Toon posts:

[XP] Blijft opstarten in safe mode, hoe boot.ini aanpassen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een pc via uitvoeren => ms config => boot.ini => /safeboot gezet...

dit om een virus te proberen verwijderen... maar nu moet ik aanloggen in veilge modus en het su paswoord werkt niet, geen enkel trouwens ondanks dat elke gebruiken admin rechten heeft...

nu kan ik niet meer gewoon opstarten... (normale modus) en vermits ik niet kan inloggen via veilige modus kan ik dit niet afzetten

weet iemand wat ik moet doen ?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt proberen om met een bootflop of bootcd (windows 98 bijv) naar dos te starten. Dan kun je via daar de boot.ini aanpassen. Die staat bij mij gewoon in c:\boot.ini.

De volgende keer kan je beter niet de boot.ini aanpassen maar met f8 naar veilige modus gaan als windows opstart.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
er staat nu windows xp op...

en de cd is zo'n cd van dell

is een gewone boot disk van 98 dan ook goed of gaan er dan verschillen komen ?

Verwijderd

Je kunt ook de windows XP cd gebruiken... Je hebt in het hoofdmenu daar een optie repareren, waarna je op de commandline komt. M.b.v. edit (ik neem aan dat die er nog wel opstaat ergens) kun je dan ook je boot.ini aanpassen.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die zal wel goed staan, je moet gewoon op een of andere manier in dos komen en dan kan je met edit boot.ini aanpassen. Als het goed is bestaat in die windows-dos edit gewoon.

Edit: Of bovenstaande kan ook, maar met Dell cd's heb je volgens mij niet zo'n optie om daar naartoe te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 07-11-2005 14:34 ]

☻/
/▌
/ \

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok gebruik een Linux Live-CD zoals Knoppix, die heeft CaptiveNTFS drivers aan boord zodat je NTFS-partities kan beschrijven. Dan heb je dat probleem van beveiligde bestanden niet meer >:). Misschien de moeite van het proberen waard?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
oeps... zal ik op letten

het is een xp nfts en naar het schijnt lukt dat niet met xp diskettes...
heb juist met cd een poging gedaan maar lukt me niet

Verwijderd

Hoezo 'dat lukt me niet'? Wat wil er niet?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

http://www.bootdisk.com/ntfs.htm
Voor bootdisk/cd met ntfs support

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1