Toon posts:

Rateling tijdens scrollen.

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

heb een zalman 9500 koeler voor op me cpu. En het rare nou is als ik op een internet een pagina scroll met me muiswiel dan gaat die koeler ratelen. Ik heb al m'n andere fans al afgekoppeld een keertje maar het ratelen komt dus echt uit die zalman.

Als ik tijdens gamen mijn wapen switch of bijv in MS Word of Excel scroll dan hoor ik geen geratel. Het is een heel zacht doch irritant geluid.

En nee het is niet mijn muiswiel :P

Iemand enig idee?

Specs: AMD x2 4400,7800GTX,2x WD2500 in raid0, A8n-sli premium, Twinx2gb memory

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit heb je met Internet Explorer bedoel je? Ook al firefox en een andere muis geprobeerd? Computer goed geaard?

Verwijderd

Topicstarter
met IE idd, maar ik zal vanavond firefox en een andere muis proberen. En pc is goed geaard.

Verwijderd

Je fan gaat ratelen als je scrollt??? Dat lijkt me wel heel erg stug, je weet echt heel zeker dat dit aan je fan ligt?

Verwijderd

Zet voor de grap je speakers eens uit en probeer het nog eens?
Veel (onboard) geluidskaarten nemen wat van het signaal over van bijvoorbeeld andere communicatie door de chipset.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dit zou kunnen gebeuren, heb dit ook een keer gezien. Maar in dat geval ligt het aan de voeding. Dus wat voor merk voeding en type heb je? Als je een goedkope hebt ( < 45 euro) moet je hem gelijk wegdoen en een A-merk voeding kopen (check OH -> Welke voeding heb ik nodig?)! Jouw systeem is te duur om het door zo'n goedkope voeding te laten verpesten. Die zijn onveilig, onstabiel en niet voor niets zo goedkoop ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn speakers er afgehaald (ze zaten op een pci kaart ipv onboard, maar toch maar voor de zekerheid)

Het probleem bleef alleen wel.

de voeding die ik heb is CoolerMaster Real Power 550 Watt.

vanavond ga ik firefox proberen (kwam gister wat tussen)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hmmm,, een muis werkt op 5v, loop de koeler op 5v? want als alleen BV de 5v lijn word belast.. (ampere) dan zou het mischien daaraan kunnen liggen?

Verwijderd

ik heb dat probleem ook en het ligt zeker niet aan voeding ma soms lijkt het dat mijn ic's gaan ratelen want ik denk zeker niet dat het men zalman zal zijn

dees gaak toch ff blijve volgen want het is soms wel iri

Verwijderd

het is inderdaad een soort interferentie tussen lopende stroompjes, niet zo erg, misschien wel irritant...

Verwijderd

Als ik me ruitewissers aan doe in me auto stoort mn radio .... zelfde probleem ?

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

ik heb ook zoiets maar bij mij komt het uit mijn speakers. als ik met mijn muiswiel scroll dan hoor ik een zacht getik/geratel. echt vaag. ik weet ook niet waardoor het komt, maar ik denk dat het toch een soort van interferentie moet zijn ergens in je pc.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• Theo
  • Laatst online: 15:18

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:48:
Als ik me ruitewissers aan doe in me auto stoort mn radio .... zelfde probleem ?
zal waarschijnlijk komen omdat het motortje voor storing zorgt, hij verstoort de FM band, net zoals een magneet bij een tv.
Tombo_inc schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:56:
ik heb ook zoiets maar bij mij komt het uit mijn speakers. als ik met mijn muiswiel scroll dan hoor ik een zacht getik/geratel. echt vaag. ik weet ook niet waardoor het komt, maar ik denk dat het toch een soort van interferentie moet zijn ergens in je pc.
een onboard geluidschip zeker?, deze hebben dat heel erg vaak. Daarom heb ik ook een pci geluidskaartje erin zitten, alleen maar om van dat gekraak en geknars af te zijn

Nu met WP, PV, EV en PC

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Dit krijg je er niet uit!! Je kan alles proberen wat je maar wilt maar het zit in je videokaart! Ik heb het ook gehad en de enige oplossing is een andere videokaart ;)

• Theo

Theo

moederbord

Smattie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:42:
Dit krijg je er niet uit!! Je kan alles proberen wat je maar wilt maar het zit in je videokaart! Ik heb het ook gehad en de enige oplossing is een andere videokaart ;)
de enige manier dat je muis met de cpu cooler in verbinding staat is door middel van de 5 volt lijn. Hang eens voor de gein een multimeter of een scoop (als je eraan kunt komen) aan de 5 volt en scrol dan.
Als je met FF geen problemen heb zal ik gewoon IE bannen en FF gaan gebruiken

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
heb nu Firefox geinstalleerd, en het probleem doet zich daar niet voor.

Heb nu net met me kop in me kast gehangen maar wat ik zeg kan niet natuurlijk maar het lijkt er op of het van onder me zalman koeling vandaan kom en daar zit me proccessor. Dit is echt te vaag gewoon.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zet onder IE "Vloeiend schuiven" eens uit in je opties.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Alle pc's op mjin werk hebben dit. Als je scrollt hoor je een zoem. Ik neem aan dat het interferentie is, maar het geluid komt in elk geval niet uit een speaker, maar echt uit de systeemkast. Gaat om HP pc's trouwens.

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:23:
Heb nu net met me kop in me kast gehangen maar wat ik zeg kan niet natuurlijk maar het lijkt er op of het van onder me zalman koeling vandaan kom en daar zit me proccessor. Dit is echt te vaag gewoon.
als je nu weer gaat luisteren in je kast, alleen zet je alle fans uit, de cpufan hou je tegen met je vinger, hoor je dan iets??
als je m weer hoort piepen heb jij een heel byzondere cpu met ingebouwde speaker:+

Als ik jou was zou ik ook gewoon IE uit het raam gooien en Firefox gebruiken

[ Voor 40% gewijzigd door Theo op 09-11-2005 12:32 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

dit heb ik ook gehad, scheen heel veel voor te komen bij de Asus A7N8X series met een nForce 2 erin. Het probleem leek toen te zitten in de Mosfets die de stroom moeten omzetten ofzo, maar het werd niet echt duidelijk :? ik heb het tot nog niet kunnen oplossen, ik heb in principe altijd zo'n piep tenzij ik de cpu belast, en als ik scroll met de muis ook geratel en gekraak :/ een pci-geluidskaart loste het probleem overigens voor geen meter op, zelfs het moederbord omgeruild en het probleem bleef :/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
strandbal schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:40:
Zet onder IE "Vloeiend schuiven" eens uit in je opties.
Inderdaad, dit is vaak de oplossing. Ik had ook last van een zoemend/piepend geluid in m'n laptop en na het uitzetten van deze optie was het opgelost :)

Verwijderd

Ik heb het ook met een abit nf7s en een oude XP.
Het komt bij mij van mijn voeding.
Volgens mij gebruik je tijdelijk max cpu belasting/ en of grafische belasting als je scrollt in iexplorer. Ik heb het trouwens ook als ik gewoon met de muis de pagina heen en weer schuif, maar dan hoger.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Ik heb zoiets wel eens opgelost in het bios door met 'PCI Latency' of 'PCI-delay' te spelen, dacht ik

Verwijderd

zetje01 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:13:
Ik heb zoiets wel eens opgelost in het bios door met 'PCI Latency' of 'PCI-delay' te spelen, dacht ik
Kan :)

Maar mischien is je koeler ook niet tevreden met kleine spanningswisselingen. Als je scrolt gebruik je natuurlijk je videokaart & CPU om te kunnen scrollen. Storing van deze apparaten zou best kunnen. Zelfde effect treedt ook op als je je geluid heel hard zet, en gaat scrollen,, klein bromtoontje over je speakers.

Ook programma's zoals CpuIdle hebben hetzelfde probleem, Zodra de CPU een HLT instructie uitvoert hoor je gewoon een brom in je speakers en dalen / stijgen je fans in snelheid (heel zacht hoorbaar).
Pagina: 1