijnt tenslotte ;) . Hoe het er nu precies voorstaat met betrekking tot het columnidee weet ik niet, mogelijk dat een der redacteurs zijn licht hierover kan laten schijnen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je gaat er nu min of meer vanuit dat talentvolle columnisten in de rij staan om voor Tweakers.net te mogen schrijven, wat niet bepaald overeenkomt met de realiteit. De waarheid is namelijk dat het heel moelijk is om aan mensen te komen die a) goed op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op it-gebied en b) goed kunnen schrijven. Degenen die we wel vinden laten we dus liever aan nieuws en features werken dan aan columns, want hoe 'leuk' het ook kan zijn, het is wel bijzaak natuurlijk. Het idee van columns die door bezoekers worden ingestuurd zal nu ongetwijfeld worden geopperd, maar dat gaat ten koste van de vereiste regelmaat en zal ook tot frustratie leiden als de redactie ingestuurde stukken afwijst. IMHO heb je niet genoeg aan alleen gastcolumns om zo'n categorie levensvatbaar te maken, je moet een paar vaste mensen hebben die het kunnen dragen :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Ik was inderdaad niet op de hoogte van in het verleden getoonde initiativen op dit gebied. Ik merk dus wel dat jullie er redelijk positief tegenover staan, maar dat het moeilijk is goede schrijvers en columnisten te vinden. Ik vrees dat ik jullie hierin gelijk moet geven en het is inderdaad van belang dat er redelijk regelmaat in het publiseren van de columns moet zitten, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Ik heb denk ik genoeg antwoord op mijn vraag, jullie stoppen liever de energie in de nieuwssectie dan in bijzaken (zoals columns). Ik begrijp dit volledig, alhoewel ik het natuurlijk wel betreur.

Bedankt voor de informatie in ieder geval.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

(wilde geen nieuwe topic aanmaken, en uiteindelijk gaat het om een idee voor de FP)

waarom geen "blog" vol met hypermoderne techniek/gadget nieuws zoals bg gizmodo / dapreview.net. de subforums gadget/(internet&)telefonie/laptops/apple worden volop bezocht, dus animo zal er zeker zijn
Pagina: 1