[Asus V9999Ge] artifacts help!

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 12:55
Hey,

ik heb een tijdje geleden deze videokaart gekocht, heb de shaders kunnen unlocken, gewone pipelines niet. maar dat terzijde. ik krijg de laatste tijd ineens rare artifacts (zie screenshot), sommige pixels zijn zomaar andere kleuren enz. wat ik wel heb gedaan is er een zalman opgemonteerd maar de nu (ongeveer een week later) krijg ik dit soort artifacts ineens. de kaart is na het zien van deze artifacts weer helemaal teruggeklokt en de pipeline is weer dicht, maar ik hou het nogsteeds. wat ik ook nog had is dat de hele pc ff stopte, beeld zwart wordt en daarna weer gewoon wordt :S. ten eerste natuurlijk belangrijk, ligt dit aan mijn videokaart?? ten tweede: is het mogelijk (als ik de oude koeler er weer op monteer) om hem dan (als hij overgeklokt is geweest) terug te brengen. kunnen hun zien of hij overgeklokt is geweest en moet ik dat gewoon zeggen of gewoon zeggen dat hij niet overgeklokt is geweest?
alvast bedankt!

*edit* oja de screenshot: Afbeeldingslocatie: http://img469.imageshack.us/img469/978/vaag1tr.jpg *edit*

[ Voor 5% gewijzigd door cuberob op 07-11-2005 14:49 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je screenshot ontbreekt, dus ik kan niet zien wat voor artifacts je hebt.

Weet je zeker dat je die Zalman koeler er goed opgezet hebt?

Op welke snelheden draait de kaart nu in 2D en 3D mode?
Al geprobeerd te onderklokken om te kijken of het probleem dan weggaat?

[ Voor 35% gewijzigd door Kanarie op 07-11-2005 14:50 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Welk screenshot?
Het is goed mogelijk dat de kaart dood is.
Wanneer je netjes de oude koeler erop monteerd zou je 'm inderdaad kunnen proberen om 'm om te ruilen voor een nieuwe.
Denk niet dat ze 'm uitgebreid gaan testen om te kijken of hij ooit overgeklokt is geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door ShellGhost op 07-11-2005 14:51 ]

• cuberob
zalman koeler heb ik er heel voorzichtig opgezet daar is volgens mij echt niks mis bij gegaan, en hij loopt op 2d en 3d gewoon op default speeds dat zou gewoon moeten werken toch...?
(heb nu al even geen artifacts gezien onder windows, zodra ik HL2 opstarten daarintegen wel weer...

*edit* die had ik af moeten kloppen, ik stop nog geen 10 seconde later ff een cf kaartje in me pc en wil op kopieen drukken (ff die pic op me pda zetten zodat ik die kan laten zien) en ik krijg weer die rare pixels en me beeld flikkert (nu net voor de 2de keer) correctie nu 3de keer zwart :S

temps van gfx kaart zijn: gpu 51
ram 59
daar is toch niet iets mis mee of wel?? (was hij ongeveer ook met stock cooler)

[ Voor 45% gewijzigd door cuberob op 07-11-2005 15:00 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

cuberob schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:55:
zalman koeler heb ik er heel voorzichtig opgezet daar is volgens mij echt niks mis bij gegaan, en hij loopt op 2d en 3d gewoon op default speeds dat zou gewoon moeten werken toch...?
(heb nu al even geen artifacts gezien onder windows, zodra ik HL2 opstarten daarintegen wel weer...

*edit* die had ik af moeten kloppen, ik stop nog geen 10 seconde later ff een cf kaartje in me pc en wil op kopieen drukken (ff die pic op me pda zetten zodat ik die kan laten zien) en ik krijg weer die rare pixels en me beeld flikkert (nu net voor de 2de keer) correctie nu 3de keer zwart :S

temps van gfx kaart zijn: gpu 51
ram 59
daar is toch niet iets mis mee of wel?? (was hij ongeveer ook met stock cooler)
Probeer de boel eens een eindje te onderklokken, en voel eens aan de zalman heatsink of deze wel goed warm wordt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Aschker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03 21:21
Ik heb dit probleem ook gehad. Trek je koeler er maar eens af, en kijk maar eens naar d kleine transistors (als t dat zijn :P ) die naast de GPU zitten. Wedden dat je er enkelen mist? Heb hetzelfde gehad na opzetten waterkoeling! Ik heb een andere gekocht, omdat de oude koeler in 3 stukken lag, kom ik m niet terug sturen. Jammer maar helaas...

• cuberob
hmm pc reboote nu helemaal ik zal die zalman er is af trekken, kheb de oude koeler wel nog netjes bewaart dus die zal ik er ook weer opzetten. maar em jij hebt dus een nieuwe moeten kopen (das klote, ben 15 en heb gister een AMD 4200+ X2 besteld dus ben een beetje blut (kon hem voor een leuk prijsje ruilen met mijn 3500+.
valt het te proberen om terug naar de winkel te gaan, en als er iets mis is met die transistors (hoe kan dat zomaar!) heb ik dan nog garantie??

• cuberob
hmm ik ga nu mijn oude koeling er weer opzetten, maar kan ik die zalman heatsinkjes er gewoon aftrekken?

*edit* kan een beetje koelpast op zon transistor (echt maar een puntje, weet niet eens of het wel koelpasta is) ook de oorzaak zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door cuberob op 07-11-2005 15:18 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Terugbrengen naar de winkel en doen alsof je neus bloedt vind ik niet zo'n nette oplossing.

Je hebt immers zelf de boel overgeklokt en een andere koeler (al dan niet foutief) geinstalleerd. Je begrijpt zelf ook wel dat je elk recht op garantie verliest als je zo met het product bent omgegaan.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Weet je zeker dat je die Zalman koeler er goed opgezet hebt?
Probeer de zalman koeler is hard tegen de kaart te duwen (dus kaart en koeling naar elkaar toe)
Bij mij waren dan de artifacts (Ati 9800) ineens ff weg, ik denk dan dat je koeler er niet goed opzit.
Mijn kaart is namelijk ook een week gelede overleden. Misschien wel hierdoor, door die zogenaamde "compatible lijst" van Zalman waar geen ruk van klopt. :( weer nieuwe shit kope :r

Edit: Taalfoutje

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben [NL] op 07-11-2005 15:25 ]

• cuberob
daarom zoek ik ook hulp hier op het forum....

• Aschker
Ik zou sowieso over kijken of je naast de GPU enkele transistors (of iig die kleine dingen :P) mist. Eentje weg kan al dit als gevolg hebben! Ik miste er toen zelfs een stuk of 20!!! en er zitten er maar 42 ofzo :S... En koelpasta maakt niks uit. Mijn nieuwe kaart (zelfde V9999Ge) is nu overclocked naar: 450/1250!!! met koelpasta overal en nergens! (wel watergekoeld btw:P)

Als er geen van die transistors mist, dan kan je alsnog de kaart wel ruilen. Mis je er wel een, zal je helaas een nieuwe moeten kopen, tenzij je goed kan solderen. Dan geef ik je mijn oude kaart, waar die 20 werkende punten op zitten, soldeer je ze er daar af, en op de jouwe weer op (precizie werkje, maar zo heb ik ooit een Ti4200 gered :D)

• cuberob
hmm ik heb die transistors gechecked maar niet overal zitten die bobbeltjes, het lijkt ook alsof die er niet eens horen...

heb net ook die plaatje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/nv40-7/asus-6800ge-chip.jpg

daar zitten ze ook niet overal, en die vallen er toch ook niet zomaar af! :o
ik ben nu ff niet thuis maar zal het straks is vergelijken alvast bedankt
en als het niet klopt wordt het eens even bietsen bij me zwager (die kan solderen :P)

• Aschker
Ik zit nu op mijn werk, dus kan het plaatje niet zien (klote proxy!!!)
Zal thuis even naar het plaatje kijken, maar ze moeten er ALLEMAAL opzitten.
Dacht ook dat het niet zomaar ging, maar ben er toch een hoop kwijt geraakt!!
Als je de kaart wil hebben, mail me dan maar even....

EDIT:

Zie nog steeds geen plaatje! Maar heb zelf ff gezocht, en zo moet het wezen!
Afbeeldingslocatie: http://www.hardinfo.dk/art/site/pic/video/graphiccard/asus_v9999ge/asus_v9999ge_core_paste_lg.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Aschker op 09-11-2005 14:15 . Reden: Plaatje toegevoegt... ]

Pagina: 1