Ik heb een Celeron 433 systeem, maar de laaste tijd maakt ie zo'n raar geluid, telkens klik.......klak
dan kan ik even niks doen, en 2 seconden later is het weer weg, en over 5 sec. begint het gezeik weer!
Verwijderd
Klinkt eerder dat je het over een bakfiets hebt. Ik snap ook niet dat de CPU een klikklak geluid kan maken. Een transistor zal je nooit horen schakelen. Ik denk dat het toch wat anders is zoals een fan misschien of ehm....ja een fan?!
Verwijderd
Waar komt dat geluid vandaan?? Lijkt me sterk dat je processor tikt...... dan heb je houtworm erin 
Maareuh zoek eens ff de bron van dat geluidje op!
Maareuh zoek eens ff de bron van dat geluidje op!
Klinkt meer als een harddisk die op het punt staat op te crashen!! SNEL BACKUPPEN!!
Als je systeem iets van de harddisk wilt lezen en de harddisk doet eerst zo'n "klik-klak" actie, dan moet het hele systeem daarop wachten. Lijkt alsof het systeem stil staat...
Snel data veilig stellen, anders hoeft het niet meer...
Als je systeem iets van de harddisk wilt lezen en de harddisk doet eerst zo'n "klik-klak" actie, dan moet het hele systeem daarop wachten. Lijkt alsof het systeem stil staat...
Snel data veilig stellen, anders hoeft het niet meer...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
HDD...... daar zeg je met iets.
Een tijdje lang heeft mijn HDD ook zulke geluiden geproduceerd. Heb toen ook alles gebekupt (30Gb zijn veel mp3's om te sorteren) maareuh bleek het de HDD niet te zijn.
Mijn config was als volgt:
primary master: IBM 20,4 GB ata66 hdd
secundary master: IBM 8,4 GB ata33 hdd
secundary slave: Aopen 36X IDE cdrom
Nou het was altijd de primary master die kuren had, maar toen ik mijn IDE cdrom afkoppelde (boeide me niet aangezien ik nog 2 Plextors erin heb
) was het weer goed.
Weekje later de cdromw eer aangesloten en nooit meer problemen gehad...
Vraag me niet waar dit op slaat/sloeg maar het werkte wel!
Een tijdje lang heeft mijn HDD ook zulke geluiden geproduceerd. Heb toen ook alles gebekupt (30Gb zijn veel mp3's om te sorteren) maareuh bleek het de HDD niet te zijn.
Mijn config was als volgt:
primary master: IBM 20,4 GB ata66 hdd
secundary master: IBM 8,4 GB ata33 hdd
secundary slave: Aopen 36X IDE cdrom
Nou het was altijd de primary master die kuren had, maar toen ik mijn IDE cdrom afkoppelde (boeide me niet aangezien ik nog 2 Plextors erin heb
Weekje later de cdromw eer aangesloten en nooit meer problemen gehad...
Vraag me niet waar dit op slaat/sloeg maar het werkte wel!
Pagina: 1