Toon posts:

ACCESS Online Administratie maken

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer een website samen met een goede vriend.
Op dit moment beheren we de admistratie door middel van een simpele map

Ik wil een administratie maken door middel van access.
Er hoeft niet veel in te komen te staan, alleen bijvoorbeeld de datum
van de order/ of de betaling al geschied is enzovoort.

Is er ergens een handige tutorial waarmee ik een online administratie kan
maken..

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vooraf, welkom op GOT. :)

Wij weten natuurlijk niet wat jij een handige tutorial vindt, noch waar precies je probleem zit, of je al wat ervaring hebt met Access of niet, waarom het perse in access moet en niet bv in een php pagina met mysql etc. etc.
Zoals je het nu vraagt is er niet meer zinnigs over te zeggen dan wat je zelf kunt vinden in de helpfile van office, de ingebakken wizards van Access, of een introductieboekje over databases.

M.a.w. probeer eens wat, gebruik de wizard eens, en scherp je vraag aan. Lees je ook nog even Algemene gedragsregels (Netiquette) en Officesuites en -software - Beleid om te weten wat we van een topicstart verwachten?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Bedenk sowieso dat je het access bestand dan op een Windows server moet beheren. Kijk eens naar php/mysql pakketten. De hosting daarvan is stukken goedkoper. Verder zijn er op sourceforge ook opensource pakketten te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik weinig ervaring met microsoft Access/Mysql etc..
In principe hoeft deze administratie geen eens door middel van Access gemaakt te worden,
helemaal wanneer er makkelijker alternatieven zijn..

Op ebay kan je als verkoper per transactie aanklikken in welk stadium de transactie is.
Zo iets vergelijkers lijkt mij ideaal..

Bedankt voor de moeite!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals Niesje dus al aangeeft is het de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters