Toon posts:

Digitenne op Pc

Pagina: 1
Acties:
  • 4.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heb al meerdere topics hier op got doorgespit voor de mogelijkheden van digitenne op de pc. Wat ik heb begrepen is het volgende:

Je moet de single tuner van digitenne er tussen houden, omdat de kanalen geencrypteerd zijn.
Dus dacht ik als ik dan een hauppage tv-kaart koop en het signaal die uit de tuner komt aansluit op me tv-kaart kan ik die kanalen bekijken. Alleen las ik dat de kwaliteit van digitale tv hierdoor verloren gaat, omdat het over gaat van digitaal naar toch weer analoog signaal.

Op mijn tuner zie ik deze output signalen: scart en RF-OUT. Nu begreep ik dat dat RF-OUT een analoog signaal betreft en scart is een tulp stekker nog op mogelijk en behoud je de digitale kwaliteit?

Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is via je computer van kanaal te kunnen zappen, wat ik eigenlijk verwacht van niet maar niet zeker weet.

Verwijderd

De scart uitgang op je digitenne ontvanger kan een aantal signaaltypes ondersteunen. Die zijn allemaal analoog. Er zijn de volgende soorten mogelijk; CVBS - S-video - Component Video.

Scart heeft altijd een CVBS video signaal. CVBS komt door 1 coaxkabeltje en is de meest simpele vorm van video signaal versturen.. CVBS heet ook wel composiet video en is de gele plug op een cinch/tulp kabel.

S-video is ook bekend als Y/C signaal en is al van betere kwaliteit als CVBS. Het gebruikt twee coax kabeltjes. Naast de scart plug gebruikt S-video ook specialen5 polige mini-din plugjes die je op vele tv´s en video camera´s tegenkomt.

Nog betere kwaliteit is Component Video, ook wel bekend als RGB. Dit signaal gebruikt minstens 3 coaxkabeltjes en kent verschillende vormen. In consumenten audio/video apparatuur gebruikt RGB normaliter de eenvoudige vorm van RGB over drie coaxkabels. Naast scart zijn ook hier cinch/tulp kabels met een rode groene en blauwe plug voor beschikbaar.

Een volledig bedrade scartkabel kan alle bovenstaande signalen aan, zowel heen als terug. De bovengenoemde coaxkabeltjes zijn dan allemaal gebundeld in de scartkabel, vandaar dat een volledig bedrade kwaliteits scart kabel ook aanzienlijk dikker is. Er zijn ook niet volledig bedrade scartkabels in de handel die alleen CVBS en/of S-video doorgeven. Daarnaast heb je ook diverse scart verloop pluggen en kabels. Bovendien heb je ook nog geluid Links en Rechts. Ook dit is analoog en komt naast de scart plug via de bekende rood witte cinch/tulp pluggen. Tot zover de scart aansluiting.

De RF uitgang is een hoogfrequent antennesignaal wat beeld en geluid tegelijk verstuurt over een normale antennekabel. Absoluut analoog en met een veel mindere kwaliteit als gescheiden video en audio via scart of speciale kabels.

De enige (mij bekende) digitale video aansluiting is DVI en die is door mij tot nu toe nog niet waargenomen op andere apparatuur als een computer, plasma en lcd schermen. In audio video apparatuur dus nog niet beschikbaar. Digitaal geluid is beter beschikbaar als electrisch signaal via cinch/tulp steker (vaak oranje) of optisch als S/P-dif signaal. Via dit signaal kan ook bijv. dolby digital surround signaal worden verstuurd (over analoge kabels dus absoluut niet mogelijk).

Uiteindelijk terug bij jouw probleemstelling: digitale video op je PC is niet mogelijk door je digitenne ontvanger op je pc aan te sluiten. Digitaal audio kan als je daarvoor de nodig aansluitingen hebt.

Digitenne zendt DVB-T signalen door de ether die in de ontvanger omgezet worden naar analoge video. Daarnaast is het signaal inderdaad versleuteld met het conax systeem ((off-topic) belachelijke situatie overigens, in duitsland is het DVB-T signaal ongecodeerd te ontvangen) Daarom moet je geen goedkope duitsland Digitenne ontvanger kopen, want die hebben meestal geen smartcard lezer.

De enige oplossing voor digitale video is dan ook een DVB-T board met kaartlezer in je pc te plaatsen. Je kan dan ook kanalen zappen, wat inderdaad niet zomaar lukt met jouw beoogde setup.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 13:55 . Reden: lange reply/ even wat highlights etc. aangebracht voor de leesbaarheid. ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Wat voor video ingangen heb je op je video kaart? S-VHS of composiet (gele tulp) daar kun je hem wel op aansluiten.

Beter is idd RGB en beste is een DVB-T kaart met conax cam maar dat zal wel wat te duur worden?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik moet nog een tv-kaart kopen, vandaar. Denk dat ik wacht tot er een mogelijkheid is het digitenne kanaal te decrypteren met een paslezer.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:07
Als je digitenne op de pc wilt moet je de hauppauge DEC2540T weten te bemachtigen. Deze is speciaal voor digitenne ontwikkeld en heeft een USB aansluiting. Hij wordt alleen niet meer gemaakt aangezien digitenne de regels met betrekking tot ontvangers heeft gewijzigd. Dit is op dit moment de enigste conax-2 decoder die direct op de pc aangesloten kan worden.

PS Ding is een DEC2000 + Conax2 + Smartcardreader.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op mijn stagebedrijf hadden ze ook zo'n digitenne geval in combinatie met een AverMedia TVkaart. Zappen gaat idd niet via de pc maar moet via de tuner, maar het beeld is echt haarscherp (zelfs dmv een coaxantenne aansluiting).
Het lijkt me dat het verder met iedere TVkaart mogelijk is als je het via antenne wil doen. En zolang je deze kabel maar kort houdt blijft het beeld super.

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2025
Je kunt een TwinHan kaart kopen die geschikt is voor DVB-T (digitenne), bij een satshop is een versie te krijgen die ook een CI (=common interface) slot heeft. In dat CI slot steek je dan een Conax CAM (Conditional Access Module). En in die CAM kun je dan je smartkaart stoppen et voila het werkt prima.
De Twinhan kaart kost ongeveer 140 euro en zo'n Conax Cam ook nog eens 50 euro.

Succes !

Verwijderd

simsim schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:34:
Je kunt een TwinHan kaart kopen die geschikt is voor DVB-T (digitenne), bij een satshop is een versie te krijgen die ook een CI (=common interface) slot heeft. In dat CI slot steek je dan een Conax CAM (Conditional Access Module). En in die CAM kun je dan je smartkaart stoppen et voila het werkt prima.
De Twinhan kaart kost ongeveer 140 euro en zo'n Conax Cam ook nog eens 50 euro.
Klinkt goed die TwinHan kaart. Vooral omdat de common interface ook andere CAM's aankan. Dan ben je in de toekomst verzekerd van ontvangstmogelijkheden. Ga ik ook even naar kijken.

Met een DVB-S kaart kan je op dezelfde manier satellietzenders ontvangen overigens. Met een canal digitaal kaartje erin kan je dan veel meer zenders ontvangen als die paar digitene zenders (en betere kwaliteit ;) ).

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:45:
Nog betere kwaliteit is Component Video, ook wel bekend als RGB.
Met het risico om off topic te gaan: is dat wel zo, component = RGB? Ik dacht namelijk altijd van niet ;)

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:22:
[...]

Klinkt goed die TwinHan kaart. Vooral omdat de common interface ook andere CAM's aankan. Dan ben je in de toekomst verzekerd van ontvangstmogelijkheden. Ga ik ook even naar kijken.

Met een DVB-S kaart kan je op dezelfde manier satellietzenders ontvangen overigens. Met een canal digitaal kaartje erin kan je dan veel meer zenders ontvangen als die paar digitene zenders (en betere kwaliteit ;) ).
Klopt, ik kijk zelf via satelliet maar was toevallig voor een vriendje een HTPC aan het bouwen en hij heeft Digitenne dus zodoende dat ik deze oplossing zocht/vond. Alle andere kaartjes en USB ontvangers die je overal ziet zijn in Nederland nutteloos (alhoewel je wellicht bij de duitse grens nog wat duitse zenders die wel free to air zijn kunt oppikken)

Verwijderd

Reinier schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:26:
[...]

Met het risico om off topic te gaan: is dat wel zo, component = RGB? Ik dacht namelijk altijd van niet ;)
Je hebt wel een beetje gelijk. Want A: off topic en B: er is verschil tussen RGB en component video. Maar ze zijn wel broertjes. RGB is er in verschillende vormen. Bijvoorbeeld VGA uit pc is ook een vorm van RGB. Verwar component video (3 pluggen) niet met composiet video (een plugje, de gele).

Component video is samen met RGB de beste manier om analoog video-signalen over te dragen. RGB staat voor Rood, Groen en Blauw, waarbij elk van deze kleuren een aparte signaalgeleider heeft. De synchronisatie van het signaal kan plaatsvinden op het groene kanaal (RGsB), als apart signaal verzonden worden (RGBS, ‘combined sync’) of met aparte horizontale en vertcale synchronisatie (RGBHV). RGBHV wordt dan via 5 pluggen weergegeven. Bij component video wordt het videosignaal ook in 3 aparte signalen verzonden, die dan Y, Pb en Pr worden genoemd. Het Y-signaal wordt gebruikt voor de luminantie (de helderheidsinformatie) en Pb en Pr zijn kleurverschilsignalen op de zwart/wit-informatie, waardoor een kleurenbeeld ontstaat. De synchronisatie van het beeldsignaal wordt meegestuurd op het Y-kanaal. Component (ook wel YcbCr of YUV genoemd) is om te zetten naar RGB.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 10:36 ]

Verwijderd

Bigfoot schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:51:
Wat voor video ingangen heb je op je video kaart? S-VHS of composiet (gele tulp) daar kun je hem wel op aansluiten.

Beter is idd RGB en beste is een DVB-T kaart met conax cam maar dat zal wel wat te duur worden?
Ik ben nogal een beetje noob op dit gebied, maar is dit waar? Ik wil ook graag digitenne kijken op mijn pc, maar het maakt mij niet echt uit als ik dan geen super mooi beeld krijg ofzow. Ik wil het liefst dus zo goedkoop mogelijk digitenne kunnen kijken op mijn pc. Kan ik dan door middel van dit scart blokje digitenne kijken op mijn pc?
Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/6505/scartblokvoor2fi.jpg
Ik heb als ontvanger de samsung SMT-1000T, dat is een single tuner.
De aansluitingen die er zijn:
* ANT in
* RF out
* audio
* TV scart
* VCR scart

Als dat niet kan, dan moet ik dus zo'n tv-kaart kopen die DVB-t ondersteunt.

alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 15:38 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Simpelste oplossing is een tv-kaart in je pc zetten, en dan via een scart -> composiet kabel het signaal van je ontvanger naar je tv-kaart overbrengen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

ok, ik dacht dus zo van:
op mijn videokaart zit een composiet aansluiting en een s-video aansluiting. Dat scart blokje doe ik dan in de SMT-1000t en met een composiet kabel sluit ik het dan aan op mijn video kaart. Hierdoor krijg je dan geen digitaal beeld maar dat maakt mij niet uit. Maar dit kan dus niet begrijp ik?.

dan koop mss wel ff een tv-kaart, ben dan wel 80 euro voor zo ding kwijt 8)7

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Kies dan de s-video aansluiting en niet composiet ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:51:
ok, ik dacht dus zo van:
op mijn videokaart zit een composiet aansluiting en een s-video aansluiting.
Dat kan natuurlijk wel, maar dan moet je wel zeker weten dat die aansluiting daadwerkelijk een aansluiting is voor een inkomend signaal.
Meestal is zo'n aansluiting een uitgang. Pak dus de specificaties/handleiding van je videokaart erbij.

Verwijderd

Reinier schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:59:
Kies dan de s-video aansluiting en niet composiet ;)
ff voor de duidelijkheid: wat ik daarnet zei over mijn videokaart en dat scart blokje en de SMT-1000T kan dus wel, maar ik moet dan s-video kiezen ipv composiet?

• job

job

s-video geeft mooier beeld. Maar ik vraag me af of dat signaal wel door de SMT-1000T wordt uitgestuurd. Maar belangrijker dan de mooiheid van het signaal is de mogelijkheden van je videokaart.
Zoals ik hierboven zei.
Je moet dan wel een videokaart hebben met een ingang mogelijkheid.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:07:
[...]
ff voor de duidelijkheid: wat ik daarnet zei over mijn videokaart en dat scart blokje en de SMT-1000T kan dus wel, maar ik moet dan s-video kiezen ipv composiet?
Ja, dat kan. S-video geeft iets beter beeld dus dat is wel te verkiezen boven composiet.
Maar het gaat sowieso alleen werken als je zeker weet dat je een ingang op je videokaart hebt natuurlijk.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Oh, ik lees net dat er inderdaad (waarschijnlijk) geen S-video op die SMT-1000T zit. Beetje suf, maar voor jouw niet echt een punt omdat je niet per se supermooi beeld wilt.

Verwijderd

bedankt allemaal voor de reacties
Job: terwijl ik een bericht zat te typen had jij een bericht gepost die ik dus niet heb gezien. Vandaar mijn ''dubbelop'' reactie.

Ik heb dus net ff gekeken in de handleiding van mijn videokaart en het blijkt dus dat ik jammer genoeg alleen TV out heb, dus dat wordt een aparte tv-kaart kopen.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Niet te vlot.
Bij mediamarkt zag ik vandaag een soort digitenne systeem liggen voor de computer.
Volgens mij via usb 2.
Lag er nog een in Hengelo tenminste computerafdeling bij de tv en video kaarten.
Succes

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

heeft geen zin, ik heb namelijk de samsung SMT-1000T al en die heeft geen USB aansluiting

• JEV

JEV

Nee,
dat ding is een digitenne systeem op zich. Inclusief antenne en ontvanger.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

volgens mij begrijp ik het niet helemaal, de STM-1000T is namelijk al een ontvanger van digitenne en ik heb ook een antenne.

iig, ik ben dus ff op zoek gegaan naar een mooie tv kaart en toen heb ik deze gevonden: de Terratec 1400 DVB-T: http://tven.terratec.net/...News&file=article&sid=232
Het ondersteunt dus DVB-T, MAAR ik heb nog ff wat topics bekeken en toen kwam ik dit tegen:
Digitenne op Avermedia DVB-T 771
hier zitten ze opeeens te praten over een vage smartcard die er ook bijgekocht moet worden ofzow.

iig heb ik niet meer dat scart blokje nodig want ik kan de STM-1000T gewoon direct aansluiten op de tv kaart: de STM-1000t heeft namelijk een RF OUT en de tv kaart een RF IN (als het goed is). Ik weet niet zeker of de tv kaart een RF IN heeft, want dat staat nergens.
Ik weet ook niet welke kabel ik nodig heb om de RF OUT met de RF IN te verbinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:53:
volgens mij begrijp ik het niet helemaal, de STM-1000T is namelijk al een ontvanger van digitenne en ik heb ook een antenne.
JEV heeft het waarschijnlijk over een andere ontvanger met usb aansluiting, de Hauppauge DEC2540-t bijvoorbeeld. Dat kan natuurlijk ook, een andere ontvanger kopen.

RF wil je niet (kwaliteit is erg matig), neem dan op z'n minst composiet (gele tulp). Elke fatsoenlijke tv kaart heeft composiet in.
En elke tv kaart heeft een RF in, da's namelijk je antenne signaal (van analoge tv).

• JEV

JEV

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:29:
[...]

JEV heeft het waarschijnlijk over een andere ontvanger met usb aansluiting, de Hauppauge DEC2540-t bijvoorbeeld. Dat kan natuurlijk ook, een andere ontvanger kopen.
Je komt in de buurt zal ik maar zeggen.
Wat ik bedoel is een ontvanger speciaal gemaakt voor de computer die met de usb aan de computer wordt aangesloten.
Volgens mij is het apperaat ongevver 10 bij 4 cm. groot waarschijlijk nog kleiner en die gaat dierect in de usb poort.
Het is dus geen setop box met een usb uitgang waar ik het over heb.

Verwijderd

ok ik snap het bedankt

Ik had gehoord dat de Hauppauge DEC2540-t niet meer geproduceerd en dus ook niet meer verkocht wordt. Ik vond het tevens ook erg duur (het kostte iets van 200 euro)

Ik zal nog ff rondkijken naar een betere tv-kaart en ik ga ook ff zoeken naar het ding wat JEV bedoelt, volgens mij heb ik het al ongeveer gezien op internet

• JEV

JEV

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:01:
ok ik snap het bedankt

Ik had gehoord dat de Hauppauge DEC2540-t niet meer geproduceerd en dus ook niet meer verkocht wordt. Ik vond het tevens ook erg duur (het kostte iets van 200 euro)

Ik zal nog ff rondkijken naar een betere tv-kaart en ik ga ook ff zoeken naar het ding wat JEV bedoelt, volgens mij heb ik het al ongeveer gezien op internet
Volgens mij koste dat ding ongeveer 99 euri succes

Verwijderd

ik zie er denk ik toch maar van af om een tv kaart te kopen omdat:
- de resolutie die zo'n tv kaart aankan is niet erg hoog.
- digitenne in nederland versleuteld is waardoor het extra moeilijk is om digitenne te kijken op de pc.

In het begin dacht ik dat een simpel tv kaartje van 40 euro al genoeg zou zijn, maar nu worden de kosten gewoonweg te hoog voor eventjes digitenne op de pc kijken. Ik wacht nog ff af en ik zie wel of er in de toekomst betere oplossingen komen.

In elk geval bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:12:
ik zie er denk ik toch maar van af om een tv kaart te kopen omdat:
- de resolutie die zo'n tv kaart aankan is niet erg hoog.
Resolutie van digitenne is nog lager ;)
- digitenne in nederland versleuteld is waardoor het extra moeilijk is om digitenne te kijken op de pc.
Daar heb je toch niks mee te maken aangezien je al een decoder hebt :?
In het begin dacht ik dat een simpel tv kaartje van 40 euro al genoeg zou zijn, maar nu worden de kosten gewoonweg te hoog voor eventjes digitenne op de pc kijken. Ik wacht nog ff af en ik zie wel of er in de toekomst betere oplossingen komen.

In elk geval bedankt voor de reacties.
Je kan gewoon zo'n tv tuner kaartje kopen hoor, geen probleem. Beeldkwaliteit is alleen niet optimaal (maargoed digitenne signaal is al niet best).

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb de mediabox van UPC nog in huis,

Nu wil ik 'm aansluiten op mijn PC. Ik heb de hauppauge winTV Go2 tv-kaart in mijn PC zitten. Ook heb ik het programma Descaler op mijn PC. Als ik de kabel gewoon op mijn tv-kaart aansluit dan heb ik een aantal zenders. Maar als ik de mediabox er tussen plaats dan ontvang ik niet het kanaal waar de mediabox op uitzend. Althans ik weet niet welk kanaal dat is.

Weet iemand op welk kanaal ik het moet afstellen om het mediabox signaal te zien? Zodat ik via de mediabox alle zenders kan zien en eventueel opnemen (maar dat is weer een volgend hoofdstuk)

En welke waardes/instellingen moet ik selecteren? PAL N oid.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:22:
[...]

Resolutie van digitenne is nog lager ;)

[...]

Daar heb je toch niks mee te maken aangezien je al een decoder hebt :?

[...]

Je kan gewoon zo'n tv tuner kaartje kopen hoor, geen probleem. Beeldkwaliteit is alleen niet optimaal (maargoed digitenne signaal is al niet best).
nou, ik had op een site dit gelezen:
* NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !
Digitale Televisie via de ether in Nederland wordt verzorgd door Digitenne. Echter, Digitenne heeft er in tegenstelling tot soortgelijke systemen in onze buurlanden, voor gekozen om het digitale pakket te versleutelen, waardoor deze alleen op ontvangers met een smartcard interface zijn te bekijken. Hierdoor is onze WinTV-NOVA-T-USB2 dus NIET geschikt voor Digitenne of KPN TV !!
Wanneer u in de grensregio woont is het wel mogelijk om eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de WinTV-NOVA-T-USB2

Die WinTV-NOVA-T-USB2 ondersteunt dus DVB-T maar het is dus niet geschikt voor digitenne.

Daardoor werd ik een beetje in verwarring gebracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 17:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:16:
[...]
nou, ik had op een site dit gelezen:
* NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !
Digitale Televisie via de ether in Nederland wordt verzorgd door Digitenne. Echter, Digitenne heeft er in tegenstelling tot soortgelijke systemen in onze buurlanden, voor gekozen om het digitale pakket te versleutelen, waardoor deze alleen op ontvangers met een smartcard interface zijn te bekijken. Hierdoor is onze WinTV-NOVA-T-USB2 dus NIET geschikt voor Digitenne of KPN TV !!
Wanneer u in de grensregio woont is het wel mogelijk om eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de WinTV-NOVA-T-USB2

Die WinTV-NOVA-T-USB2 ondersteunt dus DVB-T maar het is dus niet geschikt voor digitenne.

Daardoor werd ik een beetje in verwarring gebracht.
Ff kort door de bocht, vergeet die digitale ontvangers maar. Koop een analoog tv kaartje met video ingang (op alternate.nl staat er eentje voor 20 euro) en hang je huidige ontvanger met een composiet of s-video kabeltje eraan (met dat scart blokje).

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik heb een PCTV Hybrid Pro Stick [http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Analog_Digital+PVR/PCTV+Hybrid+Pro+Stick+%28320e%29.htm]

Nu kan ik hiermee (in Rotterdam) zonder al te veel problemen Ned 1 2 3 en TV West en TV Rijnmond ontvangen want die zijn gratis.

Nu had ik verwacht dat je (net zoals "vroeger") gescramblede kanalen kon unscramblen m.b.v. software, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Ik weet dat dit mogelijk was met (sommige) TV kaarten met Canal+ en via de sateliet.

Weet iemand hier meer over? Tips, links? Ik heb wat obscure portugese sites gevonden over deze shit, maar tot nu toe nog zonder werkend resultaat.

Of is het gewoon absoluut onmogelijk?

Dank!

Bye,
REmko//

Verwijderd

Ik heb het zo gedaan

Ik maak gebruik van een asus tvkaart\fmradio (philips chip)
ik gebruikt de video in van de asus kaart. (met scart verloop)
En stuur het weer uit via mijn tv-oud (later via mijn tft scherm)(ook via scart verloop)

De beeld is prachtige helaas wel een probleem je moet wel gebruik maken van tv resoluties voor optimaal beeld. (kan aan de tv liggen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 18:23 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:07:

Nu had ik verwacht dat je (net zoals "vroeger") gescramblede kanalen kon unscramblen m.b.v. software, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Ik weet dat dit mogelijk was met (sommige) TV kaarten met Canal+ en via de sateliet.

Weet iemand hier meer over? Tips, links? Ik heb wat obscure portugese sites gevonden over deze shit, maar tot nu toe nog zonder werkend resultaat.

Of is het gewoon absoluut onmogelijk?

Dank!

Bye,
REmko//
Vermoedelijk ben je er te laat achter gekomen dat je iets gekocht hebt wat niet werkt in Nederland.
En wat je op Portugese sites moet begrijp ik niet de coderingt is Conax en dat word daar niet gebruikt dus de oplossing zul je daar ook niet vinden, zoek dan in Zweden,Denemarken en Noorwegen maar om je vraag te beantwoorden de coderingen zitten iets beter in elkaar dan een aantal jaar geleden en vooralsnog is het absoluut onmogelijk, maar zeg nooit nooit.

Overigens is er een ander ding op de markt waar wel een smartcard in kan maar of dat een goed ding is weet ik niet er is een Nederlandse importeur van het is de,

http://anysee.com/eng/index.php

Dan zou je een KPN smartcard kunnen kopen en met een telefoon abo van KPN kost het 7,95 p/m overigens kun je op dat abo drie smartcards krijgen. 8)

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Dit is dus iets om in de gaten te houden, want ik ben zelf ook hard op zoek naar zoiets. Ik heb zelf een pc op mijn kamer staan aan een 22" acer schermpje en films kijken gaat perfect. Ik moet nu dus alleen nog kijken hoe ik dat met tv kijken wil doen. Ik kan niet zomaar een kaartje kopen en daar de coax kabel insteken, want die ligt niet naar mijn kamer toe... (woon op de zolder van de garage)

even voor hierboven, dat kaartje is dus wel in nederland te bestellen..

http://anysee.com/eng/guide/guide_Europe_Online%20Market.php

ik ben zeer nieuwsgierig naar of het werkt met een smartcard en wat dat dan kost :9

[ Voor 27% gewijzigd door TFDev op 18-12-2006 18:42 ]

Verwijderd

HeyHey,

laatst heb ik van denver een digitale tv ontvanger aangeschaft (zie advertentie

Kwaliteit: super! werking afstandsbediening: super!
Probleem: de decodering:( de gratis regionale zenders en vele radiostations ontvangt ie perfect en oo up-to-date, maar de betaalde zenders detecteerd de Denver usb ontvanger wel, maar kan ze dus niet weergeven. Klinkt als een vraag die al vaker is voorgekomen: weet iemand al hoe ik dit kan verhelpen? gratis of betaald?

M.v.g B kuiperr

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ook weer een gevalletje van overhaast aanschaffen ben ik bang.
De ontvanger die je hebt gekocht is waarschijnlijk een standaard DVB-T FTA (Free To Air) ontvanger, die zoals de naam al een beetje doet vermoeden, alleen de ongecodeerde kanalen kan weergeven.
Dat de kaart ze detecteert is niet zo verwonderlijk, aangezien ze in hetzelfde frequentiegebied zitten.
Je zult om de gecodeerde kanalen te kunnen ontvangen, een DVB-T ontvanger met smartcard reader moeten hebben. Dan kun je een abonnement bij de KPN/Digitenne nemen, en ook de gecodeerde zenders ontvangen. Mijn advies, haal dan direct een DVB ontvanger voor satelliet-TV. Heb je voor de nederlandse commerciële zenders nog steeds wel een smartcard nodig, maar je hebt meer zenders, veel betere kwaliteit, en het is goedkoper...

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 14:35
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=415697/typeofpage=77285

Alleen bovenstaande apparaat bij KPN is dus de enige echte goede mogelijkheid voor Digitenne op de PC.

prijzig....

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
De FireDTV doet het icm Digitenne ook prima hoor......niet dat die veel goedkoper is... :P werkt overigens ook wel icm Windows MCE, wat de Anysee (KPN) niet doet......

Verwijderd

die van kpn werkt niet goed in stukken van friesland.
Kun je weer een extra antenne voor kopen eentje voor buiten .
We wilen diggitenne aan boord van onze boot gebruiken en we hebben een laptop.
Maar wil niet steeds met de tv shouwe en hebben een goeie laptop aspire 9303wsmi
vond deze advertensie
http://www.intellihome.be...asp?pag=newsletter&nr=436
maar kan dat ook met vista weet iemand dat of heeft iemand een ander iedee 8)7

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:53:
die van kpn werkt niet goed in stukken van friesland.
Kun je weer een extra antenne voor kopen eentje voor buiten .
We wilen diggitenne aan boord van onze boot gebruiken en we hebben een laptop.
Maar wil niet steeds met de tv shouwe en hebben een goeie laptop aspire 9303wsmi
vond deze advertensie
Dat 'ding' van Marmitek lijkt me geen goede keuze. Volgens mij is het nl. helemaal geen digitale tuner en is ie hier in NL dus compleet waardeloos aangezien hier niet meer analoog uitgezonden wordt.......

Verwijderd

ik heb al de singel tuner van hun .
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=296188/typeofpage=77285
gaat mij er om hoe kan ik die het beste op mijn laptop aansluiten.
moet met scart naar usbwant ik heb al zo een analoogestick thuis liggen :S
en wat voor software kan je dan het beste gebruiken daar voor

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 06:34:
ik heb al de singel tuner van hun .
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=296188/typeofpage=77285
gaat mij er om hoe kan ik die het beste op mijn laptop aansluiten.
moet met scart naar usbwant ik heb al zo een analoogestick thuis liggen :S
en wat voor software kan je dan het beste gebruiken daar voor
Scart naar usb bestaat niet. Je zult om die set top box aan te sluiten op je pc een capture card (kan een tuner zijn met externe ingangen) voor je laptop moeten nemen. Wellicht heeft die analoge stick van je ook een composiet ingang.....

En software? Tja wat wil je er mee doen....kijk/zoek eens naar dscaler of christv

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:53:
vond deze advertensie
Als ik het zo snel zie (maar dat moet je zelf voor de zekerheid nog even uitzoeken) zit daar een composiet aansluiting op.
Je koop dan een scart naar tulp kabel, de scart steek je in je decoder.
de tulpjes steek je in de tuner.

Als je dat ding aan je laptop kan hangen zou je normaal gesproken via je laptop kunnen kijken (maar zoek dat zelf even uit).

edit: ik zie dat die tuner ook een rca kabel bijgeleverd heeft (dus een kabel met tulpjes). Dan moet je ipv een scart naar tulp kabel, een scart blok kopen. (dat is een scartstekker waar tulpjes opzitten).

edit2: van zender wisselen gaat dus via de decoder. dat je dat even weet en straks niet raar zit te kijken als je dit straks via de bijgeleverde software probeert..

[ Voor 20% gewijzigd door job op 20-08-2007 09:06 ]

Pagina: 1