Toon posts:

Netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben thuis een kleinschalig netwerkje liggen. Tot voor kort waren dit 4 Pc's. Nu zijn er 2 oude pc's uit verwijderd, om plaats te maken voor 1 nieuwe Pc. Deze nieuwe Pc kan echter geen goede verbinding maken met het netwerk. De andere 2 pc's doen het gewoon goed. Alle PC's zijn aangesloten via een router, de kabels zitten goed, IP-adressen zijn goed ingesteld,lampje brand (P3) etc. Maar ik kan niet pingen en heb geen toegang tot de andere Pc's. Weet iemand de oplossing?

bedankt

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Nieuwe pc precies zo ingesteld als één van de oude pc's? Kun je vanuit de nieuwe pc wel bij de router komen?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan via de nieuwe wel gewoon op de router.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoe ziet je netwerk eruit en hoe heb je het ingesteld (wellicht ziet iemand dan de fout). Nu moeten wij ook maar raden wat er fout kan zijn. zoals b.v.:

en als altijd regel 1: controleer de kabels:
Waren de oude PC's misschien maar 10 Mbit (hoe oud?), en zijn de kabels misschien daar niet berekend?

Wat is de foutmelding bij het pingen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:31
Hoe krijg je een IP-adres? Stel je dit zelf in of wordt dit door DHCP geregeld?

Post anders hier even een ipconfig /all

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:59:
Ja, ik kan via de nieuwe wel gewoon op de router.
Dan zal er toch ergens een instelling fout zijn. Ga alle lan-instellingen op de nieuwe pc nog eens goed na, en plaats hier eventueel een ipconfig van zowel de nieuwe als één van de andere pc's.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
De IPconfiguratie is als volgt:

Oude pc 1: 192.168.1.9
Oude pc 2: 192.168.1.10
Nieuw Pc: 192.168.1.11
Router: 192.168.1.1

Ik heb overigens geen nieuwe kabels gekocht sinds de aanschaf van de router. Weet niet precies hoeveel Mbps eroverheen waait, mischien is de NIC van de nieuwe PC 100Mbps i.p.v bijv. 10Mpbs van de andere?

Ik maak geen gebruik van DHCP, alle Ips zijn handmatig ingevoerd. Wat ik overigens ook raar vind, en er nog niet bij vermeld had, is dat ik vanaf de oude pc's wel naar de nieuwe kan pinge, maar niet Vice versa.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 14:07 ]

Verwijderd

Dit heb ik ook een keer gehad, het lag aan de kabel die maar 10MBit aankon. Autosensing zette de netwerkadapter wel op 100 MBit, maar ik kreeg geen ip-adres. Volgens mij kon ik toen niet bij de router.

En inderdaad, een ipconfig /all is wel handig :)

Dit is niet /all hoor... En zet DHCP om te testen even aan.

Om te zien of je oude NIC op 10 MBit draaide, check het lampje (als je die hebt) op je router als je die pc aan hebt gesloten. Op de meeste routers gaat er een lampje branden als je op 100 ipv 10 mbit draait.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben op mijn stage, dus kan hier geen Ipconfig runnen;)

Verwijderd

Staat er een firewall aan? bijv die van windows.
Standaard houd deze icmp verkeer tegen. maw je kunt hem niet pingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:08:
Sorry ben op mijn stage, dus kan hier geen Ipconfig runnen;)
Ik zal dus thuis even testen of je met DHCP wel een ip-adres krijgt. Zo niet, ligt het wss aan de kabel.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:06:
Wat ik overigens ook raar vind, en er nog niet bij vermeld had, is dat ik vanaf de oude pc's wel naar de nieuwe kan pingen, maar niet Vice versa.
(nogmaals) Wat is de foutmelding? Anyway, dan denk ik al gauw aan een firewall die ergens draait. en bedenk ook dat antivirus software vaak ook een firewall bevat.

Maar als je 1 kant op kunt pingen ligt eht niet aan de kabel zou ik zo denken, tenzij het soms werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Doet de netwerk kaart het wel gewoon goed? Probeer eens jezelf te pingen op 127.0.0.1. Misschien dat je daar iets uit kunt halen.

Eventueel je netwerk kaart op half-duplex 100 of 10 MBit zetten, ik geloof dat dat ook nog wel eens wil helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door Lawrentium op 07-11-2005 14:22 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Staan je subnetten wel hetzelfde? dus allemaal bv. 255.255.255.0

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Pagina: 1