CD fikker overleden (???), een goede vervanger nodig...

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 19:33

Neelon

FOR PONY!!!

Topicstarter
Help: ik krijg met het branden (of liever gezegd een poging daartoe) de volgende melding van Adaptec 4.0:

"power calibration area is full"

Volgens de help-functie zou ik er een nieuwe CDR in moeten stoppen om het te verhelpen, maar het probleem is dat de CDR nieuw is. En het gekke is dat hij af en toe wel brandt op een CDRW (ook niet altijd trouwens).

Andere fikker-programma's zeggen gewoon dat er een fout is met het aanroepen van de writer.

Mijn fikker is een Philips 3610 (en ik weet de mening van menig tweaker al over dit apparaat). Aan de CD's ligt het niet, want die doen het bij een vriend van me wel (ook een 3610 trouwens). Is deze fikker rijp voor een buiklanding van 2-hoog of zou er iets aan te doen zijn (is 2 jaar oud, dus geen garantie meer).

Dan de volgende vraag: wat is volgens de mede-tweaker een goede IDE-fikker (heb geen zin om er een dure SCSI-kaart en fikker in te gooien, heb ook nog een nieuwe videokaart nodig) die herkend wordt door software als Adaptec, CloneCD enzovoorts,. Zat zelf te denken aan de IDE-Plextor. Meningen zijn welkom.

---

Neelon Rokk
Come visit me at [url="http://http:..come.to/neelonrokk"]http:..come.to/neelonrokk[/url]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Hi,

ik heb gister de CDR-145E gekocht van Sony.... :) Had daarvoor de CDR-100E van Son, die was niet kapot maar vond ik te langzaam...

Heb nooit een plextor gehad dus daar kan ik me menig niet over geven... Wat ik wel weet is dat ik zeer tevreden ben over die Sony branders... Net ff lekker gefikt op 10 speed... :) Bovendien was ie maar 600 piek... :)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uhmz... kan helemaal met je mee praten. Heb een Acer nog-een-keer-fikker gehad... in het begin al last dat ie geen Princo 74 én 80 min pakte. Ok, dan maar Lenco 80 min... nope!Ok, dan maar That's write... nope! En de CDR's die die pakte wilde die niet 4x fikken op audio formaat, want kreeg je allemaal storingen door het geluid heen. :(
Toen werd ik een beetje rood, tegen het paarse aan van woede!!! Ik ben toen terug naar de winkelier (Para Digit :() gegaan en die verklaarde dooleuk (omdat de fikker wel andere CDR's pakte) dat een fikker niet elke CDR pakt... waarop ik zei:"BULLSHIT!!!" :( :( :(
Toen gingen ze hem testen en daarna ging die zelfs terug naar Acer zelf. Ik had al zo'n flauw vermoeden dat er geen donder terecht van zou komen, dus ik heb de zelfde middag dat ik m'n Acer terug bracht een PlexWriter 8x20 Scsi gekocht. Ik hoef ook geen nog-een-keer-fikker meer, want dat rewriten schiet simpelweg niet op. Kosten van mijn fikker inc. Scsi-2 kaart en kabel: ƒ549,-
En hij lust alles en dat met een lekkere snelheid van 8x fikken. :) :) :)

En echte aanrader dus!(als je dr nog aan kan komen, want ze zijn haast niet meer te krijgen) Mijn motto is ook dat je niet op een fikker moet bezuinigen... krijg je later alleen maar gezeik door.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb sinds gisteren (24-5) de Sanyo CRD-RW2. Is in principe dezelfde fikker als de 12 speed SCSI van Plextor, alleen in een ander jasje. Dit apparaat schopt vet kont. Dus ga voor een Plextor SCSI (of een ander merk met een Sany0 binnenwerk) als je er het geld voor hebt.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Als je geen SCSI kiest zou ik voor de Plextor 32x8x4 gaan. Werkt perfect met CloneCD en Nero, nooit meer gedoe met beveiligde CD's en bloedsnel.

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Ok als je geen scsi wil (jouw fout) ;) Maar toch super gruwelijk branden. MOET je inderdaad voor plextor gaan. Of de 12432A of de 121032A maar net wat je wil en hoeveel je wilt uitgeven. kijk hier maar ff http://www.plextor.be
Grtz. en keep burning

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Plextor IDE 8-4-32 is een prima brander, behalve voor CDRW's, daar is ie erg kieskeurig mee (veel van mijn oude CDRW diskjes leest ie wel, maar kan ie niet goed branden of formatteren).

CDR's gaat erg goed, heb nog geen enkele CDR gehad die ie niet op 8x kon branden, ook de meest wazige goedkope disks gaan goed! :)

Verwijderd

als je niet teveel uit wilt geven, koop dan een mitsumi 4x4x24, 450 piek ofzo (mitsumi 8404 dacht ik, staat wel in pricewatch) is geod ding, en niet te duur. waarom zou je 12speed branden... kost veelteveel.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Mijn brander ( mijn hoofdbrander weliswaar die anderetwee tel ik niet mee >:) ) is een teac8x20x 58s ( scsi dus)
kosten van de brander waren voor mij 499,- en als je goed uitkijkt zul je hem daar ook wel voor vinden.
hij heeft 4 mb buffer brandt 8x audio on the fly zonder fouten en een scsikaartje heb je ook al voor 89,00 ofzo ( ncr 810 )
het werkt allemaal perfect en je hebt meteen het voordeel van doorbranden onder unreal tournament :)

.

Verwijderd

Plextor rulez
nog nooit geen probleem mee gehad
heb zelf een scsi 8/20

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 19:33

Neelon

FOR PONY!!!

Topicstarter
Als ik de mede-tweakers zo hoor dan is SCSI dus niet zo duur als ik dacht (moet toch eens in pricewatch gaan kijken, mijn fout). Maar ondersteunen de SCSI-Plextors RAW-writing zoals in CloneCD gebruikt wordt, anders kan ik geen back-ups :) :) :) maken van spellen enzo...

---

Neelon Rokk
Come visit me at http://come.to/neelonrokk

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Zo ver ik weet is er voor clone cd geen verschil in scsi en ide plextor ondersteund clone cd.
Ik zou inderdaad voor scsi gaan veel stabieler geen problemen met branden en zo veel duurder is het niet.
Mvg. Oldman
Pagina: 1