Toon posts:

Single naar Dual geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik mijn systeem upgegrade naar een van XP naar een A64 (mobo+cpu+videokaart). Nu heb ik laatste tijd veel (windows) problemen met (virtueel) geheugen. De oorzaak lijkt te liggen bij de omvang van het geheugen. Dus nu heb ik besloten om mijn geheugen uit te breiden. Op dit moment heb ik een bankje Corsair CMX512-3200C2PT hier wil ik een nieuw zelfde bankje naast gaan prikken. Het moet op DFI Ultra-d nforce3 (s939) komen te zitten.

Nu heb ik de volgende vragen:
- iemand ervaring met van single naar dual geheugen te gaan met zelfde mobo en soort geheugen?
- kan je zomaar zelfde bankje naast prikken of moet ze een matched pair zijn?
- raden jullie me misschien aan om ipv nieuw 512mb de 512mb te verkopen en 2 maal 1024 mb te plaatsen?
- toevallig iemand die bankje Corsair CMX512-3200C2PT heeft liggen die hij of zij wil verkopen.

:?

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

GVR

Zolang de module dezelfde specificaties heeft zal deze vast wel werken in dual channel. 2x zoveel geheugen en van single naar dual zal al aardig wat snelheidswinst opleveren. Voor de gemiddelde gebruiker is 1 GB voldoende

Verwijderd

Let wel dat de chipset van de zelfde fabrikant komen, hier op me stage heb ik door verschillende chipset fabrikanten wel eens conflicten met servers assambleren.
Modbreak:Ehm, jij mag ook eens op gaan zoeken wat het verschil is tussen een chip en een chipset...

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thxs voor jullie snelle reacties. Misschien wel verstandig om te kijken welke chips om mijn bestaand geheugen zit. Hoe kom ik hier achter? Ga zelf ook op onderzoek uit op got, misschien iemand die snel een koppeling heeft naar programmatje die dit kan uitlezen.

:P

• GVR
  • Registratie: November 2004

GVR

Koop gewoon eenzelfde reepje
Modbreak:Policy mbt replies in 'slechte' topics

Ook in een brakke topic zijn eenregelige, ononderbouwde slowchat replies uit den boze :o

[ Voor 76% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 14:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
- toevallig iemand die bankje Corsair CMX512-3200C2PT heeft liggen die hij of zij wil verkopen.
Het is hier geen V&A. www.tweakers.net/aanbod :z
- iemand ervaring met van single naar dual geheugen te gaan met zelfde mobo en soort geheugen?
Ja, zoveel zelfs dat we een heel kopje in de RAM FAQ eraan gewijd hebben...
- kan je zomaar zelfde bankje naast prikken of moet ze een matched pair zijn?
Let op :o

Een 'bank' is NIET hetzelfde als een 'DIMM'/'reep'/wat dan ook. Een DIMM/reep geheugen is iets fysieks. Er past een van in een slot. Een bank is een virtuele organisatie van 64 datalijnen. Een enkele DIMM kan 1 of 2 banks bevatten. Dat kun je alleen weten als je de specs van de DIMM weet. Zie ook hier de RAM FAQ.
- raden jullie me misschien aan om ipv nieuw 512mb de 512mb te verkopen en 2 maal 1024 mb te plaatsen?
Valt totaal niet te zeggen als je niet aangeeft *hoeveel* virtueel geheugen nu in gebruik is...
Misschien wel verstandig om te kijken welke chips om mijn bestaand geheugen zit. Hoe kom ik hier achter? Ga zelf ook op onderzoek uit op got, misschien iemand die snel een koppeling heeft naar programmatje die dit kan uitlezen.
*zucht* - zie wederom RAM FAQ - maar wat dacht je van gewoon die reep uit je PC te trekken en op de chips zelf te kijken? :Z

Had ik de RAM FAQ al genoemd? :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.