Voor een commissie-adminstratie systeem moet het mogelijk zijn voor ingelogde mensen om een bestand te uploaden. Omdat de huidige server capaciteitsproblemen heeft zet ik de bestanden na het uploaden op een andere server via ftp. Momenteel worden grote bestanden echter als 0kb op de ftp gezet.
Het volgende is aanwezig:
Het uploaden gaat met een formuliertje dat van php.net komt:
En de upload + ftp gaat als volgt:
Kan het zijn dat de php.ini instellingen van de ftp server een bottleneck vormen? Zie ik iets over het hoofd? Kleine bestanden werken in ieder geval prima.
Alvast bedankt,
Het volgende is aanwezig:
code:
1
2
3
4
| php_value max_execution_time "1800" php_value max_input_time "1800" php_value memory_limit "10M" php_value post_max_size "10M" |
Het uploaden gaat met een formuliertje dat van php.net komt:
code:
1
2
3
4
| <form enctype='multipart/form-data' method='post' action='upload.php'> <input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='10000000' /> <input name='userfile' type='file'> <input type='submit' value='Toevoegen'> |
En de upload + ftp gaat als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $target = $_FILES['userfile']['name']; $source = $_FILES['userfile']['tmp_name']; // de ftp-verbinding, werkt $conn_id = open_ftp(); // upload if (ftp_put($conn_id, $target, $source, FTP_ASCII)) { // voeg ook toe aan database voor indexering .... }else{ ... } |
Kan het zijn dat de php.ini instellingen van de ftp server een bottleneck vormen? Zie ik iets over het hoofd? Kleine bestanden werken in ieder geval prima.
Alvast bedankt,