Toon posts:

[ipod nano] reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn ipod nano blijft in het beginscherm staan en reageert niet meer op de toetsen. Na ongeveer 2 weken probleemloos gebruik heb ik nu dit probleem. Helaas.

Ik heb het volgende geprobeerd:
1. Reset via Menu + select. Dat doet ie wel, maar sprint na de 'apple' weer in hetzelfde menu. Waarna de toetsen het nog steeds niet doen.

2. Software herstelt. Nu staat de ipod dus op het menu van "Language" en dien ik een taal te kiezen. Ik kan echter nog steeds niets kiezen.

Oh ja, de 'hold' knop heb ik al een paar keer omgezet.

Wie heeft er raad, een tip voor mij? Ik ben ten einde raad. Alles is welkom!!

Groet
Danielle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij word nog wel herkend door iTunes als je hem aan je pc hangt? Hmm raar.. ff Apple bellen? Normaal moet een reset helpen. Probeer anders eens je batterij helemaal leeg te laten lopen (totdat hij uit valt), en weer helemaal op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar www.apple.nl en doe een beroep op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De ipod wordt inderdaad nog wel herkend door ITunes. Ik kan hem daar ook gewoon bijwerken met nieuwe songs enzo.
Maar de ipod zelf blijft verders gewoon in het menu staan dat ik een language moet kiezen en reageert verders niet.
Heb inmiddels al via de website van apple hulp ingeroepen. Maar ben bang dat dat lang gaat duren. Vandaar dat al jullie tips ed. welkom zijn...

gr
Danielle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet 'm helemaal leeg laten lopen. Daarna zet je 'm in de oplader en laad je 'm op, nou moet ie weer probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik wel eens proberen. Alleen dat gaat dagen duren, misschien wel meer dan een week. Want iedere keer stopt het scherm na een paar minuten. Alsof ie op pauze staat, weet je wel. Hij loopt dus heel langzaam leeg.
Als de dan de holdknop op hold en weer terug zet, heb ik weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf geen ipod,
maar is er niet zoiets als firmware vervangen ?

bij mijn mp3 speler helpt dat nog altijd tegen vastlopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:29:
Dat wil ik wel eens proberen. Alleen dat gaat dagen duren, misschien wel meer dan een week. Want iedere keer stopt het scherm na een paar minuten. Alsof ie op pauze staat, weet je wel. Hij loopt dus heel langzaam leeg.
Als de dan de holdknop op hold en weer terug zet, heb ik weer beeld.
Staat je backlight aan? dan gaat het vrij snel.. Dan is het met een paar uur gedaan, althans, bij mijn iPod Mini wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:33:
[...]

Staat je backlight aan? dan gaat het vrij snel.. Dan is het met een paar uur gedaan, althans, bij mijn iPod Mini wel.
Die staat op 5 of 10 seconden.
En gezien het probleem wat ik heb kan dat niet aan of uitzetten....want ik kom daar in het menu niet bij.
Het enige wat op de ipod zelf nog wel lukt is een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. dan vrees ik dat je voor je garantie moet gaan. :? Als een reset ook niet werk, dan moet het ergens in je firmware o.i.d. zitten. Maar zoals je al zei mag een update ook nie werken. Dus zal er in de hardware wel mankementen zitten.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, ik geloof dat het niet handig is je iPod batterij helemaal leeg te laten lopen.....
Dit soort batterijen kan namelijk uitkristalliseren wanneer ze helemaal leeg zijn... ik zou dat dus niet doen met mijn iPod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik had hetzelfde probleem maar dan met men iPod Shuffle. Bij mij herkende hij hem ook niet meer in iTunes. Er zat niks anders op dan hem terugbrengen naar de AppleCentre. Dat heb ik dus vanmiddag gedaan en daar konden ze hem ook niet meer aan de praat krijgen. Ter plekke hebben ze ff gekeken tot hoelang ik garantie had en hij had nog tot volgend jaar augustus garantie. Dus hij werd opgestuurd en ze zeiden dat ik waarschijnlijk een nieuwe kreeg. Dus jij kan hem dnek ik ook het beste terugsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:43:
Euh, ik geloof dat het niet handig is je iPod batterij helemaal leeg te laten lopen.....
Dit soort batterijen kan namelijk uitkristalliseren wanneer ze helemaal leeg zijn... ik zou dat dus niet doen met mijn iPod!
Regelmatig gebruik van de iPod
Voor een goed onderhoud van een lithiumbatterij is het belangrijk dat de elektronen in de batterij van tijd tot tijd in beweging zijn. Voer ten minste één maal per maand een complete laadcyclus uit. Als je je iPod niet regelmatig gebruikt, is het verstandig om hiervoor een herinnering toe te voegen aan je agendaprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de Ipod niet reageert heb ik ook een paar x gehad, en wat ik al eerder zei, je kunt het oplossen door de Ipod gewoon leeg te laten lopen. Als je dan de Ipod aanraakt zie je het apple teken. De Ipod doet dan gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:20:
Dat de Ipod niet reageert heb ik ook een paar x gehad, en wat ik al eerder zei, je kunt het oplossen door de Ipod gewoon leeg te laten lopen. Als je dan de Ipod aanraakt zie je het apple teken. De Ipod doet dan gewoon weer.
Inderdaad, zo heb ik de mijne ook weer aan de praat gekregen, je moet wel even geduld hebben als je batterij vol is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03
johansoema schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:19:
[...]

Inderdaad, zo heb ik de mijne ook weer aan de praat gekregen, je moet wel even geduld hebben als je batterij vol is ;)
Mijn god, de mijne is zaterdag ook vastgelopen. Het probleem is dat een reset wel werkt. Een update van de software ook. Verder reageert de software helemaal niet meer. En de batterij is helemaal vol, hoe lang gaat dat leeglopen duren want hij valt steeds na een bepaalde tijd uit. En dan moet ik weer een reset uitvoeren om iig het backlight aan te laten gaan.

L-VIS is er goed ziek van dat zijn Nano een paar dagen onbruikbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03
Mijn iPod deed dus echt helemaal niks meer..... :(

Ga vul ik de support in op hun website, ben ik helemaal klaar met invullen doet hij in ene het weer. 8)7 Dus ben weer blij :7
Pagina: 1