[2003] Kopieren van gebruikte bestanden*

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Hallo,
vrijdag moest ik een schijf kopieren maar er waren wat bestanden in gebruik. Helaas stopt windows dan met kopieren.
Ik ben toen opzoek gegaan naar een ander programma. Ik kwam zo op total commander. ik ben toen verder gegaan met kopieren dmv " mappen vergelijken" functie.Toen ik dit had uitgevoerd leek alles goed. Helaas is dat dus niet goed gegaan en heeft ie van een bepaalde map wel de mappen aangemaakt maar de bestanden niet gekopierd. misschien is het mis gegaan met het kopieren maar ik zoek nu dus een oplossing zodat ik alle bestanden heb behalve die in gebruik zijn.

Ik heb na mijn inzicht voldoende gezocht maar helaas geen oplossing gevonden.

ik hoop dat iemand me hier kan helpen

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:11

wowi

Backup exec gebruiken die kan dat naar mijn weten wel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, ligt er een beetje aan welke bestanden je moest kopieren en wat dat voor bestanden waren. Als ze in gebruik zijn, komt dat doordat bepaalde programma's ze gebruiken. Dus dan is het een kwestie van programma's / services stoppen.
Wat ook wel wil werken is gewoon in veilige modus opsterten en dan kopieren - dan wordt er namelijk minimaal opgestart :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
het probleem is dat ik ze niet zo maar kan stoppen. het is te veel om er bij te blijven dus ik doe dit snachts. verder is het een schijf van een server dus safe modus helpt ook niet.
backup exec ga ik eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door wvdburgt op 07-11-2005 12:31 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Ik zou die graag in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

Verder - als je bv. Windows XP gebruikt kan je met xcopy de "/C" parameter mee geven :)

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

't is toch toevallig geen database van een sql-server ofzo?

SvennieG

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
het gaat om windows 2003( mijn excuses). in principe is het een opslag schijf. alleen er staat zo veel op en ik werk hier nog niet zo lang dus ik weet niet precies wat ze er op hebben gezet. ik wil iig zo veel mogelijk bestanden van die schijf naar de usb schijf.

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Monkii0110

This is Sparta!!!

Als het de Small Business versie betreft van 2003 dan zit er ook een backup mogelijkheid in.
Deze kun je via Serverbeheer (NL gesproken) configureren.
Zorg er ook voor dat je het via de wizards doet van SBS anders gaat het niet goed.
Zorg er ook voor dat je SP1 geinstalleerd heb staan ivm problemen met als je toevallig een sql database op de C partitie hebt staan. Dan kan Windows namelijk niet de ShadowCopy functie gebruiken en wordt er gewoon native backup gebruikt (feitelijk bestanden kopieren).

Dit is namelijk de gratis oplossing (inmiddels je hebt er voor betaald en het zit in Windows).

2e oplossing is inderdaad bijvoorbeeld een extern backup pakket zoals Backup Exec.
Zorg er wel voor dat je dan de Small business versie gebruikt als je ook SBS server hebt, want dan worden SQL, sharepoint en dergelijke ook meegenomen in de backup.
En het belangrijkste wat je dan moet hebben als optie in B-Exec = Advanced open file "plugin".

Dan moet het met de meeste "locked" files wel lukken.

Hoop dat je er wat aan hebt, maar meeste is ook opsomming wat al eerder gezegd is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Onder 2003 wordt gebruik gemaakt van Volume Shadowcopy Services (VSS) voor backups.
Zowel NTbackup als een beetje backup pakket kan daar mee omgaan, de behoefte voor een "open file" agent is lang niet zo groot meer als voorheen (uitzonderingen daargelaten).

Maar goed, zonder accurate info over wat voor bestanden heeft het weinig nut om dingen te gaan roepen imho..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
de bestanden zijn voornamelijk word, excel, html en plaatjes. bij elkaar gaat om zo'n 90 gb aan data dat op een usb hard drive gaat. ik zoek alleen een opossing om alle 90 gb op die usb hard drive te krijgen en dat de bestanden die in gebruik zijn te negeren. ik had eerst een hoop mappen handmatig via windows gekopierd en toen het fout ging ben ik met TC " mappen vergelijken" verder gegaan. helaas bleek dat er toch nog wat data niet is overgekopierd. Als dat met die optie in total commander gaat dan heb ik waarschijnlijk iets fout gedaan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je kan dan overwegen met 'ntbackup' een grote diskfile te maken en hiermee te backuppen, dat is vermoedelijk handiger dan files te gaan copieeren :)

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 21:52
Het makkelijkst zou inderdaad zijn om dit met een backup tool te doen.

Als je dit niet wilt, is het echter mogelijk om het in een script te doen, maar dit is voor grote hoeveelheden files niet aan te raden aangezien dit een behoorlijke belasting van de server met zich mee brengt.

Windows stopt met kopieren omdat bij normaal kopieren FileSystemObject gebruikt wordt om te kopieren. FileSystemObject heeft geen manier om te recoveren van een error en zal dus stoppen op het moment dat een in gebruik zijnde file een error veroorzaakt.

WMI heeft dit probleem niet en kan je bij een error gewoon met de volgende file verder laten gaan. Zie Technet voor meer info.

Je kunt dit probleem ook oplossen door een lijst met files (inclusief files in subfolders) te maken en deze lijst file voor file door het filesystemobject te laten verwerken. Hiervoor moet je wel een recursive query opzetten.

Zie Hey, Scripting Guy! voor meer informatie over een recursive query.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
een image op wat voor manier ook is ook geen optie. men wil die hd ook thuis kunnen gebruiken

• Dunka
lammmetak schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:29:
een image op wat voor manier ook is ook geen optie. men wil die hd ook thuis kunnen gebruiken
Lees dan eens wat ik hierboven geschreven heb. Met een script zoals ik dat beschrijf maak je er geen image van, maar maak je gewoon een kopie van alle bestanden naar de andere schijf.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Mja ik heb geen zin om nu nog van alles te proggen. 1 omdat ik er geen held in ben en 2 dat ik er geen tijd voor heb.

• elevator
  • Niet online

elevator

En waarom is xcopy met de /c optie dan geen mogelijkheid? :P

• Dunka
" xcopy /C" zou inderdaad moeten werken. Windows 2003 stond niet op mijn lijst van Xcopy availability, maar heb even getest en xcopy is gewoon te gebruiken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
lammmetak schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:43:
de bestanden zijn voornamelijk word, excel, html en plaatjes.
En die zijn tijdens je backup venster nog in gebruik ?
Stuur je gebruikers eens naar huis dan. :+

Of forceer een logoff/shutdown van alle pc's net voordat je gaat backuppen.

Abort, Retry, Quake ???

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik gebruik voor dit soort handelingen het programmaatje Syncback: http://www.2brightsparks.com/syncback/changes.html
ERG gebruiksvriendelijk en simpel.

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Pagina: 1