[Excel 2003] Datum wijziging bijhouden

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12
Ik heb een sheet met allemaal inkoopprijzen. Nu wil ik graag (automatisch uiteraard) bijhouden wanneer ik een prijs wijzig.

Concreet: als ik de waarde in cel A1 wijzig, moet in cel B1 de datum van vandaag komen te staan.

Hoe kan dit?

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
Je kan het proberen met:
Visual Basic:
1
2
3
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
MsgBox ("a")
End Sub

En dan uiteraard nog even de datum in kolom B frommelen op basis van de Cell in kolom A.

[ Voor 31% gewijzigd door Remco op 07-11-2005 16:13 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je een worksheet wijzigt loopt het onchange_event af. Door target.row, target.col uit te lezen weet je welke cel gewijzigd wordt en kun je in de desbetreffende rij met cells(x,y) de datum van vandaag uitlezen.
Voorbeelden vind je in de excel help.

offtopic:
Je topicstart is wel héél erg karig. Doe voor je een topic opent even wat vooronderzoek en zoek eens wat op. Maar dat had je allang gelezen natuurlijk in Algemene gedragsregels (Netiquette) en Officesuites en -software - Beleid

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12
Bedankt, ik ben dankzij deze tip uit. Ik zal proberen de volgende keer wat uitvoeriger te zijn.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”