Toon posts:

2 Hubs doorkoppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk kom ik door het uitbreiden van computers enkele poorten op de hub tekort. Nu is mijn vraag zou het mogelijk zijn om er nog een Hub bij te zetten. En kan ik die dan doorkoppelen d.m.v een utp kabel. Dat ik bijvoorbeeld in poort 1 van de usb hub de utp kabel insteek en op de andere hub de andere kant van de utp kabel.

dus zo word volgorde :

Router -- Hub (met nodige utp uitgangen) -- kabel van hub naar hub -- Hub -- weer nodige utp uitgangen

Maikel

Verwijderd

Crosskabel?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 13:00 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Router -- Hub (met nodige utp uitgangen) -- kabel van hub naar hub -- Hub -- weer nodige utp uitgangen
Yep, dat kan, maar bedenk wel dat van iedere computer op de hub alle andere computers op de hubs dataverkeer kan worden afgeluisterd( packet sniffing).

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 07-11-2005 13:01 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:32

GVR

Bij de nieuwere types maakt een cross of straight niet eens meer uit

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:02:
[...]

Bij de nieuwere types maakt een cross of straight niet eens meer uit
Auto MDI / MDI-X heet dat. En gezien hij spreekt over "hubs" verwacht ik niet dat die dat ondersteunen. Hubs zijn oud en gaar, (sommige) switches kunnen zoiets wel. Tegenwoordig worden volgends mij niet eens meer hubs gemaakt (weet ik niet zeker).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:41 ]

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Kan je dan nog hubs kopen? Kom je niet al goedkoper uit met een switch? Die moet je ook maar gewoon aankoppelen (met RJ45-draad/UTP/STP), en dan ben je tenminste al een stap in de technologie vooruit.

Zowiezo, ben je slecht bezig als je hub na hub gaat hangen, switch na switch is beter als je toch een beetje bandbreedte wil hebben.

SvennieG

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:32

GVR

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:03:
[...]

Auto MDI / MDI-X heet dat. En gezien hij spreekt over "hubs" verwacht ik niet dat die dat ondersteunen. Hubs zijn oud en gaar, switches kunnen zoiets wel. Tegenwoordig worden volgends mij niet eens meer hubs gemaakt (weet ik niet zeker).
Owja, ff in de war met switches :)
Tybo schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:05:
Kan je dan nog hubs kopen? Kom je niet al goedkoper uit met een switch? Die moet je ook maar gewoon aankoppelen (met RJ45-draad/UTP/STP), en dan ben je tenminste al een stap in de technologie vooruit.

Zowiezo, ben je slecht bezig als je hub na hub gaat hangen, switch na switch is beter als je toch een beetje bandbreedte wil hebben.
Misschien handig om dan meteen een switch te kopen met meerdere poorten, zodat je weer wat extra aansluitingen hebt

[ Voor 43% gewijzigd door GVR op 07-11-2005 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt.
Ben ook van plan een switch aan te schaffen. Had er zelf even niet meer aan gedacht. Schakel denk maar over op een 8 poorts of een 16 mits die er zijn.

Iedereen bedankt voor de snelle reactie

Maikel

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Ach ze zijn er zelfs in 24 poorts en 48-poorts varianten, dus je kunt je lol op.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Denk ook even aan de 3-4-5 regel die voor Ethernet segmenten geldt. Daarnaast bereik je met het doorschakelen van Hubs en Switches het uitendelijke resultaat adat een PC op het einde van de reeks minder bandbreedte ter beschikking heeft ( de 8 poorten die je op 1 poort aansluit delen de bandbreedte van die ene poort.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Bart_NL schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:17:
Ach ze zijn er zelfs in 24 poorts en 48-poorts varianten, dus je kunt je lol op.
En met Switch Stacking kun je heeeele grote hubs/switches maken.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

DaRealRenzel schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:18:
En met Switch Stacking kun je heeeele grote hubs/switches maken.
Je hebt ook nog modulaire switches, op mn werk heb ik er bv met 80 poorten. En een die ik kan uitbereiden 160 poorten. Maar dan heb je wel erg dure hardware (je spreekt niet over 1000€, maar over 5000€
[/offtopic]

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Koop gewoon zo'n 18 euro per stuk 8-poorts unmanaged 10/100 switchke, als de netwerkverbinding niet een kritiek punt is. Als het dan kapot is, dan is de prijs niet echt hoog om te vervangen. Kheb uit mijn ervaring nog nooit zo'n dingetje kapot weten gaan eigenlijk. (de grotere en gecompliceerde) gaan precies veel sneller stuk dan zo'n klein mormel ;)

SvennieG

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er net 1 aangeschaft. Een belkin 8-poort netwerkswitch en deze werkt goed.
Iedereen bedankt voor zijn hulp

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
DaRealRenzel schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:17:
Denk ook even aan de 3-4-5 regel die voor Ethernet segmenten geldt.
't is de 5-4-3 regel en die geldt enkel voor 10Mbit Ethernet netwerken via hub's. bij 100 Mbit hubs moogt ge maar 3 segmenten hebben met 2 hubs en een maximale diameter van 205 meter ;)

Verwijderd

Sorry, maar dit is echt basis netwerken en makkelijk te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.