Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hostfile probs & Popups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een vrij vervelend probleem, namelijk mijn hostfile word heletijd volgegooit met een lijst van ong 30 crap-site's en deze linkt hij naar mijn localhost. Nu zijn daarbij dus ook gepaart, dat Firefox uit het niets opstart of zomaar naar een of andere vervelende pagina springt vol met banners en al die andere crap. Er lopen geen vreemde processen op de achtergrond en heb alles al gescant met ongeveer 5 verschillende anti-spyware programma's..

iemand een idee?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hosts file read-only zetten?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je hostfile gevuld wordt met crapsites die naar 127.0.0.1 gaan dan zou ik verdenken dat je antispyware dat doet. Als je namelijk naar 127.0.0.1 probeert te connecten dan lukt dat meestal niet (0.0.0.0 is trouwens een beter idee, mar dat terzijde). Dus je probleem heeft denk ik niks met de hosts file te maken in dit geval.

Een ander verhaal zou het zijn als de sites van anitvirus scanners in de hosts file naar 127.0.0.1 zouden wijzen, dan kun je geen antivirus updates meer doen. Daar zou ik me nog iets bij kunnen voorstellen.

mijn advies: hijack this zoals in de faq hier beschreven.

/edit: tenzij je uiteraard crapfiles host op 127.0.0.1 :*)

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 07-11-2005 12:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07
En als je een hijackthis-log gaat maken, kijk dan ook even naar deze sticky: [rml][ malware] Look2Me infectie, oplossing inside[/rml]
Er zijn de laatste tijd namelijk veel topics over pop-ups, ook vanuit het 'niets' en veel van deze mensen bleken een Look2Me infectie te hebben opgelopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sassie op 07-11-2005 12:48 ]